XFX 6800 XT werkt niet met bios drivers, help

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hey,

Ik heb pas me computer geupgrade naar de volgende specs:

Behuizing: Antec Super Lanboy (ATX, Geen PSU, Zilver)
Voeding: Tagan TG480-U01, 480W (ATX)
Processor: AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed)
Moederbord: Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Grafische kaart: XFX GeForce 6800 XT 128MB DDR (AGP, DVI) PV-T40D-NAF7
Geluidskaart: Creative Sound Blaster Audigy
Geheugen: 2x512MB PC3200 DDR, CL2.5 (Kingston, KVR400X64C25/512 Valueram)
Hardeschijven: Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ) en Western Digital WD800JB, 80GB (7200rpm, ATA100, 8MB)

En ik krijg de videodrivers niet geïnstalleerd als ik me chipset/agp drivers heb geïnstalleerd, Hij loopt dan vast tijdens de videodrivers installatie en reboot dan na een tijdje. Zonder de chipset/agp drivers krijg ik wel gewoon me videodrivers geïnstalleerd, maar dan zijn de prestaties zeer minimaal (met agp drivers moet wel beter zijn denk ik). Ik krijg met 3dmark03 een score van 6113 en met 3dmark05 een score van 803, daarvoor heb ik natuurlijk niet mijn nieuwe onderdelen aangeschaft :'( .

Ik heb de volgende drivers al geprobeerd:
ULi Integrated driver 2.0963
ULi Integrated driver 2.0964
ULi Integrated driver 2.1
ULi Integrated driver 2.13
ULi AGP 2.30

Verder heb ik nog geprobeerd om windows op andere schijf te installeren, dingen aanpassen in de bios, andere bios. Ik heb bijna van alles geprobeerd (weet zelf bijna niet meer wat allemaal). Trouwens het vreemde is ik heb ook nog even een geforce 2 ingezet, en die had geen problemen met de agp drivers en kon gewoon alles installeren. Dus ik weet niet meer waar het aan ligt, de videokaart kan denk ik niet kapot zijn, want anders boot hij toch helemaal niet meer?

Dus weten jullie waar het aan ligt of waar ik naar moet kijken of proberen, om me videokaart optimaal te laten presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Iemand misschien die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08
Hoop dat dit helpt

Q.Welke drivers kan ik het beste gebruiken? :?
A.Je kan het beste ULi Integrated driver 2.1 gebruiken

LET OP!! Doe deze stap 1 voor 1 in deze volgorde
- uninstalleer alle video drivers.
- reboot
- installeer ULi integrated driver.
- reboot
- installeer de video drivers opnieuw

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bonav schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:01:
Hoop dat dit helpt

Q.Welke drivers kan ik het beste gebruiken? :?
A.Je kan het beste ULi Integrated driver 2.1 gebruiken

LET OP!! Doe deze stap 1 voor 1 in deze volgorde
- uninstalleer alle video drivers.
- reboot
- installeer ULi integrated driver.
- reboot
- installeer de video drivers opnieuw

Succes
Zoals je in me startpost kunt zien heb ik die al geprobeerd, het probleem is juist als ik die drivers installeer krijg ik er geen videodrivers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Ik had datzelfde met een Ti4200 videokaart, het werkte ook omgedraaid bij mij (wel chipsetdrivers en geen videokaartdrivers) maar bij beide mogelijkheden zijn de prestaties (uiteraard) bijzonder minimaal. Bij mij was m'n kaart gewoon kapot.

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd met andere videokaart drivers?
Probeer eens onofficiele drivers misschien dat dat lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonav
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08
Zoek anders even op [OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 . Misschien vind je daar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 02:18:
Heb je al geprobeerd met andere videokaart drivers?
Probeer eens onofficiele drivers misschien dat dat lukt?
Ik heb het net geprobeerd, maar hij loopt ook gewoon vast bij de installatie. Ik heb bijna alle drivers gebruikt, ik denk eigenlijk niet dat het aan de drivers ligt, maar ergens anders moet kijken ofzo.
Zou mijn kaart echt stuk kunnen zijn? Ik heb hem namelijk nog niet zo heel lang en ik dacht dat als hij stuk zou zijn helemaal niet meer zou booten. En hij draait nu nog gewoon (zonder agp drivers), maar wel heel slecht (maar dat komt omdat ik geen agp drivers op heb denk ik).
bonav schreef op zondag 15 januari 2006 @ 02:23:
Zoek anders even op [OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 . Misschien vind je daar een oplossing.
Ik heb inderdaad al in die topic geken en rondgevraagd, maar er waren geen mensen die een werkende oplossing gaven, dus daarom heb ik maar deze topic gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En hoe draait dit systeem zonder ULi AGP GART drivers?
Ik heb dan zelf geen ervaring met de chipset maar hier maakt het voor de performence erg weinig uit of ik nou AGP driver of geen AGP driver installeer.
Of is het bij deze ULi chipset wel echt een must?

