Toon posts:

Asus 7700 Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit moment in het bezit van een Hercules 3D Prophet GTS 256 32MB RAM.
Ik wil een overstap maken naar GeForce 2.
Wie heeft er ervaring met de Asus 7700 Deluxe (32 MB DDR)???

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand tips :?

• Xanathorn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:22

Xanathorn

Mmorpg addict

Ik vind de Asus v7700 pro een heel goede kaart, ben er erg tevreden mee.

Haal in UT in 1024x768x32bit iets van 90 frames/sec stabiel en ook bij andere spellen nooit last van schokken enzo.

Beeldweergave is ook goed (hoewel dat natuurlijk afhankelijk is van je monitor).

Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Jammer dat er niet meer gereageerd wordt op deze vraag. Ik ben nl ook erg geinteresseerd in de video-capturing mogelijkheden van de kaart. Heb geen idee of dit naar AVI of MPEG1 pf MPEG2 formaat gaat. Waarschijnlijk hebben weinig mensen, ondanks de populariteit van de kaart, met deze dingen te maken gehad.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
voor unreal tournament hoef je heen gf2 te kopen. die heeft net zoveel fps als de mx. check benchmarks eerst voordat je et gat ontkennen

www.anandtech.com
www.tomshardware.com
www.firingsquad.com
www.hardocp.com
www.hardwareinfo.net
www.voodooextreme.com
www.hardwareinfo.net
www.extremehardware.com

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb de v7700 (zie sig.) Deze kaart bevalt mij erg goed. Hiervoor had ik een traag systeem met een voodoo2. 3DMark 2000 geeft mij 7101 punten.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 21 januari 2001 20:48 schreef Sweet het volgende:
Jammer dat er niet meer gereageerd wordt op deze vraag. Ik ben nl ook erg geinteresseerd in de video-capturing mogelijkheden van de kaart. Heb geen idee of dit naar AVI of MPEG1 pf MPEG2 formaat gaat. Waarschijnlijk hebben weinig mensen, ondanks de populariteit van de kaart, met deze dingen te maken gehad.
Hoi, ik heb de Asus V7700 Deluxe TV 64MB. Dat is met tuner en dat soort ongein bij.

De 3D laat ik maar effe voor wat het is. Die is voor alle GeForce 2s toch praktisch gelijk.

De 2D beeldkwaliteit is sterk verbeterd tegenoven m'n oude TNT. Veel scherper. Maar het beeld komt nog niet eens in de buurt van de kwaliteit die m'n G200 geeft op hogere resoluties :'(

De video-in is leuk en werkt vrij goed. De beeldkwaliteit van live beelden is zeer goed te noemen. Zelfs full screen is bijvoorbeeld TV kijken redelijk goed van scherpte en totaal niet blokkerig. Misschien iets te donker, maar dat is allemaal te regelen met de Asus Live software. Video recording werkt fijn in Windows 98 en kan vlot 25-30 fps halen bij de maximum capture resolutie van 720x576. Helaas is de Windows 2000 capture driver nog in beta fase en geeft deze een zeer slechte performantie. Als je de Video-in gebruikt, zorg er dan voor dat je de laatste beta van Asus Live gebruikt (momenteel 4.5b) want de versie die bij de kaart zit heeft enkele zeer vervelende bugs.

Het grote minpunt aan de TV-in op deze kaart is dat de gebruikte video-in chip aan interlacing doet. Dat betekent dat wanneer je een snapshot neemt (stilstaand beeld) van de video in dat je 2 beelden over elkaar krijgt: de even lijnen zijn beeld 1 en de oneven beeld 2. Bij bewegende beelden geeft dit dus lelijke strepen door het beeld en maakt het snapshot totaal onbruikbaar. Hier merk je het verschil dus met duurdere video-in apparaten. Bij het live bekijken van bewegende beelden heb je er geen probleem mee.

Al bij al is het een leuk gadget, maar als je de kaart voor videobewerking wil gebruiken kan je beter bij een professioneler product gaan kijken. Wil je een top-notch 3D kaart met TV tuner, TV-in en video-out van acceptabele kwaliteit, dan is de Asus V7700 Deluxe TV wat je moet hebben.

Verwijderd

En heb jij ervaring met DVD kijken? Dat gaat prima, maar ik zou graag op eenvoudige wijze willen switchen tussen TV en VGA... Nu moet ik elke keer opnieuw opstarten! (WAANZIN) verder goede kaart! Ik draai W2K en wil ook gebruik maken van de video in, maar zoals hierboven al staat... werkt vrij %*&^^&% onder W2K.

