[J2EE] Unique PrimaryKeys in Hypersonic

Pagina: 1
Acties:

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 08:25

Valor

yummie spam

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een programma aan het maken in J2EE. Hierbij maak ikgebruik van de Hypersonic database die mee wordt geleverd bij JBoss.

Nu heb ik een tabel met daar in een primary_key "id" van het type Int. Echter als de EJB een 2de record wil aan maken krijg ik een DuplicateKeyException. Nu heb ik hier op gezocht op internet en kom ik dingen tegen zoals het aanpassen van de standardjbosscmp-jdbc.xml. Daar begreep ik al weinig van.

Tevens kwam ik op internet tegen om de "equals" en "hashCode" functios aan te passen. Het topic hier over schepte weinig duidelijkheid.

Vervolgens had ik bedacht om de MAX waarde van "id" op te vragen en deze zelf op te hogen. Daarvoor had ik een query geschreven echter wordt deze niet geaccepteerd door EJB QL.

Deze queries werken allemaal niet in EJB QL.
code:
1
2
3
SELECT OBJECT(MAX(t.id)) FROM transaction t

SELECT OBJECT(t) FROM transaction t WHERE t.id = (SELECT MAX(t.id) FROM transaction AS tmax)

Weet iemand misschien hoe ik deze query kan aanpassen dat ik wel de max value van "id" op kan vragen? Of hoe ik makkelijk auto_increment aan kan zetten voor "id"

Alvast bedankt!

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10-2024
Waarschijnlijk maak je gebruik van Entity Beans? Dan moet je dit oplossen in de CMP configuratie van container. Probeer anders eens een tutorial te volgen om wat meer inzicht te krijgen in de configuratie opties van JBoss.

De oplosrichting van zelf nieuwe ID's verzinnen is in ieder geval niet handig, dit moet je in principe overlaten aan de container. Hypersonic heeft ook een IDENTITY zelfophogend type, dat is de meest efficiënte vorm van ID's, en je moet JBoss zo ver zien te krijgen om hier gebruik van te maken.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
misfire schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:01:
Hypersonic heeft ook een IDENTITY zelfophogend type, dat is de meest efficiënte vorm van ID's, en je moet JBoss zo ver zien te krijgen om hier gebruik van te maken.
ik heb dit ook een keer geprobeerd, maar ben er mee opgehouden omdat ik niet zou weten hoe het moet.. ik las toen ook veel over IDENTITY maar kon er weinig over vinden op internet (omdat identity nogal wazig is)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
BasieP schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:25:
[...]

ik heb dit ook een keer geprobeerd, maar ben er mee opgehouden omdat ik niet zou weten hoe het moet.. ik las toen ook veel over IDENTITY maar kon er weinig over vinden op internet (omdat identity nogal wazig is)
Nou idd wazig. Vind zo ie zo die hele opbouw van de Hypersonic database raar. Het mooiste aan de EJB is dat je bijna geen letter Query Language hoeft te schrijven. De rest er aan is stijf werkt moeizaam en is absoluut niet flexibel.

Het aanpassen van een database is echt een complete ramp gewoon

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10-2024
Wat is er wazig aan een auto-increment primary key kolom? Dit is in HSQLDB niet anders geïmplementeerd dan in de meeste andere databases. Ik ben benieuwd naar de problemen die jullie hier mee hebben. Ik gebruik HSQLDB al een tijdje voor testdatabases en ik heb tot nu toe nog geen gekke dingen meegemaakt.

Ik heb er nog maar een google tegenaan gegooid en hier staat oa beschreven hoe je JBoss CMP kunt instellen met HSQLDB IDENTITY kolommen.

• Valor

Valor

yummie spam

Topicstarter
Ja maar het is toch stupid dat je je complete dbase kan aanmaken via de bean en dan in een xml config file moet gaan lopen kutten voor auto_increment PK kolom.
Pagina: 1