ADSL kan niet omdat iemand anders hetzelfde tel.nr. heeft

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-02 07:32
Een aantal afdelingen van deze post staan aangegeven doordat ze worden ingeleid met een cursieve kop. Ik probeer zoveel mogelijk objectief te posten en wanneer ik mijn mening geef zal dit ook cursief staan. Het is een lang bericht en ik heb maar even na een aantal regels aangegeven waarna je niet perse hoeft verder te lezen. Om wel te voorkomen dat er nutteloze reactie's komen heb ik wel zoveel mogelijk informatie gegeven. Hier komtie:

Simpel praktisch uitleg van het probleem:
Op het adres van mijn broer kan er geen ADSL (Versatel) aansluiting komen aangezien KPN een telefoonnummer heeft toegewezen aan mijn broer die al door een andere klant gebruikt word.

Wat betreft google en de GoT search:
Ik heb gezocht op de volgende regels op Google en op GoT maar kon niks vinden:
dubbel nummer adsl
kpn adsl andere klant zelfde nummer
nieuw kpn dubbel telefoonnummer
kpn telefoonnummer dubbel uitgegeven

Lange en smeuige uitleg van het probleem
Een tijdje terug heeft mijn broer gebeld met Versatel omdat hij dolgraag het voetbalpakket op zijn onlangs gekochtje flatje wil hebben.

Eerst naar de primafoon gegaan, daar een KPN abbo genomen. Het contract is bewonderenswaardig niet ondertekend, het exemplaar wat KPN heeft niet en het exemplaar wat KPN heeft ook niet. Hieropvolgend is mijn broer wel gebeld op zijn mobiele nummer ter bevestiging en later nog eens gebeld om te melden dat de lijn actief is.

Hierna heeft hij de check gedaan op de website en daarna Versatel gebeld. Tijdens dit gesprek werd gevraagd of het gesprek mocht worden opgenomen zodat het later gebruikt kon worden. Er werd hierbij gezegd dat dit in het voordeel van de klant zou zijn. In dit gesprek is verder een normale order geplaatst en er zou nog contact worden opgenomen met mijn broer om een afspraak te maken, dit zou binnen 4 weken gebeuren.

Na 5 weken te wachten heeft hij Versatel gebeld en die vertelden hem dat er helemaal geen order geplaatst is. Mijn broer: "Maar er is toch een opname van het gesprek gemaakt?" Klantenservice: "Dit word niet voor dergelijke zaken gebruikt". "Maar waarom word dit dan gezegd?"... Nou, opnieuw maar laten aansluiten en er word een nieuwe order gemaakt door Versatel.

Toen ik dit hoorde vond ik het allemaal behoorlijk belachelijk en kon het niet echt geloven. Dus ik bel de klantenservice namens mijn broer en die vertellen mij hetzelfde en verwijzen mij door naar de technische dienst. De technische dienst weet mij te melden dat er wel een order geplaatst is, maar dat die is gecancelled. Men kan mij daar niet vertellen waarom de order is gecancelled en verwijzen mij door naar de klantenservice (zucht...). De klantenservice ontkend dat er een order in het systeem staat

Ik vraag of er nu een versnelde procedure kan komen aangezien een wachttijd van 2 maanden gewoon niet te accepteren is, mijn broer wil gewoon internet. Hier word op geantwoord dat de klantenservice niet die mogelijkheid heeft maar de technische dienst kan dit wel. Technische service gebeld, die zegt dat zij niet die mogelijkheid hebben maar verzekeren mij dat de klantenservice dit wel heeft. De klantenservice weer aan de lijn en die ontkennen dat die mogelijkheid er is. Het traject van telefoontjes is twee maal doorgelopen, door mijn broer en door mij. Aangezien je als klant nou eenmaal afhankelijk bent van de klantenservice is er maar weer een order geplaatst.

Op een vrijwel gelijke manier herhaald het probleem zich en na 4 en een halve week belt mijn broer maar weer eens. Nu is de order weer gecancelled. (frustrerend overigens dat er vanuit Versatel niet even naar de klant gebeld word dat de order gecancelled is, maar dat de klant maar zelf even moet bellen). Er word dit keer wel een reden van cancelling genoemd; er bestaat al een klant met het zelfde telefoonnummer bij Versatel en volgens de klantenservice is dit telefoonnummer dus tweemaal uitgegeven. Volgende klantenservice; KPN.