• satcp
  • Niet online
Ik heb helaas nog geen DVD speler, dus daarmee kan ik je niet helpen :(

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ben er heel erg tevreden over, maar waarom zou jij 'm nog kopen nu je al een Gefore kaart hebt? Wacht lekker op de Geforce 3 die eind februari gaat komen, en dan is die 7700 weer wat goedkoper of je kunt gaan overwegen om de GF3 te kopen. Beetje zonde om nu die overstap te maken!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 januari 2001 16:58 schreef MudBuster het volgende:
En heb jij ervaring met DVD kijken? Dat gaat prima, maar ik zou graag op eenvoudige wijze willen switchen tussen TV en VGA... Nu moet ik elke keer opnieuw opstarten!
Doe je dat met de Asus drivers? De TV controle daarvan is waardeloos vind ik. Ik gebruik al sinds m'n oude TNT kaart TV CC 2000, en dat werkt perfect. Kun je gewoon in Windows switchen tussen TV, VGA of beide.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

onder win2k moet je idd reseten om tv of vga te gebruiken.

in win 98 niet, een kwestie van ctrl+alt+t ;)
vandaar dat een dual boot systeem de voorkeur verdient :)

verder een hele mooie kaart, 3dmark = 7341

alleen niet zo best te overclocken.
tv-tuner is ook niet best, je kan zelf de zenders niet instellen, gebeurt automatisch per 0,25mhz en laat rtl4 nou net op xxx,15 zitten :(
die doet het dus niet bij mij.

dvd kijken prima, alhoewel tv-out daar niet echt goed voor is, daarom heb ik ook een holywood+ kaart (inmiddels ook een stand-alone dvd speler).

hopelijk heb je hier genoeg aan.

• satcp
  • Niet online
Op maandag 22 januari 2001 17:16 schreef yo681 het volgende:
tv-tuner is ook niet best, je kan zelf de zenders niet instellen, gebeurt automatisch per 0,25mhz en laat rtl4 nou net op xxx,15 zitten :(
die doet het dus niet bij mij.
De search functie werkt per .25 MHz, maar je kan nog fijn afstemmen ook zodat je elke zender die niet mooi op de xxx.25 ligt kan selecteren. En hier in België zijn dat er heel wat :)

Verwijderd

maar dan moet hij wel ergens in de buurt stoppen, en dat doet hij niet :(

dus: geen rtl4 hier op pc :'(

• satcp
  • Niet online
Op maandag 22 januari 2001 17:48 schreef yo681 het volgende:
maar dan moet hij wel ergens in de buurt stoppen, en dat doet hij niet :(

dus: geen rtl4 hier op pc :'(
Maar jawel... Ik had dat ook met enkele zenders hier in België.
Kijk op Teletext van je kabelboer op welke frequenties de zenders zitten die je wil hebben en noteer die effe.

Start Asus Live en selecteer de TV tuner. Ga naar de opties naar de "Tuner Setting" tab en klik op de "Tuning" knop onderaan.
Gebruik nu de up & down knoppen om tot een frequentie kanaal te komen dat zo dicht mogelijk bij die van de gewenste zender komt. Ben je daar dan gebruik je de "Frequency" slider om de zender te zoeken. Sleep die gewoon tot de juiste frequentie en tadaaa, daar is RTL4 :)
Klik op Save om op te slaan en zet daarna bij "Tuner Editing" een vinkje voor het kanaalnummer van RTL4.
That's it.

Hier in België was de informatie op Teletext totaal outdated en lagen enkele zenders op een totaal andere plaats en moest ik handmatig voor elk kanaal (en er zijn er 100 - 28 gedetecteerde = 72) gaan zoeken of die zenders erop zaten. Best wel klote, maar op die manier heb ik wel nog 2 zenders gevonden die niet aangeduid stonden op de Teletext :)

Verwijderd

thnx ik zal het proberen (zit nu achter mijn laptoppie)

:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 17:12 schreef Exirion het volgende:
Ik ben er heel erg tevreden over, maar waarom zou jij 'm nog kopen nu je al een Gefore kaart hebt? Wacht lekker op de Geforce 3 die eind februari gaat komen, en dan is die 7700 weer wat goedkoper of je kunt gaan overwegen om de GF3 te kopen. Beetje zonde om nu die overstap te maken!
GF3...die zal ook wel weer fuckin' duur worden.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 21:42

reiker

dan jij!

