Beste luitjes,
Ik heb ben bezig de resultaten van een enquête zichtbaar te maken. Bij de enquete kiest men eerst voor de gemeente, daarna voor de politieke partij. Hierna vult men vragen in, en er komt een score uit. Nu wil de opdrachtgever bij het algemene resultaat de hoogste en de laagst gescoorde partij hebben.
Ik heb nu een query waarmee ik dmv sum de totalen van de ingevoerde vraag heb.
Dit verwerk ik tot een array, wat bijvoorbeeld een dergelijk resultaat heeft:
Nu wil ik de array score sorteren op score[][value], maar met de functie array_multisort() kom ik er niet, ik kan niet kiezen om te sorteren op die value. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken, en of ik misschien beter een andere array structuur kan maken?
Ik heb ben bezig de resultaten van een enquête zichtbaar te maken. Bij de enquete kiest men eerst voor de gemeente, daarna voor de politieke partij. Hierna vult men vragen in, en er komt een score uit. Nu wil de opdrachtgever bij het algemene resultaat de hoogste en de laagst gescoorde partij hebben.
Ik heb nu een query waarmee ik dmv sum de totalen van de ingevoerde vraag heb.
Dit verwerk ik tot een array, wat bijvoorbeeld een dergelijk resultaat heeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| Array ( [0] => Array ( [gid] => 13 [gtitle] => Enkhuizen [scores] => Array ( [0] => Array ( [id] => 1 [value] => 1 ) ) ) [1] => Array ( [gid] => 21 [gtitle] => Alkmaar [scores] => Array ( [0] => Array ( [id] => 2 [value] => 2 ) [1] => Array ( [id] => 1 [value] => 4 ) ) ) ) |
Nu wil ik de array score sorteren op score[][value], maar met de functie array_multisort() kom ik er niet, ik kan niet kiezen om te sorteren op die value. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken, en of ik misschien beter een andere array structuur kan maken?
|>