In het eerste telefoontje word vrij kortaf gedaan; "we gaan het fixen en morgen is het gecorrigeerd". Hier word niet vermeld hoe ze dit gaan oplossen. Het nummer van de andere klant kan niet worden verwijderd (vanzelfsprekend) en over het wijzigen van zijn nummer word niet gesproken. Om deze reden, vrij verbaasd over de reactie,belt hij de dag erna nog maar een keer naar KPN. Die weten te melden dat er helemaal niks gefixed is maar kunnen wel de naam noemen van de andere klant die hetzelfde telefoonnummer heeft. Er word toegezegd dat de week erop het gecorrigeerd word. De week erop weer niets geregeld en er word weer zeer duidelijk toegezegd dat het geregeld gaat worden. De dag erna belt mijn broer per ongeluk de verkeerde afdeling van KPN maar die weten hem wonderbaarlijke informatie te geven; in de notitie van de callcentermedewerker van de dag ervoor staat dat 'de klant nog even moet nadenken over de aankoop en dat hij er morgen uitsluitsel over kan geven'.

Mijn broer heeft nog geen factuur van KPN (en uiteraard van Versatel) gekregen. Mijn broer heeft ook aan de klantenservice gevraagd of hij zijn contract in dat gesprek kon laten ontbinden met een vrij standaard callcenterig antwoord: "Dat kan niet, of u moet de rest van uw contractsmaanden in 1 som betalen".

Samenvatting problemen
Het gaat om een aantal problemen.
- Het feit dat Versatel in eerste instantie een order cancelled zonder medeweten van de klant
- De klantenservice van Versatel heen en weer stuurt met toezeggingen die niet kloppen over een versnelde procedure en over het opnemen van het gesprek
- De klantenservice van KPN ook heen en weer stuurt met toezegginen over het afhandelen van het probleem; ze doen er niets mee en zetten het ook nog eens verkeerd in de notitie's!
- Het probleem daadwerkelijk afhandelen!

Mogelijke oplossingen
Het zou kunnen zijn dat het nummer gewoon een oud nummer van een andere klant is en dat de administratie van Versatel niet helemaal bijgewerkt is waardoor er even goed gebeld moet worden met Versatel.
Het kan ook zijn dat de primafoon zelf een fout heeft gemaakt met het toewijzen van het telefoonnummer.

Eigen mening
Ik vind het echt compleet van de gekke dat het twee maanden duurt en heel wat achter de kont van Versatel aangezeten moet worden voordat ze melden wat precies het probleem is. Dat ze een wachttijd van 1 maand hebben is al niet meer van deze tijd maar dan ook nog eens niet melden wanneer ze een order cancellen is gewoon schandalig. Ik realiseer me natuurlijk wel dat het probleem feitelijk niet bij Versatel ligt maar het is wel zo dat de aansluitingprocedure bij hun al een probleem is.

Veel kwalijker vind ik de afhandeling van KPN. Die klantenservice is gewoon helemaal gek in het koppie voor het gedeelte waar mijn broer mee heeft gesproken. Mijn broer heeft heel duidelijk het probleem uitgelegd aan de klantenservice en hoe ze het dan verzinnen om in het systeem te zetten wat ik hierboven heb genoemd slaat helemaal nergens op. In totaal zit mijn broer nu 3 maanden zonder internet, minimaal. Minimaal, omdat mijn broer nu nog steeds geen telefoonnummer heeft (wat hem trouwens op zich niets boeit).

Reden van het posten van dit bericht
- Jullie advies wat betreft het behandelen van dit probleem.
- Het laten zien van hoe het er tegenwoordig aan toe gaat wat betreft klantenservices. Ik heb nu onderhand behoorlijke ervaring met verschillende klantenservices (drie providers binnen 1 jaar en voor gewone producten).
- Mensen vinden die hetzelfde probleem hebben om ook weer te horen hoe zij het hebben opgelost.
- Mijn broer nou eenmaal niet zo van tweakers.net houd :z
- Een smeuig verhaaltje aan ons tweakertjes te vertellen van hoe het aanvragen van een internet aansluiting ook kan O-)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Tja lullig, het gaat eenmaal erg fout als er ergens iets blijft steken bij zulke grote organisaties.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 20:48

Mentalist

[avdD]

1. Wil hij na al die shit nog steeds Versatel? Ook een beetje naief dan :X

2. Als ik jouw broer bel, wie krijg ik dan aan de lijn? :D

3. Je kan afaik bij veel providers (is geloof ik niet van KPN) "kaal koper" regelen. Krijg je geen telefoonnummer maar kan je wél ADSL gebruiken. Ik weet iig dat TweakDSL dat kan, vast ook wel meer providers.. Het kost maar een paar cent minder dan BelBudget afaik, maarja, als het makkelijker is en je de vaste telefoon toch niet gebruikt.

