Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer Kapot na spyware

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Nou, dat ik dit nog zou meemaken.

Even vanaf het begin.

Ik was aan het surfen met firefox toen plotseling een heleboel scripten/windows zich begonnen te openen en werken en zo. CTRL-ALT-DEL en processen stoppen schoot niet op dus ik heb gereset.
Computer start weer op, system tray geeft een antispyware warning wat verwees naar Spyware sherrif (een zogenaamd antispyware programma volgens het bericht) om mijn computer te beveiligen.
Ik met mijn domme kop helaas in de luttele seconden gewoon doorgeklikt en de scan laten beginnen toen het tot me door begon te dringen dat dit gewoon niet leek te kloppen.
Dus ik dat ding via processes stopgezet en rustig Spyware Docter gedownload en laten draaien en ja hoor, trojan, fake bericht spyware en spyware sherrif nepgebeuren. Mooi dacht ik, verwijderen en klaar.
Naderhand wilde spyware docter even rebooten om de stabiliteit van mijn computer te waarborgen.

En sindsdien dus niks meer, mijn computer is nooit meer opgestart. Nou ja, hij start wel, de onderdelen starten op maar er gebeurt niks op scherm en mijn keyboard/muis lichtjes gaan om de paar seconden even aan en uit. Mijn DVD brander geeft een brand lichtje en probeert om de zoveel seconden even te accessen lijkt het(er komt een soort trekkend sluitgeluid uit elke keer).

Ik heb ondertussen de cmos jumper even geswitched en het batterijtje verwijdert voor een klein minuutje maar beiden hebben niet geholpen.

Nu is mijn vraag, waar sta ik?

Ik neem aan dat ik mijn moederbord wel kan vergeten maar is het mogelijk dat er verder nog dingen zijn die kapot zijn nu? Waar moet ik beginnen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik vind het nogal raar dat een stuk software je hardware kan vernielen , hij zou hoogstens in je bios kunnen kloten , maar dat lijkt me al sterk.
na een BIOS reset zou dit verholpen moeten zijn.
werkt hij ook niet als je een boot cd , Knoppix , Windows install O.I.D. er in stopt?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Je bedoelt dat de fans en de harddisk wel opspinnen? En het feit dat er niks op je scherm gebeurd: je ziet dus ook zelfs de BIOS-mededelingen niet? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 21:00
Kun je nog wel Windows in veilige modus (F8) starten? Lijkt me namelijk ook raar wanneer spyware je computer hardware vernielt.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:33:
Je bedoelt dat de fans en de harddisk wel opspinnen? En het feit dat er niks op je scherm gebeurd: je ziet dus ook zelfs de BIOS-mededelingen niet? :)
Mijn monitor gaat niet meer van standby af en heel mijn computer staat dus gewoon aan en uit te knipperen als een reclamebord voor kerstmis of zo zonder dat er verder iets gebeurt voor zover ik kan zien :(

Enige wat ik mijzelf tot nu toe heb kunnen bedenken is dat dat spyware sherrif naar mijn bios aan het schrijven was of zo toen ie aan het "scannen"was of iets dergelijks en dat het daarom nu misschien kapot is of zo.

Ik kan als ik thuis ben nog eens de battery eruit halen of zo, misschien dat ik hem er niet lang genoeg uit had gelaten of iets dergelijks.

Als ik een scherm zou krijgen had ik al lang geprobeert mijn hd te formatteren maar ik krijg gewoon geen reactie en dan kom ik helaas niet ver met mijn kennis :'(
Flapietoetoe schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:31:
werkt hij ook niet als je een boot cd , Knoppix , Windows install O.I.D. er in stopt?
Ik kan het eens proberen neem ik aan

[ Voor 56% gewijzigd door Pheace op 14-01-2006 13:44 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
probeer anders eens als je nog een systeem hebt , de harde schijf daarvan erin te hangen .
weet je gelijk of t aan je hardware ligt.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Flapietoetoe schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:05:
probeer anders eens als je nog een systeem hebt , de harde schijf daarvan erin te hangen .
weet je gelijk of t aan je hardware ligt.
Ik heb inderdaad even een andere oudere schijf eraan gehangen (hoewel daar geen windows op staat of zo) maar zodra ik hem aanzette ging ie dan dus gelijk hetzelfde doen dus mijn HD is het niet lijkt me of in ieder geval niet alleen dat.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
usgaap1976 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:34:
Kun je nog wel Windows in veilige modus (F8) starten? Lijkt me namelijk ook raar wanneer spyware je computer hardware vernielt.
De titel spyware is misschien verkeerd gebruikt maar zo noem ik het maar aangezien ik geen betere naam weet, weet wel dat ik hem dus met een spyware programma gevonden heb. Misschien is het officieel Malware of zo? (heb geen idee wat al die dingen precies betekenen eigenlijk)

Edit: maar even opgezocht:

mal´wãr) (n.) Short for malicious software, software designed specifically to damage or disrupt a system, such as a virus or a Trojan horse.

Edit: Even verder gezocht:

Description: SpySheriff is a fake Spyware removal program. It is usually bundled with other malware.

SpySheriff pops warnings advertising itself, displaying a list of 17 spyware "found". This application is usually delivered bundled with lots of other malware.

