aansluiten bay networks distributed 5000?

Pagina: 1
Acties:

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-04 19:26
Hallo,

ik heb afgelopen jaar op de HCC dagen een 36 poorts hub gekocht van het merk bay networks wat nu gaat onder de naam nortelgaat met de naam distributed 5000. Volgens de mensen waar ik hem van heb gekocht zou hij het nog helemaal moeten doen, en heeft hij jaren dienst gedaan bij een internetprovider. voor 9 euro kon ik in ieder geval geen grote blunder begaan.
dit is 'm:
[img]http:///www.dcponline.com/instock/D5000-_1-Posting-Top.jpg[/img]
eenmaal thuisgekomen en aangesloten, blijkt dat als ik hem aansluit, hij blijft "hangen" bij booting in het display, niet te zien op het plaatje, maar er zit bovenaan een display, met een 9-pins serial service port en een 27 pins rs232 aansluiting.
als ik een pc aansluit op de eerste poort van een module( er zijn 3 modules van 12 poorten) dan krijgt deze een ip toegewezen, maar op de andere poorten niet.
ik doe vast iets enorm fout.
het kan zijn dat ik moet telnetten, maar ik heb geen idee naar welk ip adres, ook een ipscan en portscan wijst niets uit en het bedrijf waar ik hem heb gekocht reageert uiteraard niet. |:(

heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit op kan lossen?
ik zou er enorm blij mee zijn

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ChaosZ0ne schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:23:
als ik een pc aansluit op de eerste poort van een module( er zijn 3 modules van 12 poorten) dan krijgt deze een ip toegewezen, maar op de andere poorten niet.
Hubs delen nooit ipadressen uit. Dus het niet vreemd dat je geen ip krijgt, en hoogst merkwaardig dat je op de eerste poorten wel een ip-adres krijgt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

probeer eens een serial (null modem) kabeltje tussen je PC's serial en de serial van die hub te hangen.
dikke kans dattie daarmee te beheren is.
met Hyperterminal kan je dan commando's inkloppen. misschien dat je er dan wijs uit wordt.

edit:
op de site die je zelf geeft staat ook een imagefile. misschien dat je die er in moet flashen via een TFTP server?
als je een PC met TFTP server geinstalleerd, en die imagefile neerzet, is het mogelijk dattie em vanzelf vind. mits in de goede IP range enzo.

[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 15-01-2006 02:27 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Je plaatje doet het niet, maar ik neem aan dat het gaat om een 5DN003 chassis gaat met 3 16 poort hubs en 1 NMM (network management module).

Uit de manual van die NMM, onder 'how to use':
The Distributed 5000 NMM is a single-slot module that fits into the Model 5DN003 chassis. The NMM communicates with host modules across the stack management bus and with the management station through a direct network interface to one of the cascaded Ethernet segments.
In die manual staat echt alles wat je wil weten.

http://www25.nortelnetwor...bs/d5000/893_820A/toc.htm

• ChaosZ0ne
McKaamos schreef op zondag 15 januari 2006 @ 02:25:
probeer eens een serial (null modem) kabeltje tussen je PC's serial en de serial van die hub te hangen.
dikke kans dattie daarmee te beheren is.
met Hyperterminal kan je dan commando's inkloppen. misschien dat je er dan wijs uit wordt.

edit:
op de site die je zelf geeft staat ook een imagefile. misschien dat je die er in moet flashen via een TFTP server?
als je een PC met TFTP server geinstalleerd, en die imagefile neerzet, is het mogelijk dattie em vanzelf vind. mits in de goede IP range enzo.
hoe kom ik in die hyperterminal dan?
sorry maar ik ben een beetje een leek op het gebied van hyperterminals en telnetten.

maar ik zou dus aan elke pc een ip adres moeten geven en dan zou het moeten werken?

maar dan zit ik nog met het probleem dat de NMM blijft hangen bij booting...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ChaosZ0ne schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:37:
[...]

hoe kom ik in die hyperterminal dan?
sorry maar ik ben een beetje een leek op het gebied van hyperterminals en telnetten.

maar ik zou dus aan elke pc een ip adres moeten geven en dan zou het moeten werken?

maar dan zit ik nog met het probleem dat de NMM blijft hangen bij booting...
hyperterminal is een stukje software.
http://www.hilgraeve.com/htpe/index.html <-- hier gratis te downloaden.

en als dat ding blijft hangen op "booting" is er waarschijnlijk iets mis met wat instellingen waardoor hij blijft steken.

• ChaosZ0ne
ik heb nu Hyperterminal gedownload (hyperterminal zat toch vroeger bij windows??) maar hoe maak ik verbinding met de hub dan? gewoon serial kabel, compoort 1 en dan connecten ofzo?
welke commando's zou ik dan in kunnen tikken?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ChaosZ0ne schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:30:
ik heb nu Hyperterminal gedownload (hyperterminal zat toch vroeger bij windows??) maar hoe maak ik verbinding met de hub dan? gewoon serial kabel, compoort 1 en dan connecten ofzo?
welke commando's zou ik dan in kunnen tikken?
nullmodem serialkabeltje er tussen zou het moeten doen.
en de commando's... sja... ik heb zelf wat les gehad op Cisco switches en routers.
daar kon je een vraagteken intikken en dan kreeg je alle commando's te zien.
geen idee hoe dat werkt op een Nortel hub... mayb ff handleidingkje zoeken?

• ChaosZ0ne
McKaamos schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:32:
[...]

nullmodem serialkabeltje er tussen zou het moeten doen.
en de commando's... sja... ik heb zelf wat les gehad op Cisco switches en routers.
daar kon je een vraagteken intikken en dan kreeg je alle commando's te zien.
geen idee hoe dat werkt op een Nortel hub... mayb ff handleidingkje zoeken?
misschien een domme opmerking, maar waar kan ik iets intikken dan? want dat lukt niet in dat grote witte vlak in het midden, wel staat onderaan het scherm connected.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ChaosZ0ne schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:38:
[...]

misschien een domme opmerking, maar waar kan ik iets intikken dan? want dat lukt niet in dat grote witte vlak in het midden, wel staat onderaan het scherm connected.
ff wachten tot er wat output komt...
meestal verschijnt er wel een prompt oid.
zoniet, dan is er waarschijnlijk iets goed mis met de software.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 13:38

Yucko

One clown to rule them all !

stel je hebt 'm op je 1e com-poort hangen, dan connect je met hyperterminal op COM1, 9600 baud, 8 bits, no parity (of zoiets). Dan de hub/switch/whatever aanzetten en het moet vanzelf lopen.

Heb iets soortgelijks gehad met een Nortel Baystack switch hier.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• ChaosZ0ne
McKaamos schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:40:
[...]

ff wachten tot er wat output komt...
meestal verschijnt er wel een prompt oid.
zoniet, dan is er waarschijnlijk iets goed mis met de software.
na 5 minuten wachten is er nog steeds geen reactie of iets dergelijks, er zal inderdaad iets mis zijn met de software, maar is het niet zo dat dit ding ook werkt zonder die NMM?

EDIT: na veel klooien met dat ding, heb ik het zo'n beetje opgegeven, ik denk dat ik die NMM er maar uithaal, dan zou hij toch oog gewoon moeten werken, als ik een ip adres in de computer opgeef?
welke range moet ik dan gebruiken en welk subnetmasker?

[ Voor 23% gewijzigd door ChaosZ0ne op 15-01-2006 13:54 ]

Pagina: 1