4. Ook een optie : Er zit iets moois in de lucht :P - heb je meteen betere kwaliteit TV.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 14-01-2006 05:14 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 05:11:
Is er dan een alternatief voor het voetbal via Versatel?

• three2five
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 05:11:

2. Als ik jouw broer bel, wie krijg ik dan aan de lijn? :D

3. Je kan afaik bij veel providers (is geloof ik niet van KPN) "kaal koper" regelen. Krijg je geen telefoonnummer maar kan je wél ADSL gebruiken. Ik weet iig dat TweakDSL dat kan, vast ook wel meer providers.. Het kost maar een paar cent minder dan BelBudget afaik, maarja, als het makkelijker is en je de vaste telefoon toch niet gebruikt.

4. Ook een optie : Er zit iets moois in de lucht :P - heb je meteen betere kwaliteit TV.
1. Zoals six10again terecht zegt is er geen alternatief vanwege de voorliefde voor voetbal van mijn broer. Overigens is de wanhoop inderdaad wel redelijk nabij bij hem

2. Niemand. Hij gaat overigens wel over

3. Het gekke is dat dit niet bij versatel kan. Dit hebben we al gevraagd voordat hij KPN nam. "Ik zou graag Versatel". "Daar heeft u wel een KPN abbo voor nodig" "Maar op jullie website staat juist dat ik geen KPN nodig heb". "Ja, dat werkt zo, u moet eerst KPN hebben, zodat wij het weer kunnen overnemen". En nogmaals een diepe zucht.

4. Zie puntje 1

Edit: de link die je hebt gegeven is inderdaad een alternatief. Maar niet echt een serieus alternatief meer.

Probleem is namelijk dan verder; Wanneer hij nu geen adsl meer neemt en het door jou genoemde canaldigitaal, kost dat 20 euro op zich, plus internet via de kabel op een zuigende snelheid met een datalimiet van 1gb (is overkomelijk, hij download niets) maar dan vanwege de Koppelverkoop van UPC moet hij daar dan ook nog eens een 10tje per maand betalen voor de televisie. Beetje dubbelop, vind je niet? En dan ook nog eens een 10tje per maand voor het KPN contract wat die niet gebruikt. eventueel zou die na veel gedoe nog onder het contract van KPN achter kunnen komen

[ Voor 23% gewijzigd door three2five op 14-01-2006 07:35 . Reden: Foutje ]

• _Mystikal_
  • Laatst online: 13:25

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik denk dat ik wel weet wat er aan de hand is. Je broer heeft ws een oud nummer gekregen van iemand die vroeger KPN/Versatel had. Dat nummer is ws afgesloten door KPN ivm een complete sloop telefonie oid, of een telco-telco migratie van KPN -> Versatel.
Die klant die vroeger dat nr gehad heeft, heeft toen zeer ws Versatel opgezegd omdat hij het niets vond, of omdat Versatel nietkon leveren op dat adres. De sloop die toen is uitgevoerd, lijkt niet helemaal goed afgehandeld te zijn, waardoor er bij Versatel nog een andere actieve lijn staat.

De veroorzaker van dit probleem? Versatel. De oplossing voor dit probleem? idealerwijs zou je de technische dienst van Versatel kunnen vragen die sloop compleet af te handelen. Daarna heeft KPN nog 2 weken nodig voor het vrijgeven van de lijn, en kun je alles weer opnieuw aanvragen.

Om dit zeker te weten? bel KPN Storingsdienst Vaste Net eens, de imho meest capabele afdeling van KPN. Vraag hun eens of er een andere klant is met dat telefoonnummer, die ook nog actief staat. Waarschijnlijk niet nl.
Zo ja, petje af voor KPN, dan heeft men namelijk iets gedaan, wat ze zelf als onmogelijk betitelen. Dan moet je broer een verzoek indienen voor een telefoonnummerwijziging, dat gaat namelijk het snelste. DAARNA een klacht bij KPN droppen. die ze overigens altijd netjes oplossen, en opnieuw versatel aanvragen, op dat nieuwe nummer.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 14:09

Pubbert

random gestoord

three2five schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 07:24:
[...]

1. Zoals six10again terecht zegt is er geen alternatief vanwege de voorliefde voor voetbal van mijn broer. Overigens is de wanhoop inderdaad wel redelijk nabij bij hem

2. Niemand. Hij gaat overigens wel over

3. Het gekke is dat dit niet bij versatel kan. Dit hebben we al gevraagd voordat hij KPN nam. "Ik zou graag Versatel". "Daar heeft u wel een KPN abbo voor nodig" "Maar op jullie website staat juist dat ik geen KPN nodig heb". "Ja, dat werkt zo, u moet eerst KPN hebben, zodat wij het weer kunnen overnemen". En nogmaals een diepe zucht.