En ik mis even welke nVidia drivers je gebruikt. Ik gok dat je de laatste WHQL gebruikt, wat volgens mij 81.95 is (of loop ik al weer achter). Heb je al de laatste beta drivers geprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door Ultraman op 15-01-2006 11:15 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
cybersteef schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:10:
En hoe draait dit systeem zonder ULi AGP GART drivers?
Ik heb dan zelf geen ervaring met de chipset maar hier maakt het voor de performence erg weinig uit of ik nou AGP driver of geen AGP driver installeer.
Of is het bij deze ULi chipset wel echt een must?

En ik mis even welke nVidia drivers je gebruikt. Ik gok dat je de laatste WHQL gebruikt, wat volgens mij 81.95 is (of loop ik al weer achter). Heb je al de laatste beta drivers geprobeerd?
Nou zonder die agp drivers heb ik maar een score van 803 in 3dmark05 zoals ik zei, volgens mij moet dat minimaal 3000 zijn. Ik heb geen idee of er met die agp drivers echt zoveel uitmaken, want ik krijg ze niet beide aan het werk. Ik moet kiezen of alleen agp driver of alleen videodrivers. Dus ik heb eigenlijk geen idee of het wel aan die agp drivers ligt.

Ik heb meerdere videodrivers geprobeerd, ook pas 1 onofficiele driver. Maar zo lopen allemaal op de zelfde moment vast (als de agp drivers zijn geïnstalleerd). Dus ik denk dat ze bij de beta drivers precies hetzelfde doen.

Maar zou het kunnen dat het aan me videokaart ligt en hij gewoon stuk is? Want volgens mij wijst alles naar de videokaart, want de geforce 2 die ik er in heb gestopt had geen conflicten met de agp drivers.

/edit
Ik heb net even de laatste beta drivers geprobeerd, en er gebeurt gewoon hetzelfde, wat ik al verwachte.

[ Voor 5% gewijzigd door xileS op 15-01-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Als je nou de agp en videodrivers met je geforce 2 installeert, en nadat je dat gedaan hebt de 6800 erin zet? De geforce 2 gebruikt dezelfde drivers, dus dan hoef je niets meer te installeren.

Als dat ook niet werkt: test de videokaart eens in een andere pc.

[ Voor 16% gewijzigd door Rob_G op 15-01-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Rob_G schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:31:
Als je nou de agp en videodrivers met je geforce 2 installeert, en nadat je dat gedaan hebt de 6800 erin zet? De geforce 2 gebruikt dezelfde drivers, dus dan hoef je niets meer te installeren.

geforce2 gebruikt echt wel ander drivers dan 6800xt hoor,ze zitten alleen in de zelfde verpakking. :Y)

wat doe de videokaart in een ander systeem want ik denk dat je kaart niet goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 15-01-2006 13:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Rob_G schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:31:

Dat heb ik al geprobeerd, maar dat hielp niet.

Deze 6800 xt heb ik vanuit me oude computer meegenomen zie :Update game pc, maar toen draaide ik deze kaart zonder agp drivers. Ik weet niet hoe dat met agp drivers zit, want die heb ik nooit geprobeerd op me oude computer (wist toen niet dat dat zo belangrijk was)

/edit
Ik zou binnenkort wel even in mijn oude pc proberen met agp drivers. Heb nu beetje weinig tijd. Maar het zou dus wel aan de videokaart kunnen liggen? Ik heb hem eigenlijk niet eens zo lang en heb er geen gekke dingen mee gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door xileS op 15-01-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je reboot toch wel als je de ULi 2.1 drivers heb geinstalleerd voor je de video drivers er op zet.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mad_max234 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:07:
Je reboot toch wel als je de ULi 2.1 drivers heb geinstalleerd voor je de video drivers er op zet.
uiterraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Iemand toevallig dezelfde combinatie van videokaart en moederbord? En kan vertellen of het bij hem wel/niet goed doet? Want kan het misschien aan de combinatie liggen dat hij het niet goed doet? (ik moet hem nog steeds in een andere pc proberen, daar heb ik nog geen tijd voor gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb net een geforce 4 4200 ti 64 mb in deze systeem gedaan, en daar deden de agp drivers het wel met combinatie met de videodrivers (net zoals de geforce 2). Ik heb ook gelijk even 3dmark03 gedraaid en daar haalde ik een score van 806 ;s. Is dit niet heel erg laag voor deze kaart? Of is dat normaal. Ik vraag me af of ik het probleem wel bij me videokaart moet zoeken en niet bij andere hardware. Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen, wil het toch een keer opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Is er misschien iemand die mij een stap op weg kan helpen? Ik kan niet eens normaal games spelen, waarvoor ik hem eigenlijk heb aangeschaft. Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
De nieuwe setting in de nieuwe bios heeft mijn probleem opgelost. Ik kan nu eindelijk de agp drivers met de videodrivers geïnstalleerd hebben. En haal nu een score van 7506 in 3dmark03 en een score van 2550 in 3dmark05 :).
Pagina: 1