ide remt sata af?

Pagina: 1
Acties:

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-03 15:38
Vraag:

Ik heb nu in de kast een 80 gig ide133 HD
En een 160 Gig Sata HD

Nu wil ik binnenkort upgraden en vraag me af of ik niet beter de ide eruit kan laten en desnoods een sata erbij.
Dan komt bij mij de vraag of de ide de sata afremt of niet.
Doet ie het niet laat ik hem erin, zo wel gaat ie er dus wel uit . :7
Wie kan me dit vertellen.(wel gezocht maar kan hierover niets vinden)

Wat het nieuwe systeem zal worden ben ik nog niet uit, sowieso een Amd x2, maar k ben opt moment alle avonden zoet met lezenlezen en nog eens lezen over welk mobo en wel of niet dual channel mem of t "oude" ddr400 erin laten, welke vid kaart pci-e. >:)

Not easy at all. Wel mooi , heb nog ff de tijd B)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Verwijderd

Het hangt er puur vanaf waarvoor je de respectievelijk schijven wilt gebruiken. Als je ze gewoon wilt gebruiken om elk hun ding te laten doen, dan gaat er niets afgeremd worden (of gaat er geen bottleneck zijn). Als je echter gegevens van de ene schijf naar de andere wil overzetten, dan gaat de ide wel een bottleneck vormen (maar niet erg veel).
Ik zou dus gewoon je ide schijf bijhouden als data schijf of iets dergelijk.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet is het geen probleem. IDE en SATA staan los van elkaar, net zoals 2 aparte IDE kanalen.

Het is wel zo dat wanneer je een CD/DVD speler aan dezelfde kabel als die 80gb harddisk zou hangen, dat de speler je harddisk "afremt". Dit was tenminste een aantal jaren geleden zo, of dat nu ook nog zo is, geen flauw idee.

edit: Niet dus, zie hier onder :P

[ Voor 8% gewijzigd door mjszwo op 14-01-2006 15:16 ]

Verwijderd

Caponi schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:13:
Het is wel zo dat wanneer je een CD/DVD speler aan dezelfde kabel als die 80gb harddisk zou hangen, dat de speler je harddisk "afremt". Dit was tenminste een aantal jaren geleden zo, of dat nu ook nog zo is, geen flauw idee.
Nee, niets van waar. Tenzij je harde schijf als slave staat ingesteld, dan gaat hij wel worden afgeremd wanneer je je cd/dvd speler aan het gebruiken bent.

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-03 15:38
Thanks _/-\o_

De HD's blijven er beiden in dus.

Ben er zo'n beetje uit :

De Asus A7v600
XP3200 +
Radeon 9800 Pro

Worden vervangen door:

EP-9NPA+Ultra
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester
Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCI-Express

Denk dat het een mooie stap omhoog zal zijn. :9
Mem heb ik nu Corsair value cas2,5 en wordt dual channel cas 2

Maar da's voor in : Complete Systemen & Laptops denk 'k ;)

[ Voor 17% gewijzigd door scorpio op 24-01-2006 17:49 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra