Hoe werkt een cardreader

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Topicstarter
Yo, er zit een cardreader bij me pc ingebouwd, alleen hoe werkt die. Moet je een bepaald programma opstarten om de card te lezen. Als ik er nu een sd card instop, gaat hij er tot de helft in en geeft hij geen reactie verder.

Hoe te handelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Handig om te weten: over welke cardreader hebben we het? En verder: zat er geen handleiding bij dan?

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Volgens mij ondersteunt windows (dat gebruik je als OS?) standaard zo'n geval en zou alles min of meer automatisch moeten verlopen.

Misschien is het apparaat intern niet goed of niet aangesloten op het moederbord?

[ Voor 3% gewijzigd door StratoFarmer op 14-01-2006 12:14 ]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Je hebt er geen drivers voor geïnstalleerd neem ik aan? Die zul je waarschijnlijk wel missen dan. Kijk even of je een CD ofzo hebt (bij je PC gekregen wellicht?) met drivers...
Je geeft te weinig informatie er nog veel meer over te kunnen zeggen. :P
StratoFarmer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:13:
Volgens mij ondersteund windows (dat gebruik je als OS?) standaard zo'n geval en zou alles min of meer automatisch moeten verlopen.
In ieder geval niet alle cardreaders. De USB cardreader van mijn ouders heeft ook drivers nodig, anders heeft XP geen idee wat het voor ding is.

[ Voor 45% gewijzigd door Cyphax op 14-01-2006 12:15 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Klippy

Still Game

Normaal zit die op je moederbord aan een USB connector en die wordt iig onder XP gewoon als USB drive herkend.
Zie je wel drives in Deze computer?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156678

Ja de kaartlezer wordt intern op de usb op mobo aangesloten. Het is normaal dat de SD kaart er maar voor de helf ingaat. Werk de kaartlezer goed, dan zullen er in de verkenner van windows (dubbel klik mijn computer) een aantal nieuwe drives staan (gemerkt als removable storrage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
waar vindt je precies drivers of drives ofzow. Dan kan ik ff checken. Op windows verkenner zie ik er zo snel ook niet een staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Verdiep je eerst eens wat meer in je ahndleiding van dat ding. Ook een typenummer of iets dergelijks zou geen kwaad kunnen.

Daarnaast gaan alle geheugenkaartjes er maar half in (hoe haal je ze er anders weer uit?). Via "Deze Computer" (je gebruikt Windows mag ik hopen?) krijg je bepaalde schijfstations te zien. Daar zou ook je SD kaart tussen moeten staan. Zo niet, dan mis je drivers. Een driver is een stukje software dat jouw kaartlezer laat praten met Windows. Drivers vind je vaak op een (bijgeleverde!) CD, of via de website van de fabrikant (moet je dus ook het typenummer weten).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik gebruik windows xp. Ik heb inmiddels het typenummer gevonden het is een mitsumi fa404m. Ik probeer nu een driver te downloaden, want hij is niet bijgeleverd heb ik ondervonden. :)

Edit: ik heb en driver gedownload, maar hij doet het nog steeds niet. |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 157478 op 14-01-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Klippy

Still Game

En heb je die ook geïnstalleerd...?
Geef eens wat info...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik heb em geinstalleerd, ik heb hem gedownload via de site van de productmaker. Ik installeer hem, moet de comp opnieuw opstarten en als ik dan een sd-card erin doe, geeft hij nog geen reactie. Moet ik een bepald prog. opstarten, of de driver in een bepaalde map installeren.

Ook als ik de sd-card erin doe, hoor ik ook geen klik ofzow. Is dat bij iedereen of alleen bij mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 20:59
Anoniem: 157478 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:53:
Ook als ik de sd-card erin doe, hoor ik ook geen klik ofzow. Is dat bij iedereen of alleen bij mij??
Als we zouden weten wat voor ding het is, dan zou daar een antwoord op kunnen komen?
(Geef eens een site/plaatje/linkje, wij zijn ook maar lui :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Kaaswagen op 14-01-2006 13:55 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 157478 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:53:
Ja ik heb em geinstalleerd, ik heb hem gedownload via de site van de productmaker. Ik installeer hem, moet de comp opnieuw opstarten en als ik dan een sd-card erin doe, geeft hij nog geen reactie. Moet ik een bepald prog. opstarten, of de driver in een bepaalde map installeren.

Je moet wel even de drive zelf aanklikken in Deze Computer als de autorun functie (voor die drive) uitstaat. Verder is het normaal dat je geen klik hoort. Het is geen diskettestation maar gewoon een slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Heb je al gekeken hoe de contactpuntjes zitten? Bij sommige cardreaders moet het SD-kaartje op z'n kop erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Volgens deze website zijn er voor dit apparaat helemaal geen drivers nodig. Dus...weet je zeker dat je alle kabels goed hebt aangesloten? Gaat er ook een ledje branden voor op de drive?

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Vaak moet je ook een beetje doorduwen (niet te hard natuurlijk) om de contactjes contact te laten maken.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165753

Wokkels schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:31:
Vaak moet je ook een beetje doorduwen (niet te hard natuurlijk) om de contactjes contact te laten maken.
Tot de helft klinkt mij ook een beetje in de oren alsof ie nog verder kan.... bij alle cardreaders die ik hier heb steekt wanneer de kaartjes erin zitten nog maar net voldoende uit de kast om het kaartje er nét uit te kunnen halen...

Helemaal met nieuwe readers gaat het kaartje invoeren een beetje stug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Hey heb jij ooit je muispollingrate verhoogd? (Gamers weten wel wat ik bedoel). Dan kunnen zulke problemen ontstaan.

Normaal gesproken hoef je voor de rest niks te doen met WindowsXP en een USB cardreader. Gaat allemaal vanzelf zonder drivers, in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yo, dit is dus niet hoe een topic op GoT te starten :X

GoT Huisregels

Als je wilt dat wij iets zinnigs zeggen, dien je volledige specs zelf te geven. Verder horen cardreaders niet te piepen of wat dan ook, maar heb je er gewoon een paar drives bij in je overzicht. Je geeft ook niet aan welk OS je draait, dus ook al zouden we het willen, we kunnen niet exact aangeven wat je waar zou zien.

Begin eens met een handleiding op te zoeken en die eens door te lezen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.