Toon posts:

Leadtek 6600GT maakt verschrikkelijk geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik zit met een vervelend probleem namelijk, mijn Leadtek 6600GT maakt een irritant geluid, het is niet de fan die is prima. Het is een soort bzzzz geluid, als ik quake opstart lijkt het net een ouderwetse modem zo erg.

Ik heb zelf enkele dingen geprobeert namelijk een andere voeding windows reinstall mainboard drivers en ga zo maar door. Ik ben er wel achter waardoor dit geluid wordt veroorzaakt. Het geluid komt boven water als ik mijn VGA kaart op mijn voeding aansluit (molex) dan geeft de kaart dat vervelende geluid, laat ik de vga kaart zonder molex werken dan is er geen probleem (naja geen probleem 1/5e van de totale performance heb ik dan nog maar :s)

Is er iemand die weet hoe ik dit dilemma kan oplossen?

PS: Ik kan nergens een speakertje uitzetten op de vga zelf, die is namelijk niet zichtbaar.
PS2: Ik heb dit probleem (dat geluid) geloof ik ook gehad met mijn VIA chipset daar was een simpele patch voor te downloaden, is hier ook iets voor?

http://www.3dnews.ru/docu...eadtek%206600GT/front.jpg zo ziet hij er uit btw.

Bvd, Maurice

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 12:37 ]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08

bakvis

Tweakers.Nerd

weet je zeker dat het je VGA kaart is? en niet een te zwakke voeding die kuure vertoont?
Edit: O ja nu lees ik het, je hebt al een andere voeding getest.

Ik ken dit probleem ook, als ik in het MSN messenger hoofd scherm zit en naar onder scrol dan lijkt het alsof mijn proc geluid maakt :S ik hoor hem dan tikke.. zegma... heel vaag geluidje..
maar de oplossing weet ik niet. Mischien voor de zekerheid wat andere koelpasta of een andere fan probere?

[ Voor 68% gewijzigd door bakvis op 14-01-2006 12:39 ]

Mijn Specs

Verwijderd

Er is vast een onderdeeltje dat zo'n geluid maakt. Als je nog de garantie hebt zou ik hem terug brengen en een nieuwe vragen.

Verwijderd

Topicstarter
bakvis ik denk dat jij een via chipset hebt btw. download als je een via chipset hebt vlatency eens

@booger: ja klopt men zegt dat het een onderdeel is van de voeding op de kaart zelf dat op een lage freq. loopt (heb ik ergens gelezen)

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:41:
bakvis ik denk dat jij een via chipset hebt btw. download als je een via chipset hebt vlatency eens

@booger: ja klopt men zegt dat het een onderdeel is van de voeding op de kaart zelf dat op een lage freq. loopt (heb ik ergens gelezen)
Nee Intel 856PE

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
iemand die een oplossing weet?

voor een 'crackling' geluid heb je wel een fix... (vlatency)...

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Ik heb dat geluid ook gehad met mijn oude videokaart. (Was destijds een Asus v9570, 5700).

Ik had in mijn bios het voltage van mijn VGA-bus ('VGA Voltage') van de standaard 1.5V naar 1.7V gegooid.

Toen begon dat kreng ook ontiegelijk te kraken.

Toen ik hem weer terugzette naar 1.5V was alles weer over...

Misschien werkt dit bij jou?

[ Voor 3% gewijzigd door Lord Bendtner op 14-01-2006 19:02 ]

Better, Best, Bendtner

Verwijderd

Ik had een Asus 6600GT

Ook die kaart maakte een gigantisch kabaal..
Bij alle product reviews die ik heb gezien van de 6600GT scoorde hij erg slecht op geluid..
De enige oplossing die ik heb gevonden is een andere koeler..

Verwijderd

Topicstarter
voltage veranderingen helpen niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:07:
Ik had een Asus 6600GT

Ook die kaart maakte een gigantisch kabaal..
Bij alle product reviews die ik heb gezien van de 6600GT scoorde hij erg slecht op geluid..
De enige oplossing die ik heb gevonden is een andere koeler..
het is de fan niet maar het lijkt net of je de GPU hoort sissen, dit wordt veroorzaakt door een transistor (voeding van de kaart zelf) maar ik zou graag willen weten hoe ik dit oplos ;) but thanks anyway
Pagina: 1