4. Zie puntje 1

Edit: de link die je hebt gegeven is inderdaad een alternatief. Maar niet echt een serieus alternatief meer.

Probleem is namelijk dan verder; Wanneer hij nu geen adsl meer neemt en het door jou genoemde canaldigitaal, kost dat 20 euro op zich, plus internet via de kabel op een zuigende snelheid met een datalimiet van 1gb (is overkomelijk, hij download niets) maar dan vanwege de Koppelverkoop van UPC moet hij daar dan ook nog eens een 10tje per maand betalen voor de televisie. Beetje dubbelop, vind je niet? En dan ook nog eens een 10tje per maand voor het KPN contract wat die niet gebruikt. eventueel zou die na veel gedoe nog onder het contract van KPN achter kunnen komen
Er zijn toch ook wel internet aanbieders rond de 20 euro zonder datalimiet? Je hebt dan idd geen 20mbit zoals bij Versatel, maar dat was toch alleen het 1ste jaar zo goedkoop? En zover ik weet haalt Versatel nog steeds die 20mbit bij lange na niet.

Zo'n KPN ADSL 1500/256 abo zal rond de 20-25Euro zitten? En d8 dat alleen hetnet nog aan datalimiet deed? Of moet je dan vóórdat je dat aan kunt vragen ook een werkende telefoonlijn hebben?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
KPN geeft nummers niet dubbel uit, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Toch kan de 'fout' bij KPN liggen in twee gebieden.

• Telefoonnummer/lijn staat in systeem niet als 'volledig opgeleverd administratief'. Dit kan komen door een administratief hikje of door een ontbrekend contract met handtekening. Het gaat hier om de technische netwerk administratie van KPN (kanvas) waar je telefoonlijn/nummer nog 'in aanleg' staat. Dit kan je zelf bij KPN nagaan (door blijven vragen) of Versatel kan dit voor je navragen, maar behulpzaam zijn ze niet echt blijkbaar.

• De vorige eigenaar van je apartement had ADSL, maar heeft dit niet opgezegd of die wordt pas veel later 'gesloopt' door een nog lopende contracts termijn. De koperlijn (aderpaar) is dan dus nog bezet administratief (!) door een DSL verbinding van een telco. KPN heeft jouw telefoonlijn/nummer technisch opgeleverd op die koperlijn/aderpaar, maar kan de status niet veranderen van 'in aanleg' naar 'actief' omdat de lijn nog bezet is administratief.

Dit is een lastig verhaal, want KPN heeft bij oplevering van jouw telefoonlijn/nummer een aderpaar dubbel gebruikt en dat belemert jouw nu om DSL aan te vragen omdat je telefoonlijn administratief niet opgeleverd is in de netwerk administratie (kanvas). Door blijven zeuren bij KPN kan helpen hier of Versatel moet dit met KPN rechttrekken.

Versatel

• Versatel kan ook dit nummer inderdaad nog in hun systeem hebben staan bij een andere klant en dat daar de belemering is. Mogelijk dat het in de Versatel systemen al wordt geblokkeert hierdoor ergens. Navragen bij Versatel of de aanvraag voor het aansluiten van DSL richting KPN is gegaan (KPN legt koppelingen aan tussen lijnen en telco apparatuur (dus tussen apparatuur van Versatel en jouw telelfoonlijn/aansluiting).

Lastig probleem en door de voetbal ben je gebonden aan Versatel inderdaad. Je zou ook internet ergens anders kunnen aanvragen bij een partij die mogelijk meer behulpzaam is om het samen met je uit te zoeken en op te lossen en voetbal via de sateliet kijken bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ik kan me nog herinneren hoe vaag het in elkaar zat bij de vriendin van mijn zusje thuis. Daar hadden ze al een tijdje ISDN en 1 van hun nummers behoorde ook tot iemand in het naastgelegen dorp. Gelukkig betrof het niet hun hoofdnummer, dus problemen met aanvragen van ADSl zullen ze wel niet gehad hebben (als ze tenminste ooit ADSL aangevraagd hebben, want dit verhaaltje dateerd van voor de tijd dat hier ADSL beschikbaar kwam).
Ze moesten er zelf ook wel enigszs om lachen, want wanneer de telefoon gaat denken ze steeds "zou het nu voor ons zijn of die ander?".
Ik weet niet of het inmiddels als weer rechtgezet is, maar dit bewijst wel dat het volgens KPN onmogelijk blijkbaar toch kan en nog wel door hun zelf. :P

Edit:
@bjck:
KPN geeft numemrs dus wel dubbel uit zoals je in mijn post kunt lezen. Gelukkig is dat voor mijn idee maar zelden.