Kans dus dat er iets bij zat wat iets kapot gemaakt heeft dan :'(

Spysherrif op zich is blijkbaar alleen irritant normaal en hardnekkig te verwijderen. bah wat frustrerend allemaal dit.

[ Voor 45% gewijzigd door Pheace op 14-01-2006 14:51 ]

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Heeft het nut om hetzelfde nog een keer te vragen op het forum voor moederborden misschien of mag dat niet?

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Nou, verder nog wat geprobeerd.

Ik heb het geheugen/videokaart/HD uit mijn computer gehaald en in een moederbord + processor gestoken alleenkrijg ik daar dus ook geen beeld nu. Nu lijkt het dus dat mijn VGA kaart dan plots de geest heeft gegeven? (ik snap alleen echt niet waarom).

Zal moeten kijken of ik ergens anders een kaart kan vinden om het te vergelijken neem ik aan.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hmmm op het werk heb ik ook tweetal computers gefixed met zelfde virus.... maar het feit dat je computeronderdelen niet werkt heeft het misschien te maken dat je mogelijk kortsluiting hebt gehad.

Lucky Goldstar

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Het feit dat je monitor geen input krijgt, kan mogelijk duiden op een brakke VGA-kaart ja. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Nou inderdaad heb ik ondertussen een VGA kaart van mijn vriend in mijn systeem geprobeerd en ik kreeg inderdaad beeld, Ik heb hem niet verder laten gaan dan de vraag of ik de default Bios settings wilde reinstaten.

Ik neem aan dat de rest van mijn computer dan nog gewoon werkt, HD heb ik dus niet echt getest maar waarschijnlijk zal hij het wel doen? (formatteren voor de zekerheid)

Het vage aan uit gaan van mijn moederbord/muis en het accessen van mijn DVD drive gebeurden ook niet.

Dus achteraf dus een kapotte VGA kaart, waarom die dat dan doet als ik gewoon in windows zit en niet als ik een spel aan het spelen ben + film aan het kijken ben snap ik echt niet.

Mijn kaart nog aan zijn computer geprobeerd en inderdaad ook weer geen beeld, Wel draait de ventilator gewoon van de 3d kaart maar ja dat zegt ook weinig neem ik aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Pheace op 14-01-2006 18:43 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Dat zegt inderdaad niks. Gewoon je computer opstarten zou ik zeggen, en ff hitman pro eroverheen halen :).

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Ja, HitManPro fixed alles, zelfs een kapotte videokaart..

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Verwijderd

Normaal gezien kan zo'n stuk software/spyware hardwarematig niets kapot maken, waarschijnlijk gewoon "pech" dat juist op dat moment je VGA de geest geeft ( of iets anders ).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tip: zet je bios op pci first bij videokaart, stop er een pci videokaart in en druk je agp of pci-e videokaart er ook in.

Probeer dan de BIOS van die kaart opnieuw te flashen, Misschien heb je een stuk malware op de pc gekregen die je videokaart heeft doodgeflashed.

PS je kunt meteen onder windows zien of ie dan je videokaart herkend.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
BoGhi schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:46:
Ja, HitManPro fixed alles, zelfs een kapotte videokaart..
Hitman pro om de rest van de spyware er af te halen. Over het videokaart-verhaal had ik niks meer toe te voegen, want het lijkt me dat die inderdaad kapot is.

Je denkt toch niet echt dat ik dat dacht he :X

[ Voor 16% gewijzigd door stefan001 op 15-01-2006 08:58 ]

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Topicstarter
Fairy schreef op zondag 15 januari 2006 @ 02:03:
Tip: zet je bios op pci first bij videokaart, stop er een pci videokaart in en druk je agp of pci-e videokaart er ook in.

Probeer dan de BIOS van die kaart opnieuw te flashen, Misschien heb je een stuk malware op de pc gekregen die je videokaart heeft doodgeflashed.

PS je kunt meteen onder windows zien of ie dan je videokaart herkend.
Ik denk dat ik maar een PCI-E Gigabyte 6800 GS ga aanschaffen. Ik heb zo'n Asrock Dual Sata2 Pci-E + AGP moederbord, zou dat er allebei in kunnen denk je? Dan wil ik dit zeker wel proberen.

PS: Over hitman pro, vondt het altijd een heel handig programma maar de laatste keer dat ik dat installeerde had het echt een grote invloed op mijn internet snelheden en uninstallen helpte daar niet mee en had dus geen idee wat er verandert was dat het veroorzaakte. Heb maar Windows opnieuw geinstalleerd om het op te lossen toen.

Dus ik doe het toch maar allemaal onafhankelijk tegenwoordig :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mja, dat je hardware kapot gaat vlak nadat je PC geïnfecteerd wordt met malware is heel erg jammer natuurlijk. Maar echt veel heeft het niet meer met Beveiliging & Virussen te maken. Wat je als volgende kaart moet halen, daar kunnen ze je in Videoplanken & Beeldkanonnen wel wat meer over vertellen, maar niet in de huidige vorm van je topic. Lees daar de stickies door als je nog vragen hebt, en open daar evt. een nieuw topic als je er echt niet uit komt. Deze ga ik sluiten. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.