Sms via SMS dienst via gprs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161027

Topicstarter
Hallo mede tweakers.

Ik heb zins kort de Qtek 9100 samen met een t-mobile abonnement + Pocket Internet Totaal (onbeperkt internet voor 9,50 per maand) aangeschaft.

Tijdens het afsluiten van het abonnement kon ik kiezen uit een sms bundel. Ik heb dit opzettelijk niet gedaan aangezien ik er vanuit ging dat ik zou kunnen smsen via internet.

Nee dus!!! Ik heb een heleboel topics over smsen via gprs gevolgd maar daar kwam altijd uit dat (in mijn geval) T-mobile de smsjes via gprs gewoon rekenen als zijnde normale smsjes.

Het enige waarover ik heel weinig kon vinden was via pocket internet smsen d.m.v. een sms dienst. Ik sms vaak via smscity alleen, de layout van smscity is niet gemaakt voor de pda en de site bevat veel plaatjes (laden gaat traag)

Heeft iemand anders hiermee ervaring???

Ik zou dan willen weten:
  1. Welke sms provider?
  2. Zijn er andere kosten aan verbonden?
Alvast bedankt,

p.s
Indien er al een topic hierover is sorry. Ik heb opgezocht maar vond alleen maar:
Waar op Internet kan ik gratis SMS'sen?

Veel providers zijn er niet meer helaas, maar hier is nog het een en ander te vinden: http://sms.pagina.nl

Een opkomende trend is het blokkeren van SMS via internet door de netwerkproviders.
Alleen Ben heeft aangegeven dit absoluut niet te willen doen. Orange en Vodafone blokkeren momenteel al de SMS-jes die verstuurd zijn via internet.
KPN Telecom heeft ze geblokkeerd, maar heeft de blokkade recentelijk weer opgeheven.
Meer info kun je oa. hier vinden:

* Gratis SMS via internet stopt :(
* SMS-jes van internet komen niet aan
* zoeken naar 'sms via internet geblokkeerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Er zijn er verschillende, uit mijn hoofd ken ik smsstunter, google maar eens. Ben er zelf ook mee bezig geweest, maar dat was in de tijd dat sms'en nog duur was. Tegenwoordig zijn dat soort diensten - waar je overigens vaak zelf even een portal voor moet knutselen, maar goed je bent tweaker of niet ;) - eigenlijk altijd wel duurder dan een sms-bundel bij je provider of het verschil is marginaal. Het wordt vaak pas voordelig als je, zeg maar, zo'n 100.000 smsjes in één keer koopt. Nou weet ik niet wat voor sms-slet jij bent :P maar ik zou daar (met ca 250sms'jes per maand :X) zo'n 30 jaar mee doen. Ik denk dat er tegen die tijd wel goedkopere oplossingen zijn te vinden dus die investering maak ik liever niet. Bovendien is zo'n voorraad vaak maar een jaar bruikbaar, ofzo. Het mag ook duidelijk zijn dat dat soort aantallen niet voor persoonlijk gebruik bedoeld zijn ;)
Nu ja, ik zou zeggen google er eens op los, wellicht vind je er één of meerdere die goedkoop genoeg zijn bij bruikbare bundels, het kan ondertussen alweer wat veranderd zijn.

(Tarieven sms-stunter, 2.500 smsjes à 6ct ex btw (dat kost sms'en mij nu ook, maar das dan incl btw), 100.000 à 5,6 cent. Ze zijn 6 maanden geldig.)

[ Voor 11% gewijzigd door Punksmurf op 14-01-2006 21:34 ]

met een hamer past alles