ik heb zelf de v7700 64 mb pure... ok, dit is wel 64 megs maar ik maakte toch een sprongetje van 55 (creative geforce 2mx) naar 75 fps in UT. btw, ook geclockt naar 240/400 ;)

maarreh, de mpg prestaties zijn beter dan die mx vond ik. het loopt net dat tikkeltje soepeler dat je nodig hebt, maar ik weet niet of dat komt doordat ik verwent ben door de 64 meg versie :9

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 22:16 schreef reiker het volgende:
ik heb zelf de v7700 64 mb pure... ok, dit is wel 64 megs maar ik maakte toch een sprongetje van 55 (creative geforce 2mx) naar 75 fps in UT. btw, ook geclockt naar 240/400 ;)

maarreh, de mpg prestaties zijn beter dan die mx vond ik. het loopt net dat tikkeltje soepeler dat je nodig hebt, maar ik weet niet of dat komt doordat ik verwent ben door de 64 meg versie :9
Kijk...dat bedoel ik dus. Het is toch goed om een overstap te maken naar GF2.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk het verschil tussen de DELUXE-versie en de PURE-versie???

Maakt die 64MB zoveel verschil uit t.o.v. 32MB???

Verwijderd

Tja, als je het mij vraagt, ik zou het zonde van het geld vinden, maar goed, als je geld zat hebt kan zo'n asus bijna nooit een slecht koop zijn, alleen in twee maand komt er alweer een nieuwe!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 januari 2001 22:11 schreef AleSyS het volgende:

[..]
GF3...die zal ook wel weer fuckin' duur worden.
De 7700 is momenteel al iets aan het dalen, en als de GF3 er is dan zal de MX vrij snel verdwijnen. De GF2GTS moet dan naar het niveau van de MX gaan dalen, want de introductieprijs van de GF3 in duitsland was meen ik vastgesteld op zo'n 1250 piek. Da's goedkoper dan de huidige Ultra's, dus er zal zeker een prijsverschuiving komen.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 januari 2001 23:16 schreef AleSyS het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de DELUXE-versie en de PURE-versie???

Maakt die 64MB zoveel verschil uit t.o.v. 32MB???
De Deluxe heeft tv-in en tv-out, en de pure heeft alleen een monitor uitgang. Maar de Deluxe is niet altijd 64MB hoor, want hij is er ook gewoon in 32MB. Dan kost ie zo'n 725 piek momenteel.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 23:18 schreef tineau het volgende:
Tja, als je het mij vraagt, ik zou het zonde van het geld vinden, maar goed, als je geld zat hebt kan zo'n asus bijna nooit een slecht koop zijn, alleen in twee maand komt er alweer een nieuwe!
Ja...maar die nieuwe zal wel gigantisch duur worden hierzo. En wat wordt de ondersteuning van dat ding??? En nu kan ik voor een leuk prijsje mijn ouwe GeForce wegdoen!

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 23:19 schreef Exirion het volgende:

[..]
De 7700 is momenteel al iets aan het dalen, en als de GF3 er is dan zal de MX vrij snel verdwijnen. De GF2GTS moet dan naar het niveau van de MX gaan dalen, want de introductieprijs van de GF3 in duitsland was meen ik vastgesteld op zo'n 1250 piek. Da's goedkoper dan de huidige Ultra's, dus er zal zeker een prijsverschuiving komen.
dat lijkt mijn niet.
mx is net uit heel populair en dus zal hij niet snel verdwijnen, hierdoor stabiliseerd de prijs van de gf2 en zal de gf3 duur zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja...moet ik nou op GF3 wachten...of toch de overstap naar GF2 maken???

Verwijderd

hangt van jou af.

je kan eeuwig wachten, want na gf3 komt gf4 en dan gf5 etc...

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 januari 2001 23:24 schreef yo681 het volgende:

[..]
dat lijkt mijn niet.
mx is net uit heel populair en dus zal hij niet snel verdwijnen, hierdoor stabiliseerd de prijs van de gf2 en zal de gf3 duur zijn.
Tja, dat kun je best vinden maar het is al een tijdje geleden bekend gemaakt dat de GTS de instapper wordt, de Ultra het middenmodel, en de GF3 de topper. Als de GF3 bij de introductie zo'n 1250 piek gaat kosten dan kan het ook moeilijk anders dan dat de rest gaat zakken. NVidia weet zelf ook wel dat slechts een enkele idioot meer dan 1000 gulden neertelt voor een videokaart, dus ze snappen ook wel dat ze Ultra niet op dezelfde prijs kunnen laten zitten en de GF3 pak weg 1500 of 1750 piek kunnen maken

Verwijderd

Topicstarter
Maar in hoeverre heeft die 64MB invloed op de standaard 32MB???

