Ik ben bezig met een systeem van een kennis. Zij heeft het probleem dat de PC na een dag aanstaan spontaan uitgaat (meestal de kroeg
). Daarna is het systeem een halve dag lang niet meer op te starten.
Ik heb het systeem vanacht laten stresstesten. Vanochtend draaide het systeem nog wel maar was de +3.3V gestegen naar 3.825V. Ik zag in het opstartproblemen-topic dat de tollerantie +/- 4% was, maar niet waar het dan aan ligt. Met de search vond kon ik hier niets over vinden, alleen dat de 12V en de 5V lijn het belangrijkst is.
Mijn vraag: ik vermoed dat het aan de voeding ligt, maar het zou ook het mobo kunnen zijn (?). Wie weet het.
Systeem:
AMD 2400XP @ 2000ghz
512MB
Video 5200FX Club 3d
A-Open voeding 300W
5 en 12 Volt liggen binnen de tolleranties
Ik heb het systeem vanacht laten stresstesten. Vanochtend draaide het systeem nog wel maar was de +3.3V gestegen naar 3.825V. Ik zag in het opstartproblemen-topic dat de tollerantie +/- 4% was, maar niet waar het dan aan ligt. Met de search vond kon ik hier niets over vinden, alleen dat de 12V en de 5V lijn het belangrijkst is.
Mijn vraag: ik vermoed dat het aan de voeding ligt, maar het zou ook het mobo kunnen zijn (?). Wie weet het.
Systeem:
AMD 2400XP @ 2000ghz
512MB
Video 5200FX Club 3d
A-Open voeding 300W
5 en 12 Volt liggen binnen de tolleranties