Toon posts:

[XP] HP Officejet d135 met usb switch installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo peeps,

ik heb hier 2 pc's en 1 HP Officejet d135. De 2 pc's maken via een Belkin (2x) USB switch gebruik van de printer.
1 pc is nu vervangen en daarop probeer ik de hp printer via de USB switch te installeren. Ik krijg jammer genoeg geen melding in XP dat de printer is aangesloten (via PnP).

Intussen al een paar keer de printer uit/aan gezet, pc opnieuw opgestart en de usb kabels los en weer vast gehad, geen verschil. Ook de Belkin usb switch drivers geinstalleerd waarbij je in de tray de mogelijkheid krijgt te switchen tussen de pc's. Helaas zegt hij wel dat er een extern apparaat is aangesloten, maar is de switch functie grijs (misschien omdat de andere pc uitstaat?).

Nog "los" van dit alles krijg ik ook nieuwe hardware wizard voor IEEE 1284.4 Printer, welke ik niet (automatisch) kan kan installeren in XP. Ik heb al gegoogled wat dit precies is en ik kom alleen windows 2000 printer server of parallele poort omschrijvingen tegen.

Hoe krijg ik die Officejet nou via PnP te installeren in Windows XP?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 13:53 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zover ik weet werken de meeste HP's *NIET* met PnP.
Je moet eerst de drivers installeren van de CD of ze even downloaden.
En daarna moet je pas de USB stekker erin doen. Andersom doen kan betekenen dat je alles kan gaan deinstalleren en weer helemaal opnieuw mag beginnen.

Dus begin eens met de drivers van de HP (Als je die nog niet geinstalleerd had)

Overigens kan het zijn dat de printer eigenlijk een parallele printer is, die ze met een simpel USB <-> Parallel bruggetje intern hebben verbonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb A1401_20_ENU_XP van hp.com gehaald en daarbij staat een heel stappenplan, alleen krijg ik geen finish/compleet als hij de bestanden daarvan uitgepakt/gekopieerd heeft.
In dat stappenplan staat ook duidelijk dat je de printer uit/aan kabels los/vast moet maken en dat winxp het zelf moet detecteren: http://h10025.www1.hp.com...en&softwareitem=oj-2520-3
# During the Plug & Play phase, a "Found New Hardware Wizard" dialog will appear.
Update
Voor de search oid dan maar. Misschien dat er iets mis was gegaan met downloaden, maar uit een oude stoffige doos kwam de installatiecd van HP die bij de printer zat en daarvan kon hij de IEEE drivers halen en de printer verder installeren :z

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 16:40 ]