Toon posts:

Chipset voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal :>

ik ben nogal met ocen bezig, en nu zit ik met een P4 540 3.2Ghz op 3,8GHz met 1,5000Vcore
ik wil nou graag de 4Ghz halen maar als ik die wil halen om alleen in windows te komen moet ik naar 1,6000V toe 8)7 ik vind dit een beetje veel en toen dacht ik aan de chipset, om daar het voltage is omhoog te gooien.

nou ging ik in mijn bios kijken en zag ik dit :

AGP VDDQ Voltage - kan ik hier mijn chipset voltage ophogen ??
ik kan kiezen uit:
1,5v
1,6v
1,7v
1,8v

en als ik dit doe, kan ik dan hoger clocken ?, heeft het zin ? en kan het zonder extra cooling ?

de airflow in mijn kast is prima.
hier mijn specks:

Pentium 4 540 3.2 @ 3,8 1,5000v
1x 512 mb kington met divider @ 190Mhz
Asus P5P800 met 865PE + ICH5 chipset
XFX 6600GT Vmodded @ 620/1160
Enlight 350w PSU
en 6 Casefans :p

ander vraagje:

ik heb nu in de bios mijn AGP/PCI speed op 72.73/36.36 gezet, maakt dat wat uit ??
hij boot er gewoon mee.

en is het schadelijk ?? of gevaarlijk (agp volt is nogsteeds 1,5v)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 18:57 ]

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 16:13
nee, met AGP VDDQ verhoog je de voltage op je AGP videokaart. Blijf daar maar lekker van af en laat die op auto staan, AGP kaarten zijn veel gevoeliger voor stroomafwisseling dan RAM, chip of CPU.

Je moet zoeken naar iets in de trant van CHIP VDDQ. Het kan ook zijn dat je moederbord voltage veranderingen van je chipset niet toestaat. Zoek het op in de manual.

K ben niet zo thuis in het overklokken van Pentium`s, maar bij AMD heeft het verhogen van je chipsetvoltage nouwelijks effect.

[ Voor 44% gewijzigd door magiel op 14-01-2006 14:15 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
als aanvulling hierop heb ik begrepen dat verhogen van de AGP bussnelheid en het voltage om dit te bereiken nauwelijks tot geen invloed heeft op je performance...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Blijf van de AGP-bus maar af. Volgens mij heb je meer kan om er iets mee om zeep te helpen dan er een prestatiewinst uit te halen.
Chipset voltage kan je misschien wel proberen te verhogen. Heb echter ook geen ervaring daarmee bij intel cpu-tjes.

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Vagp verhogen kan je OC echtw el helpen hoor, ik heb zelf ook een 6600GT van xfx en 1,6V is geen probleem. Je moet er echter wel mee uitkijken, ik ben zelf nooit hoger gegaan als 1,6V want dat vind ik toch beetje riskant. Als je met hoger Vagp niet hoger komt, zet hem dan weer lekker terug of neem het risico en zet hem hoger (zou ik iid niet doen ;)).

|| Specs || SuperPI 1m

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het voltage van je AGP bus verhogen versterkt alleen het signaal van de AGP bus en zou dus normaal weinig tot geen invloed op de overclock van je grafische kaart mogen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
mm ok .. maar ik zie in mijn bios niet iets met chipset voltage....

ander vraagje:

ik heb nu in de bios mijn AGP/PCI speed op 72.73/36.36 gezet, maakt dat wat uit ??
hij boot er gewoon mee.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 18:57 ]

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:49:
mm ok .. maar ik zie in mijn bios niet iets met chipset voltage....

ander vraagje:

hij boot er gewoon mee.

Niet doen, geen performance winst en alleen maar instabiel. Of het echt schadelijk is weet ik niet maar goed is het iid niet, met een hele hoge pci bus kun je wel je HDD beschadigen dus kijk er mee uit.

|| Specs || SuperPI 1m

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
goeiemorguh schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:06:
[...]

Niet doen, geen performance winst en alleen maar instabiel. Of het echt schadelijk is weet ik niet maar goed is het iid niet, met een hele hoge pci bus kun je wel je HDD beschadigen dus kijk er mee uit.
Inderdaad, maar voor het zo ver komt krijg je gewoonlijk eerst een instabiel systeem en de meeste mensen clocken dan wel terug. Laat je PCI bus gewoon op 33MHz staan en je AGP bus op 66MHz. Met hogere bussnelheden behaal je geen winst onder normale omstandigheden en je krijgt er alleen een onstabiel systeem mee door PCI kaarten of controllers die het niet meer trekken.
Pagina: 1