Ik heb een 10gig Western Digital die van het ene op het andere moment zegt doe het zelf maar. De platters stopten plotseling en hij doet helemaal niets meer. Ik heb m al in de vriezer gelegd in de hoop dat dat werkt maar dat doet het ook niet echt. Heeft iemand hier nog ideen of wordt het een enkeltje afvalverwerking?
volgens mij is vriezer helemaal niet goed i.v.m. condensatie , aangezien de lucht in de HD warm is
"Stilte, een gat in het geluid...."
In de vriezer leggen maakt niks uit mits het in een luchtdichte zak is. Ik heb hier zelf al aardig wat HD's mee kunnen redden. Doe je het niet in een luchtdichte zak dan zou ik hem niet willen aansluiten zo rechtstreeks uit de vriezerFlapietoetoe schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:25:
volgens mij is vriezer helemaal niet goed i.v.m. condensatie , aangezien de lucht in de HD warm is
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
In de vriezer leggen wil nog wel eens werken om je data ervan af te halen.Flapietoetoe schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:25:
Maar als je platters niet meer spinnen klinkt het alsof je aansturing een beetje rot is, wat je zou kunnen doen is even meten met een multimeter of er nog spanning naar je motortje gaat,
Zo niet kijken of je een identieke print kan vinden ergens.
Zoveel moeite ga ik dr niet voor doen
Ik heb toch wel een backup van de data maar ik vind t gewoon geinig om te kijken of ik m nog tot leven kan wekken. Ik ga dr geen andere printplaat voor kopen
Mij wat te duur voor een 10 gig schijf
Ik heb toch wel een backup van de data maar ik vind t gewoon geinig om te kijken of ik m nog tot leven kan wekken. Ik ga dr geen andere printplaat voor kopen
kijken op marktplaats of je nog ergens een ongeveer identieke HD kan vinden voor een prikkie?
"Stilte, een gat in het geluid...."
Zelfs de verzendkosten vind ik al teveel
Het gaat alleen om de lol, niet om de schijf of de data
Ik heb m maar opengeschroeft, spanning opgezet en een zetje gegeven maar dat helpt ook niet
Het gaat alleen om de lol, niet om de schijf of de data
Ik heb m maar opengeschroeft, spanning opgezet en een zetje gegeven maar dat helpt ook niet
Door het stof dat er daardoor in de schijf is gekomen zal hij nu inderdaad helemaal dood zijn.
Ik heb hetzelfde geintje een keer met een 2 gig gedaan en die bleef gelopen lopen zonder deksel. Wel grappig
Schijven zonder deksel kunnen prima functioneren... zij het voor een tijdje 
Ik heb in het verleden ook wel eens oude ESDI schijven opengelegd omdat ze ermee ophielden... ik vond dat ze het nog verdacht lang vol hielden (iig lang genoeg om de data eraf te halen en er vervolgens nog wat testjes mee te draaien waarbij je de koppen als een idioot over de platters zag bewegen
).
Ik kan alleen maar zeggen: als de schijven (ook na een zetje) het niet meer willen doen, denk ik dat deze schijf naar de eeuwige hardwarevelden is vertrokken... RIP HDD
(
)
Ik heb in het verleden ook wel eens oude ESDI schijven opengelegd omdat ze ermee ophielden... ik vond dat ze het nog verdacht lang vol hielden (iig lang genoeg om de data eraf te halen en er vervolgens nog wat testjes mee te draaien waarbij je de koppen als een idioot over de platters zag bewegen
Ik kan alleen maar zeggen: als de schijven (ook na een zetje) het niet meer willen doen, denk ik dat deze schijf naar de eeuwige hardwarevelden is vertrokken... RIP HDD
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Pagina: 1