Toon posts:

Nieuwe CPU en Mobo (versie windows install)--> geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb gisteren een nieuwe cpu (Amd Sempron 64 3400+ e6, 2ghz, 256kb cache) i.c.m. Asus K8n moederbord gekocht. Nu heb ik windows er opnieuw opgezet e.d. alleen ik krijg het geluid niet werkend. Ik heb de nieuwste chipset drivers geinstalleerd en nog krijg ik geen geluid. Hij herkent de audioapparaten allemaal ook automatisch. Niks staat op dempen oid en in de bios is de onboard audio geactiveerd. Waarom krijg ik nog geen geluid? Het is zo'n realtek ac'97 chip en geen soundstorm. Mja, dat merkte ik dan ook in de prijs van het mobo :*)

Verdere specs (alhoewel het mij niet echt van toepassing lijkt):
1024 mb pc 3200
Geforce 6800le
Coolermaster 450 watt realpower
HDD 200gig 8mb cache

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb je ook al gekeken of er geluid drivers bij zitten, of op de website staan. Bij mijn Asus bordje was dat wel het geval :)

Verwijderd

Topicstarter
Die zaten erbij en zijn ook geinstalleerd.

Anders herkent hij het audioapparaat toch ook niet, of zie ik dat verkeerd?
Zou een update naar nieuwere drivers helpen?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Speakersetup goed staan? Dus als je 2 speakers hebt op 2 speakers, etc.
Zit meestal een tooltje voor bij welke je kunt vinden bij de icoontjes in je taakbalk (bij de klok)

Digitale uitgang in/uitgeschakeld? Vaak als die er op zit en aan staat gooit ie de rest uit.

Onboard sound in bios ingeschakeld?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Heeft jou kast audiouitgangen aan de voorkant? Deze moet je meestal nog aansluiten dmv kabel in de kast zelf. Als er goed is zijn er 2 connectoren. Een connector met HD Audio en een met Ac '97.
Gebruik de AC '97 connector om op je moeder aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh, er zit een optische ingang/uitgang op het mobo, die zou dus alles kunne blokkeren. Denk dat die dan wel geactiveerd is. Ik ga eens kijken.

Edit:
Ik kan nergens in de bios vinden waar ik de digitale in en uitgang kan uitschakelen. Zijn er toevallig mensen met hetzelfde mobo oid die mij kunnen helpen.
BVD

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 11:59 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Kijk eens in het control panel van je audio drivers.

/edit: Welk type A8N heb je ?

[ Voor 25% gewijzigd door Nielson op 14-01-2006 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de K8n gewoon de meest basic van allemaal. Alleen k8n en dus, geen deluxe oid.

Volgens de connector detectie van het bijgeleverde audio control panel, is alles ook goed aangesloten en ik kan in windows niet zeggen dat ik die optische in/uitgang wil uit/inschakelen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 12:39 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Heb je jumpers zitten op de front audio connector ?

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved.

Heb alle chipset drivers opnieuw geinstalled etc, nu werkt het.

Slotje.
Pagina: 1