Toon posts:

hoofdtelefoons - welke is nu eigenlijk de beste koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de markt steeds verandert, zo ook de hoofdtelefoon markt.
Ik sta aan de rand van een grote aankoop - een nieuwe hoofdtelefoon voor mijn iriver H10. (de orginele sennheiser fabrieksdoppen raakte ik kwijt)

De reden waarom ik gekozen heb een nieuwe topic te openen, en niet een ouwe door te lezen (ze zijn er ongetwijfeld genoeg) is dat er steeds nieuwe producten bijkomen. Ik weet dat nieuw niet automatisch beter betekend, maar het kan best belangrijk zijn.

Ik heb al gezocht en vergeleken op sites als vergelijk.nl, kieskeurig en verscheidene winkels. Verder heb ik er al menig uurtjes google op zitten (gister nacht) voor goede reviews. De meesten zijn helaas al veel ouder, van vorig jaar of nog ouder.

Ik zou graag jullie meningen horen over welke oordoppen en hoofdtelefoons nu echt goed bevallen. Ook dingen als het bereik, de weerstand, type (supra aureaal enzo) weet ik niets van. Misschien kunnen jullie mij wat adviseren.

Ik had bij mijn iriver de sennheiser mx400 doppen. deze bevielen goed, al waren ze niet super. Ik heb al vernomen dat doppen van bijv. shure bij de besten horen, maar die kan ik allemaal niet betalen, dus is dat eigenlijk geen optie. Ik heb maximaal 50 euro over voor hoofdtelefoon, maar ik wil eigenlijk wel mooi geluid! Is dit genoeg, of moet ik er meer voor uittrekken?

Ik stel jullie adviezen erg op prijs, (offtopic: en hoop dat ik dit keer wel een goed topicstart heb... (heb namelijk al heel wat faq doorgelezen :p))

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:23
Je bent totaal niet duidelijk wat je nu zoekt. Wat zoek je oordopjes, of een full size hoofdtelefoon, of toch liever streetstyle? Zoals je zelf al aangeeft is er al genoeg informatie op GoT te vinden over allerlei geluidsweergevende apparatuur, bijv:

Wat zijn goede oordopjes? Deel 7 & Wat zijn goede headphones? deel 1

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 14-01-2006 13:30 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

"Beste koop" is natuurlijk heel persoonlijk, zeker bij een koptelefoon. Daar valt dus geen zinnig woord over te zeggen :)

Jij kan best tevreden zijn met de Sennheiser HD201 van 19,95 (naar mijn mening de beste koop onder de 40/50 euro), maar iemand die een Sennheiser HD595 heeft gehad, zal ongetwijfeld geen koptelefoon van onder de 150 euro meer willen hebben......dus het hangt van 1001 dingen af :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:39
Ik ben reuze tevreden met de V700 van Sony. Dit is een redelijke high-end hoofdtelefoon maar wel sterk en goed vormgegeven. Wil je iets goedkopers dan 149,- dan kan je het beste naar Sennheiser gaan kijken.

Pickle Rick!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, de hoofdtelefoon business is niet de PC business. Modellen volgen elkaar niet elke 2 maanden op. Zie de twee links van Hoedje, daar staat gewoon recente info.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.