[i/o] PCMCIA Firewire of USB 2.0 voor externe schijf laptop

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik graag wil kunnen videobewerken op mijn laptop. Nu heb ik een pcmcia firewire kaartje gekocht omdat mijn laptop standaard geen firewire had. Maar aangezien mijn laptopschijf niet vooruit te branden en te klein is, wil ik een snelle grotere externe schijf aansluiten. Dit kan via Firewire en Usb 2.0 met de huidige behuizingen.

In theorie is usb 2.0 sneller, maar in de praktijk is firewire sneller voor externe schijf. Maar bij mij zit hier eerst nog PCMCIA tussen.

Dus wat is sneller. Firewire via PCMCIA. Of de wel standaard aanwezige USB 2.0.

De laptop is een NEC p520 Pentium M 1.4 ghz Centrino (Tu/e)

Verwijderd

Koop gewoon een combinatie van de 2. Die is misschien 10 euro duurder, dus dat valt best mee.

Verwijderd

Firewire belast je systeem minder dan usb 2.0. Die theoretische doorvoorsnelheid valt in de praktijk heel anders uit. Firewire blijkt daar namelijk het snelst.
Als ik jou was kocht ik gewoon een externe behuizing met firewire en usb 2.0 (is inderdaad maar een tientje duurder dan een behuizing met alleen usb 2.0) en een grote losse schijf. In dat geval kun je zelf nog wat experimenteren met usb 2.0 en firewire.

Succes ermee,

Skyer.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ok, dan moet ik dat maar proberen. Ik had eigenlijk op een antwoord gehoopt om mogelijk die 10 euro niet zinloos uit te hoeven geven.