design koelblok

Pagina: 1
Acties:

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:42
Bedankt voor alle tips/reacties op voorgaande posts over dit onderwerp. Ik heb er veel aan gehad. Ik ben nu zover dat ik alles heb:

- Alluminium kachelradiateur Nissan Micra (25,-)
- Vtech 800 liter/uur pomp van Ned-Cool (55,-)
- Alluminium verstelbare bracket (25,-)
- 4 meter 13 mm inwendig PVC waterslang (20,-)
- Waterreservoir van 12,5cm uitwendig PVC-buis
- En natuurlijk mijn koelblok van 50 x 50 x 23 van alluminium:

Afbeeldingslocatie: http://www.6edi.f2s.com/koelblok.gif

Dit koelblok lijkt veel op de 2cool alluminium alleen zijn er een paar verschillen:
- overal 10 mm inwendig, dus ook dwarse kanalen
- meer ruimte tussen core en kanalen door extra dikte, dus meer hitte verspreiding??

Het blok heb ik samen met een maat en zijn vader gefabriceerd.
Het complete systeem ga ik deze maandag inbouwen.

Iemand nog enige tips/suggesties?

PS Foto's volgen waarschijnlijk nog :*

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ik snap het design van het koelblok niet helemaal.. je gebruikt geen peltier, dus het koelblok wordt het warmst in het midden. daar loopt bij jou geen water...

verder zal het water voor het grootste deel door de bovenste dwarsverbinding gaan, aangezien alle doorsneden van de waterkanalen gelijk zijn. ik zou de doorsneden van de dwarsverbindingen bij elkaar net zo groot maken als de doorsnede van de aanvoer/afvoer. in jouw geval dus de dwarsverbindingen de helft van de aanvoer/afvoer

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

hmm ik zou wel eens willen weten hoe lang jij voor de kleren kast staat omdat je het zelf al belangrijk is dat er DESIGN koelblok in je comp moet die vervolgens niet vaak op meer open zal gaan :)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op zondag 21 januari 2001 02:29 schreef dreamer het volgende:
hmm ik zou wel eens willen weten hoe lang jij voor de kleren kast staat omdat je het zelf al belangrijk is dat er DESIGN koelblok in je comp moet die vervolgens niet vaak op meer open zal gaan :)
design kan je op meerdere manieren lezen.. :P

Verwijderd

Jah... ik zou idd die bovenste boorgang (die het dichtste bij de in- en uitgang zit) weg gelaten hebben...

Het water zal toch de kortste weg zoeken en het water zal onderaan dus weinig doen lijkt mij...
En als je die bovenste weglaat vergroot je dus de doorstroom langs het warmste deel, wat boven de core zit... nu zal dat waarschijnlijk zen warmte nauwelijks kwijt kunnen...

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:42
Wat jullie zeggen zit natuurlijk wat in.
Ik denk zelf dat de hitte toch verspreid en deze rondom opgevangen wordt door het water

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

Verwijderd

Ik denk dat jouw waterblokje prima gaat werken. Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat het weinig tot niks uitmaakt of het water wel in de goede banen geleid wordt.

Wat wel scheelt is een zo dun mogelijke laag aluminium tussen de core en het water. Vooral van dat constructiealuminium (het meeste dikke aluminium dus) geleid niet zo heel fantastisch warmte.

En anders helpt een koperen plaatje onder je blokje best goed....
Pagina: 1