beetje rare topictitel maar ik wist niet goed een naam voor dit probleem..
ik heb van mijn baas een opdrachtje gekregen voor een website, (wat vaker gebeurd
)
hij had hier al ideen over en zodoende heeft hij een layout gekocht, en deze naar mij gestuurd..
nu is de layout opzich wel grappig, maar ben ik over de code echt niet te spreken.
ik keek er in en zag dat de doctype al foutief was. ik heb deze correct gemaakt en toen zag ik dat de hele layout het niet meer deed in browsers (wel in IE)
nu is de code zo ranzig dat ik dacht, 'ow ik maak hem ff opnieuw'
maar nu loop ik tegen een aantal dingen aan.
eerst even wat voorbeeldjes:
1: Dit is hoe de pagina er uit moet zien
2: zo ziet ie er uit met goede doctype (non-IE ff kijken)
3: dit is mijn creatie met divs
4: en dit mijn creatie met een table
nu zien jullie het verschil tussen voorbeeld 1 en voorbeeld 2, en als jullie de code van voorbeeld 1 bekijken zullen velen het met mij eens zijn dat dit echt niet kan
voorbeeld 3 geeft mij de volgende problemen:
[list]• ik wil de scrollbalken 'weg' hebben. dwz, zoals in voorbeeld 1, dat ze pas verschijnen als de TEXT er niet meer in past. ipv als de divjes er niet meer in passen (nu)
• in IE doet de layout raar, hoewel allemaal correct gepositioneerde divjes rekent IE blijkbaar dat height-bottom != top oid fixed zie BasieP in "probleem met divs en tables met doctype"
voorbeeld 4 geeft mij de volgende problemen:
[list]• ranzige 'spacer' cellen (waar ik mee kan leven als het maar werkt)
• in IE ziet ie er niet uit, weet nog niet hoe dat komt..
mijn vragen:
[list]• welke van de 2 keuzes is het verstandigst
• hoe fix ik daar de problemen van?
• of kan ik beter de ranzige code uit voorbeeld 1 gebruiken, en alles gewoon in quirks mode laten draaien en hopen dat het in de toekomst blijft werken?
• hoe vertel ik mijn werkgever dat hij moet stoppen met kopen van razige sites?
ik heb van mijn baas een opdrachtje gekregen voor een website, (wat vaker gebeurd
hij had hier al ideen over en zodoende heeft hij een layout gekocht, en deze naar mij gestuurd..
nu is de layout opzich wel grappig, maar ben ik over de code echt niet te spreken.
ik keek er in en zag dat de doctype al foutief was. ik heb deze correct gemaakt en toen zag ik dat de hele layout het niet meer deed in browsers (wel in IE)
nu is de code zo ranzig dat ik dacht, 'ow ik maak hem ff opnieuw'
maar nu loop ik tegen een aantal dingen aan.
eerst even wat voorbeeldjes:
1: Dit is hoe de pagina er uit moet zien
2: zo ziet ie er uit met goede doctype (non-IE ff kijken)
3: dit is mijn creatie met divs
4: en dit mijn creatie met een table
nu zien jullie het verschil tussen voorbeeld 1 en voorbeeld 2, en als jullie de code van voorbeeld 1 bekijken zullen velen het met mij eens zijn dat dit echt niet kan
voorbeeld 3 geeft mij de volgende problemen:
[list]• ik wil de scrollbalken 'weg' hebben. dwz, zoals in voorbeeld 1, dat ze pas verschijnen als de TEXT er niet meer in past. ipv als de divjes er niet meer in passen (nu)
• in IE doet de layout raar, hoewel allemaal correct gepositioneerde divjes rekent IE blijkbaar dat height-bottom != top oid fixed zie BasieP in "probleem met divs en tables met doctype"
voorbeeld 4 geeft mij de volgende problemen:
[list]• ranzige 'spacer' cellen (waar ik mee kan leven als het maar werkt)
• in IE ziet ie er niet uit, weet nog niet hoe dat komt..
mijn vragen:
[list]• welke van de 2 keuzes is het verstandigst
• hoe fix ik daar de problemen van?
• of kan ik beter de ranzige code uit voorbeeld 1 gebruiken, en alles gewoon in quirks mode laten draaien en hopen dat het in de toekomst blijft werken?
• hoe vertel ik mijn werkgever dat hij moet stoppen met kopen van razige sites?
[ Voor 15% gewijzigd door BasieP op 14-01-2006 10:49 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.