Toon posts:

'Manageable' router gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar een router, maar zie ik door de bomen het bos niet meer (en op alle internetsites van producenten kan ik ook niet alles vinden dat ik wil weten).....

Ik ben op zoek naar een router die aan de volgende eisen voldoet:
-Moet werken met de LiveBox (Sagem)
-100Mbit
-NAT en DHCP server ingebouwd
-Min 4 ethernet poorten
-Ik wil kunnen bekijken hoeveel traffic elke poort trekt en/of ik wil de max snelheid van de poorten kunnen instellen (beperken)

en eventueel ook nog wireless(g) met MAC filtering en goeie beveiligingsmogelijkheden enzo maar dat is helemaal geen vereiste voor mij.....

Dus, heeft iemand hier goede ervaringen met routers die dit allemaal kunnen (vooral dat laatste puntje), dan zou ik dat heel graag horen!

Verwijderd

Ik had eerst een US Robotics en daar was ik niet zo tevreden over, ik heb nu een Draytek Vigor 2200E plus en deze is erg goed.

De US Robotics moest ik regelmatig resetten omdat de router op een gegeven moment blokkeerde.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:27:
Ik had eerst een US Robotics en daar was ik niet zo tevreden over, ik heb nu een Draytek Vigor 2200E plus en deze is erg goed.

De US Robotics moest ik regelmatig resetten omdat de router op een gegeven moment blokkeerde.
Maar kun je met die router ook snelheid en traffic per poort managen? Dat is namelijk het grootste puntje, al die andere dingen doet zo ongeveer elke redelijke router tegenwoordig wel volgens mij....

edit:
Even de site beter bekeken....'Port-based rate throttling capability.' is dat wat ik zoek? Is dat per ethernet poort?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 11:49 ]

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kijk eens bij de Soho routers van Cisco. De Cisco 831 Ethernet Broadband Router als starter of iets hoger nog de Cisco 851 of 871 sluiten redelijk aan van wat je wilt hebben.
Zijn nog erg goed betaalbaar. Ik zit zelf de 851 of de 871 ( incl Wireless) te opteren.
http://www.cisco.com/en/U.../routers/ps380/index.html

Verwijderd

Zo uitgebreid hoeft mijn router niet te zijn, ik hoef namelijk geen traffic te regelen.

Dan zit je gewoon in een andere categorie routers te zoeken, en uiteraard een andere prijsklasse.

Out of my league ;)

succes.

Verwijderd

Topicstarter
regmaster schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:54:
Kijk eens bij de Soho routers van Cisco. De Cisco 831 Ethernet Broadband Router als starter of iets hoger nog de Cisco 851 of 871 sluiten redelijk aan van wat je wilt hebben.
Zijn nog erg goed betaalbaar. Ik zit zelf de 851 of de 871 ( incl Wireless) te opteren.
http://www.cisco.com/en/U.../routers/ps380/index.html
Uhm, ik weet niet wat jij goed betaalbaar noemt, maar de sites waar ik deze router vind daar kost hij nog +/- 250 euro (450 incl wireless)?

Mijn budget ligt ongeveer rond de 100 euro vrees ik......

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
-Ik wil kunnen bekijken hoeveel traffic elke poort trekt en/of ik wil de max snelheid van de poorten kunnen instellen (beperken)
Zo uitgebreid hoeft mijn router niet te zijn, ik hoef namelijk geen traffic te regelen.
:?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

posts van 2 verschillende users ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dreester op 14-01-2006 12:18 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54
De Asus WL500G kan gewoon linux draaien. Dus als je er een beetje verstand van heb zou je dat makkelijk kunnen oplossen, je kan er zelfs veel meer mee (webserver, fileserver etc).

Enkel per poort traffic word iets moeilijker, het gaat namelijk per interface (wan, lan, wireless).

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:08:
[...]

Uhm, ik weet niet wat jij goed betaalbaar noemt, maar de sites waar ik deze router vind daar kost hij nog +/- 250 euro (450 incl wireless)?

Mijn budget ligt ongeveer rond de 100 euro vrees ik......
Als ik naar jouw wensen kijk is de cisco optie erg betaalbaar. Een Cisco 851 Wireless (CISCO851W-G-E-K9) kost bij Misco 410 euro incl btw.. Vind ik voor zo'n product erg betaalbaar.
Volledig manageable incl. extensieve wifi security.
Maar met zulke wensen kun je moeilijk voor een dubbeltje op de 1ste rang willen zitten.
Dan zul je je wensen toch iets moeten gaan aanpassen, naar beneden vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk kun je niet voor een 10-eurocent-muntstukje op de eerste rij zitten, dat begrijp ik helemaal.... Maar als ik zo lees over die 'Draytek Vigor 2200E' dat er 'Port-based rate throttling capability' op zit...... dan kan ik toch snelheden instellen per poort, of zie ik dat nou verkeerd.... En als dat ding nou doet wat ik wil dan zie ik niet in waarom ik meer dan het viervoudige neer moet tellen voor een hoop overbodige functies waarvan ik niet eens begrijp wat ze doen, laat staan hoe ik ze moet gebruiken!

Al zou 'en' leuk zijn voor hetzelfde bedrag of een tientje meer, 'of' is voldoende :9

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:14:
De Asus WL500G kan gewoon linux draaien. Dus als je er een beetje verstand van heb zou je dat makkelijk kunnen oplossen, je kan er zelfs veel meer mee (webserver, fileserver etc).

Enkel per poort traffic word iets moeilijker, het gaat namelijk per interface (wan, lan, wireless).
Linux...... dat is toch ook een soort OS? 8)7 >:)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 04:37

ThaHandy

Discovery Channel

de 2200E die ik heb kan je alleen de traffic meten met sntp icm MRTG bijv.
alleen de nieuwste firmware is dat er weer uitgehaald :/

per poort instellen voor max traffic heb ik niet kunnen vinden

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ThaHandy schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:25:
de 2200E die ik heb kan je alleen de traffic meten met sntp icm MRTG bijv.
alleen de nieuwste firmware is dat er weer uitgehaald :/

per poort instellen voor max traffic heb ik niet kunnen vinden
zit ook niet in de 2200E maar in de 2200E+ (let op het plusje)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:27:
[...]

zit ook niet in de 2200E maar in de 2200E+ (let op het plusje)
Kijk, dat zijn de tips! Ik ga wel even een webshopje zoeken waar ze de plus verkopen! _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak...

Routers horen in de hoofdgroep 'netwerken' thuis. Als je daar gaat lezen zul je meer dan genoeg vinden over features en types

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.