Overigens: in bovenstaande verhaal gaat het welom exact dezelfde telefooncentrale, niet 2 verschillende.

[ Voor 17% gewijzigd door Joen op 14-01-2006 10:29 ]

• bjck
Als KPN een telefoonnummer dubbel heeft uitgegeven en dus beide ergens actief zijn in het telefonie netwerk gaat het gigantisch fout en heb je een ontbetrouwbare dienstverlening. Bij wie rinkelt er immers iets als je naar het nummer belt bijvoorbeeld.

Als dat het geval is KPN gewoon verzoeken (dwingen) je een nieuw telefoonnummer te geven. Desnoods betaal je d'r voor zodat je de discussie niet aan hoeft te gaan en het wellicht voorspoediger gebeurt.

• three2five
@ _Mystikal_ Ja, dit noem ik zelf ook al in mijn post en is inderdaad zeer goed mogelijk. Net weer de klantenservice gebeld van Versatel en die weten mij te melden dat deze klant een nog betalend lid is en die vertelden mij dat het onmogelijk is dat een telefoonlijn van een betalend lid is komen te vervallen, aangezien ze dat in hun systeem zouden zien; het abbonement zou dan ook inactief zijn. Alhoewel ik mijn twijfels heb aan hetgene wat ze bij de klantenservice vertelden aangezien ik twijfel of ze bij Versatel kunnen zien wanneer een lijn bij KPN is komen te vervallen kan je natuurlijk niet oneindig de callcentermedewerker ongelijk geven en proberen tegen te stribbelen tegen wat ze zeggen, het zou natuurlijk ook waar kunnen zijn.
Overigens heb ik minder goede ervaringen met de KPN heldesk als dat wat jij blijkbaar hebt, zoals je in mijn beginpost kan lezen. Ik ben nu met KPN aan het bellen en die blijven mij ook van het kastje naar de muur sturen. Doorverbinden naar een andere afdeling van de klantenservice is op het moment nu 3 keer mislukt. Ben nu wel succesvol doorverbonden en sta nu in de wachtrij

@ Thund3r
Dat is nu juist het probleem, ADSL kan niet en kabel heeft ie met nutteloze koppelverkoop te maken.

@ bjck
In geen geval is het de vorige bewoner. KPN gebeld en die zeggen ook dat het op de naam van <insert name> staat geregistreerd en heb nu bevestiging gekregen dat het ook aan mijn broer is toegewezen. Het vrolijke meisje van de klantenservice belt nu het huisnummer en belt mij daarna terug op mijn mobiele nummer. Er zit wat schot in de zaak :)

• bjck
three2five schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:43:
@ _Mystikal_ Ja, dit noem ik zelf ook al in mijn post en is inderdaad zeer goed mogelijk. Net weer de klantenservice gebeld van Versatel en die weten mij te melden dat deze klant een nog betalend lid is en die vertelden mij dat het onmogelijk is dat een telefoonlijn van een betalend lid is komen te vervallen, aangezien ze dat in hun systeem zouden zien; het abbonement zou dan ook inactief zijn. Alhoewel ik mijn twijfels heb aan hetgene wat ze bij de klantenservice vertelden aangezien ik twijfel of ze bij Versatel kunnen zien wanneer een lijn bij KPN is komen te vervallen kan je natuurlijk niet oneindig de callcentermedewerker ongelijk geven en proberen tegen te stribbelen tegen wat ze zeggen, het zou natuurlijk ook waar kunnen zijn.
Overigens heb ik minder goede ervaringen met de KPN heldesk als dat wat jij blijkbaar hebt, zoals je in mijn beginpost kan lezen. Ik ben nu met KPN aan het bellen en die blijven mij ook van het kastje naar de muur sturen. Doorverbinden naar een andere afdeling van de klantenservice is op het moment nu 3 keer mislukt. Ben nu wel succesvol doorverbonden en sta nu in de wachtrij
Versatel kan best in hun administratie dat nummer nog bij een andere betalende klant hebben staan. Maar wie zegt dat dit kopt inderdaad.

KPN kan ook een missertje hebben gemaakt met het doorgeven dat die klant zijn/haar telefonie bij KPN heeft opgezegd en dat daar dus alleen nog DSL ligt. Dan heeft dat nummer niets meer met die klant te maken en met de DSL verbinding van die andere klant.