Verwijderd

64 mb alleen van belang bij hoge resoluties.

nvidia heeft veel in mx geinvesteerd en zal dat dus niet gelijk na de intro van gf3 laten vallen, zo dom zijn ze niet.

mx blijft een budgetkaartje en ultra zal waarschijnlijk verdwijnen want die is niet meer interessant.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai zelf 2D 1280x1024....3D draait op die GeForce wel aardig...maar soms hakkelt ie een beetje.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 januari 2001 23:55 schreef yo681 het volgende:
1.nvidia heeft veel in mx geinvesteerd

2.ultra zal waarschijnlijk verdwijnen want die is niet meer interessant.
1.Ze investeren in elke kaart veel, en de MX is gewoon een gestripte GF2 dus de kosten daarvan waren natuurlijk niet zo hoog.
2.De TNT2 Ultra is ook nogsteeds volop te koop...

Verwijderd

het gaat om de resolutie in 3D, in 2D heb je aan 16 mb al genoeg.

je spreekt jezelf tegen exirion, eerst zeg je dat mx snel zal verdwijnen en dan zeg dat bijv tnt ultra nog steeds wordt verkocht.

als je gewoon logisch nadenkt, dan zie je dat de ultra geen suc6 is geworden en toch niet meer in de serie past.
want het verschil tussen ultra en nv20 zal niet groot zijn en dus is de ultra niet interessant.
de ultra zal dus sneller verdwijnen dan de mx.

Verwijderd

Het hangt ook een beetje af van wat voor een moederbord je hebt. Ik heb een Abit KT7 Raid, en daar wilde de 7700 niet eens mee door zijn POST heen komen. Hij gaf alleen maar wat beepjes.

Ik heb het in de winkel laten testen, en na contact met Abit bleek dat er wel vaker problemen zijn met deze combinatie. Dus nu zit ik maar te werken met mijn V6600 deluxe.
Daar haal ik ook 30 frames per seconde mee (alhoewel ik 'm meestal op 25 zet; krijg je kleinere bestanden mee).

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 januari 2001 08:49 schreef yo681 het volgende:
je spreekt jezelf tegen exirion, eerst zeg je dat mx snel zal verdwijnen en dan zeg dat bijv tnt ultra nog steeds wordt verkocht.

als je gewoon logisch nadenkt, dan zie je dat de ultra geen suc6 is geworden en toch niet meer in de serie past.
want het verschil tussen ultra en nv20 zal niet groot zijn en dus is de ultra niet interessant.
de ultra zal dus sneller verdwijnen dan de mx.
Wat ik bedoel is, de TNT2 Ultra is de enige TNT kaart die nogsteeds verkocht wordt (niet meer geproduceerd, maar toch). Bovendien is de GF2 GTS er sinds mei vorig jaar. De cyclus bij NVidia is ongeveer een half jaar, dus eigenlijk had er al een GF3 moeten zijn maar dat loopt nu iets uit. De GF2 GTS is heel binnenkort gewoon standaard. Hij zal dan even veel kosten als een MX nu kost. De MX zal misschien inderdaad niet meteen helemaal verdwijnen, maar het is dan wel de bodem. Een Tweaker zal 'm in ieder geval niet meer kopen. De GF3 zal echt niet meer dan 1500 gulden gaan kosten. Hoogstens direct na de introductie, maar ik verwacht dat ie binnen een maand dan op een niveau van zo'n 1000 a 1200 zit. De GTS is nu al te krijgen voor 525 piek (asus 7700 pure) en tegen die tijd zo'n 400 piek (wat een MX tot voor kort nog kostte).

Verwijderd

nu ben ik het met je eens ;)

alleen zie ik het niet snel gebeuren (haast geen concurrentie :( )

edit:
die domme tikfouten ook :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ABIT KA7 mainboard...geeft dat problemen met GF2???

Verwijderd

Topicstarter
Uhhh...zijn er nog mensen met tips???

Verwijderd

heb je nog niet genoeg tips???

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk nog weten of ik problemen kan krijgen met mijn KA7 bordje van Abit i.c.m. GF2

Verwijderd

internet search?

abit+gf2 ??
op de site van abit??

en op tweakers.net stond laatst een bericht over 'probleem' moederboorden icm een gf2
(ik weet nog dat mijn oude p3v4x daar bij stond)

maar echte problemen kan je niet verwachten.
Pagina: 1