Op zondag 21 januari 2001 20:48 schreef Sweet het volgende:
Jammer dat er niet meer gereageerd wordt op deze vraag. Ik ben nl ook erg geinteresseerd in de video-capturing mogelijkheden van de kaart. Heb geen idee of dit naar AVI of MPEG1 pf MPEG2 formaat gaat. Waarschijnlijk hebben weinig mensen, ondanks de populariteit van de kaart, met deze dingen te maken gehad.
Hoi, ik heb de Asus V7700 Deluxe TV 64MB. Dat is met tuner en dat soort ongein bij.
De 3D laat ik maar effe voor wat het is. Die is voor alle GeForce 2s toch praktisch gelijk.
De 2D beeldkwaliteit is sterk verbeterd tegenoven m'n oude TNT. Veel scherper. Maar het beeld komt nog niet eens in de buurt van de kwaliteit die m'n G200 geeft op hogere resoluties
De video-in is leuk en werkt vrij goed. De beeldkwaliteit van live beelden is zeer goed te noemen. Zelfs full screen is bijvoorbeeld TV kijken redelijk goed van scherpte en totaal niet blokkerig. Misschien iets te donker, maar dat is allemaal te regelen met de Asus Live software. Video recording werkt fijn in Windows 98 en kan vlot 25-30 fps halen bij de maximum capture resolutie van 720x576. Helaas is de Windows 2000 capture driver nog in beta fase en geeft deze een zeer slechte performantie. Als je de Video-in gebruikt, zorg er dan voor dat je de laatste beta van Asus Live gebruikt (momenteel 4.5b) want de versie die bij de kaart zit heeft enkele zeer vervelende bugs.
Het grote minpunt aan de TV-in op deze kaart is dat de gebruikte video-in chip aan interlacing doet. Dat betekent dat wanneer je een snapshot neemt (stilstaand beeld) van de video in dat je 2 beelden over elkaar krijgt: de even lijnen zijn beeld 1 en de oneven beeld 2. Bij bewegende beelden geeft dit dus lelijke strepen door het beeld en maakt het snapshot totaal onbruikbaar. Hier merk je het verschil dus met duurdere video-in apparaten. Bij het live bekijken van bewegende beelden heb je er geen probleem mee.
Al bij al is het een leuk gadget, maar als je de kaart voor videobewerking wil gebruiken kan je beter bij een professioneler product gaan kijken. Wil je een top-notch 3D kaart met TV tuner, TV-in en video-out van acceptabele kwaliteit, dan is de Asus V7700 Deluxe TV wat je moet hebben.