Wil Versatel je wel als klant :? Je zou bijna gaan denken van niet 8)

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 14-01-2006 11:55 ]

• three2five
Geregeld! Vriendelijk meisje was helemaal in de war. Even het gesprek nabootsen hoor.
Ikke: "telefoonnummer dubbel, bladiebla bla bla"
Meisje: "Dat kan helemaal niet, klopt niks van, mag ik dan even uw tele... ehm, adres?"
Ikke: "adres bladie bla"
Meisje: "en wat denkt u dat uw telefoonnummer is?"
Ikke: "telefoonnummer bladiebla"
Meisje: "eeeh....."
Ikke: "En als u nu kijkt bij meneer <insert name> ziet u dat die hetzelfde nummer heeft"
Meisje: "ehm, ik moet even overleggen hoor"
(stilte)
Meisje: "Ja, het is inderdaad zo dat het nummer twee maal is uitgegeven! Ik snap er niks van. Wanneer ik uw naam intik en dan klik op het telefoonnummer, kom ik bij meneer <insert name> uit, ik snap er niks van!"
Ikke: "tsja... het telefoonnumer word toch niet gebruikt dus ik zou er geen enkel probleem mee hebben als het nummer gewijzigd word"
bladiebladiebla even verderop in het gesprek:
Ikke: "Ik heb ook de afgelopen maanden geen facturen gekregen, hoe zit dat?"
Meisje: "Tsja, dat zal wel bij meneer <insert name> terecht zijn gekomen"
Ikke: "geh!" "Maar dan hoef ik zeker niet het abbonementsgeld te betalen?"
Meisje: "Nee, uiteraard niet, ik zal zometeen ook even naar de factuurafdeling lopen om dat in orde te maken. U word maandag gebeld, of door mij, of door mijn collega aangezien ik zelf niet de nummerwijziging kan doorvoeren"

Oftewel, toch nog wel tevreden met de klantenservice van KPN maar het heeft 10 telefoontjes gekost om dit voor elkaar te krijgen wat ik toch wel erg vind.

De klantenservice van Versatel vind ik ook bedroevend. Niet eens even bellen wanneer een order is gecancelled en dan zo slappe onzin over een versnellingsprocedure praten.

Maar, KPN is dus geregeld, hoop dus over een maandje eredivisie wedstrijden bij mijn broer te kijken :)

• bjck
'k Hoop dat ze naar je mobiel bellen maandag of naar je dan nieuwe nummer op die aansluiting ;) En nu de fout bij KPN blijkt te zitten kent Versatel geen blaam. Die proberen op dat nummer op jou adres linesharing aan te vragen bij KPN om aan te leggen en die wijzen dat af omdat adres niet klopt bij nummer waarschijnlijk.

[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 14-01-2006 18:09 ]

• three2five
Even ingaan op bjck; het is zeker ook wel een fout van Versatel Waarom moet ik zelf na een maand bellenn wat er gebeurt is met mijn aansluiting? Waarom krijg ik wanneer ik Versatel bel in eerste instantie te horen dat er helemaal geen order geplaatst is en dat ik de technische dienst moet bellen om te horen dat mijn order om een onbekende reden gecancelled is? waarom moet ik voor een tweede keer ditzelfde proces herhalen? Waarom word ik pas na de derde keer door Versatel zelf gebeld?

Even een vervolgverhaal.

Mijn broer werd gebeld door KPN en het nieuwe nummer verteld; 023525****, zijn vorige nummer was 023527****.
Vorige week werd mijn broer gebeld door Versatel dat er al een klant bekend was op dit nummer! AARRGHHH!!! En dat toevallig klant <insert name> op dat nummer staat. Wanneer we zoeken op de telefoongids naar www.telefoongids.nl naar meneer <insert name> het nummer 023527**** gevonde word.

Een zeer grote... diepe... zucht.

Even een kort vraagje tussendoor; zonder KPN is het onmogelijk om ADSL te nemen? Oftewel, voor ADSL heb je altijd een aansluiting bij KPN nodig? Ja, of het kaalkoper gedoe?

• bjck
three2five schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:28:

Even een kort vraagje tussendoor; zonder KPN is het onmogelijk om ADSL te nemen? Oftewel, voor ADSL heb je altijd een aansluiting bij KPN nodig? Ja, of het kaalkoper gedoe?
Je kan zonder KPN-telefonie aansluiting gewoon een DSL verbinding krijgen en aanleggen. Echter bieden niet veel ISP's deze mogelijkheid. Van de KPN-DSL ISP's alleen 'ADSL Direct' van KPN zelf en ook Tiscali levert het. Verder nog TweakDSL en nog wel wat ISP's die je zo kunnen en willen aansluiten.

