Toon posts:

In netwerk computer komen?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Ik had een vraagje.
Hoe kun je ook weer in een netwerkcomputer komen op de c schijf?
ik dacht iets van bijvoorbeeld: //computer/c$/
Dit werkt niet, en ik weet niet meer hoe de code anders moet.
Kan iemand me helpen?

MVG,

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
Een magere startpost, maar ja. Krijg je een foutmelding als je //computer/c$ gebruikt? Ik neem aan dat je vanaf een windows 2000/xp computer dit uitvoert om bij een andere computer in dat zelfde netwerk naar de administratieve share van de c-schijf probeert te komen?
Ik zou het eens met 2 backslashes proberen ipv 2 forward slashes.

[ Voor 12% gewijzigd door 0siris op 14-01-2006 12:06 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kom bij msn.nl terrecht en hij zecht dat de internet pagina het niet doet.

Verwijderd

Hij bedoelt dus \\computernaam\$c

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
\\computernaam\c$ moet je hebben

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Heb je al gekeken wat voor shares er bij je open staan? Als het goed is bestaat er een "administrative share" C$ waar je bij kan met \\computernaam\c$ . Om computers te benaderen gebruik je nooit //, maar \\ :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
\\ ipv //

• parm
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 01:55
Het is inderdaad "\\computernaam\c$", maar ik heb een bijkomende vraag :

Op school lukt dit, thuis niet.

Hier thuis :
Ik steek 3 computers (beiden aangesloten op 1 router) in dezelfde werkgroep op m'n netwerk.
Filesharing staat op alle PC's aan. XP Pro is hun OS.

IP adressen :
PC1 : 10.0.4.1 (is wireless verbonden)
PC2 : 10.0.4.2 (is wireless verbonden)
PC3 : 10.0.4.3

Als ik vanuit PC1 gewoon \\10.0.4.3 doe, dan zie ik de shareddocs enz. Geen probleem
Als ik echter \\10.0.4.3\c$ doe, moet ik me aanmelden ! Dit is normaal, maar de gebruikersnaam MOET gast zijn.. Ik kan 't niet veranderen. Hoe komt dit?

Bij PC2 is het dan een ander fenomeen, ik hoef nog maar \\10.0.4.3 te doen en ik moet me al aanmelden. Als ik dan "Administrator" en "" opgeef (geen paswoord), zegtie dat ik geen rechten heb ofzo.

Ook tussen PC1 en PC2 is er geen deftige \c$ te verkrijgen.

Help?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 15:13
Google eens wat er gebeurt met XP sharing als je een leeg admin ww hebt ;)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Dat is allemaal al zoveel langsgekomen dat je dat makkelijk zelf had kunnen vinden met de search of op google. Verder ontbreekt er nogal wat aan je startpost, zoals het OS in je topictitel en je eigen inzet. Nu lijkt het erop alsof je gewoon je vraag hier neerdumpt en een antwoord verwacht :) Helaas is dat niet zo :) Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens op je gemak door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.