De methode noem je ook wel 'dedicated' of 'NLS' (NewLineService). Dus dan wordt er een koperlijn die op dit moment ongebruikt is bij KPN gereserveerd om die te koppelen in de centrale aan de DSL apparatuur. Dan heb je dus zelfs helemaal niets met KPN te maken verder.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 16-02-2006 16:42 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-02 11:19
_Mystikal_ schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 08:48:
Ik denk dat ik wel weet wat er aan de hand is. Je broer heeft ws een oud nummer gekregen van iemand die vroeger KPN/Versatel had. Dat nummer is ws afgesloten door KPN ivm een complete sloop telefonie oid, of een telco-telco migratie van KPN -> Versatel.
Die klant die vroeger dat nr gehad heeft, heeft toen zeer ws Versatel opgezegd omdat hij het niets vond, of omdat Versatel nietkon leveren op dat adres. De sloop die toen is uitgevoerd, lijkt niet helemaal goed afgehandeld te zijn, waardoor er bij Versatel nog een andere actieve lijn staat.

De veroorzaker van dit probleem? Versatel. De oplossing voor dit probleem? idealerwijs zou je de technische dienst van Versatel kunnen vragen die sloop compleet af te handelen. Daarna heeft KPN nog 2 weken nodig voor het vrijgeven van de lijn, en kun je alles weer opnieuw aanvragen.

Om dit zeker te weten? bel KPN Storingsdienst Vaste Net eens, de imho meest capabele afdeling van KPN. Vraag hun eens of er een andere klant is met dat telefoonnummer, die ook nog actief staat. Waarschijnlijk niet nl.
Zo ja, petje af voor KPN, dan heeft men namelijk iets gedaan, wat ze zelf als onmogelijk betitelen. Dan moet je broer een verzoek indienen voor een telefoonnummerwijziging, dat gaat namelijk het snelste. DAARNA een klacht bij KPN droppen. die ze overigens altijd netjes oplossen, en opnieuw versatel aanvragen, op dat nieuwe nummer.
Late reactie, ik weet het.
Wanneer het probleem zou zijn ontstaan voor een niet (volledig) gesloopte ADSL aansluiting, zou er een andere reden zijn gegeven. het komt wel eens voor dat een KPN systeem aangeeft dat 2 verschillende abonnees hetzelfde nummer hebben.

• three2five
Voor de duidelijkheid; het gaat in geen geval om een verkeerd (niet volledig) 'gesloopte' ADSL aansluiting. Ik snap dat je dit niet fysiek bedoeld, daar doel ik utieraard niet op. Het probleem is namelijk niet in combinatie met de vorige bewoner maar gaat expliciet over een ander persoon in dezelfde woonplaats. Deze persoon is niet bereikbaar aangezien die ongetwijfeld de telefoniediensten van Versatel gebruikt. Dit nummer is voor mij niet bekend en staat ook niet op telefoongids.nl

Het is nu zo dat in de vorige situatie mijn broer hetzelfde nummer had als persoon X. Ze hebben nu het telefoonnummer van mijn broer gewijzigd, maar daarbij ook het telefoonnummer van persoon X en mijn broer zit nu met de handen in het haar over dit bijzonder idiote probleem.

• xtr3me
  • Niet online
Volgens mij ben ik hier mee bezig geweest. Het geval zit zo:

Klant 1 heeft adsl via Versatel, en heeft dat aangevraagd op tel nr. X
Deze klant heeft bij KPN zijn nummer laten afsluiten, en wij (Tele2 / Versatel) leveren nu adsl over Raw Copper.

Jou broer heeft daarna van kpn tel nr. X gekregen en probeerd hiermee adsl aan te vragen.
Ons systeem ziet dat er op dat tel nr al ADSL staat aangesloten, en cancelled de order.

Wij kunnen geen adsl dus aanvragen op tel nr. X, zou je broer een nieuw nummer aanvragen dan kunnen wij daar adsl op leveren, mocht je broer willen opzeggen zal ik dat voor hem regelen en is dat volgende week direct gebeurd.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
xtr3me schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:09:
Jou broer heeft daarna van kpn tel nr. X gekregen en probeerd hiermee adsl aan te vragen.
Ons systeem ziet dat er op dat tel nr al ADSL staat aangesloten, en cancelled de order.
En dat wordt niet aan de klant meegedeeld?
Wij kunnen geen adsl dus aanvragen op tel nr. X,
Waarom niet?
Nummer X niet (meer) van de lijn van klant 1.
zou je broer een nieuw nummer aanvragen dan kunnen wij daar adsl op leveren, mocht je broer willen opzeggen zal ik dat voor hem regelen en is dat volgende week direct gebeurd.
Opzeggen? Wat wordt er dan opgezegd? De order was toch gecancelled?

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-02-2006 11:25 ]

• xtr3me
  • Niet online
[...]

En dat wordt niet aan de klant meegedeeld?

--Dat is aan de klant meedegedeelt vrijdag

[...]

Waarom niet?
Nummer X niet (meer) van de lijn van klant 1.

--Ons systeem is daar niet op voorbereid, met het nodig werk moet het mogelijk zijn maar geen garantie's, daarom raad ik aan om een nummerwijziging uit te voeren.

[...]

Opzeggen? Wat wordt er dan opgezegd? De order was toch gecancelled?

--Order is idd cancelled hoeft dus niet worden opgezegd, maar een nette brief daarover zou wel wenselijk zijn

Laten we dit verder niet via hier uitvogelen, ik zal jullie even mailen hierover. (geef even aub je mail adres door)

[ Voor 9% gewijzigd door xtr3me op 18-02-2006 11:30 ]

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 14:39
Als ik het goed begrijp ligt het probleem dus bij versatel. Versatel is administratief kennelijk niet voorbereid op hun eigen systeem, waarbij dit deze situatie van te voren te voorspellen was.

Verwijderd

xtr3me schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:29:
Laten we dit verder niet via hier uitvogelen, ik zal jullie even mailen hierover.
Zou toch wel willen weten WIE HIER DE EIKEL IS!! en niet stiekum onder de mat schuiven.

Dat de KPN een belachelijk bedrijf is wist ik al, heb alles van die lui dr uitgesodemieterd.
Huur alleen het koperdraadje ( 9,95 p/m via Solcon.nl).

Contract loopt ten einde en wilde eigenlijk overstappen naar een tele2 aanbieding.

Maar nu ik zo lees over Tele2/Versatel krab ik nog wel een een paar keer op m'n hoofd.

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:51 ]

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Als Tele2 in Nederland zo lekker gaat als in België...

Ik had men Tele2 opgezegd via hun site. Dit zou me 0 € kosten (heb ik screenshots van). Week later hun gebeld voor bevestiging, zou ik ineens een heel jaar abo kosten moeten betalen. Aangetekend schrijven, ombudsdienst, ... ze geven geen reactie. Ondertussen is men contractperiode voorbij maar mijn contrct loopt nog steeds. Blijkt dat ze opzeggingen via hun eigen site niet kunnen verwerken en "ik moet het maar is doorfaxen".

Betaling is stopgezet, andere ADSL provider zit op men lijn, als zij niet reageren ik ook niet meer :)

• three2five
@xtr3me

Fijn dat je reageert, dat is iets positiefs en mijn dank daarvoor. Overigens zeg je wel een paar dingen die niet helemaal kloppen. Ik snap dat het een behoorlijke moeite is om mijn bericht te lezen aangezien die vrij lang is maar er staan zeker ter zake doende feiten in en volgens mij leg ik het vrij duidelijk uit. Overigens ben ik niet goed bereikbaar op de mail die in mijn GoT profiel staat en je kan me dan ook beter bereiken op ricksch apestaartje afsma . nl of misschien makkelijker, mijn broer direct, woutersch apestaartje afsma .nl

Mocht je hem direct mailen, zou je mij dan wel willen cc-en?

Verder heb ik niet echt tijd op het moment om wat uitgebreider te reageren om duidelijker te zijn, wanneer nodig zal ik dat morgen doen.

@reneweesp Dit is een uitzonderlijke situatie die eigenlijk in 0.00001 procent van de gevallen voorkomt om het maar zo te zeggen. Het getuigd inderdaad niet echt van een fijne klantenservice maar om zo aggresief te reageren is nou ook weer niet echt gewenst. Maar wel mijn dank voor jou steun 8)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-02 11:19
xtr3me schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:09:
Volgens mij ben ik hier mee bezig geweest. Het geval zit zo:

Klant 1 heeft adsl via Versatel, en heeft dat aangevraagd op tel nr. X
Deze klant heeft bij KPN zijn nummer laten afsluiten, en wij (Tele2 / Versatel) leveren nu adsl over Raw Copper.

Wij kunnen geen adsl dus aanvragen op tel nr. X, zou je broer een nieuw nummer aanvragen dan kunnen wij daar adsl op leveren, mocht je broer willen opzeggen zal ik dat voor hem regelen en is dat volgende week direct gebeurd.
Is dat opzeggen zo gemakkelijk geregeld dan?
Pagina: 1