Toon posts:

sata ide connector gebroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Maxtor Diamondmax 10 250GB 16mb sata schijven maar bij het aansluiten is de ide aansluiting gebroken. Het betreft alleen het plasticje waar de "pinnetjes" op zitten. Dus niet alles maar alleen het plastic. De pinnetjes zitten echter niet lijnrecht meer en de aansluiting zit niet meer zo "vast" als de andere. Zal dit consequenties op mijn schijf hebben?

Hulp is gewenst!!!!

Greetz

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
sata schijf met ide aansluiting?

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 03:59

Night89

Als je alles op een rijtje heb

dit heb ik ook met een sata schijf

als het platicje in de kabel zit erin laten zitten, en heel voorzichtig op de contactjes schuiven, dan gaat het gewoon goed

niet te vaak aanzitten, dan worden de contactjes mischien te soepel en breken af oid.

Met Vriendelijke Groet,

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is een F*CK verbinging!!, ik het het zelfde probleem gehad met een WD raptor 74gb die in raid 0 staat. Pinnetje brak af en ik ging door het lint. Door het plastic er heeeeel voorzichtig overheen te schuiven doet de schijf het wel weer.

39

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom lijm je dat stukje plastic dan niet gewoon met een drupje secondelijm weer vast? Dan weet je zeker dat er niets mis kan gaan doordat je kabel schuiin komt te zitten ofzo.

• Nielson
  • Laatst online: 19:47
Of fixeren met een lijmpistool, dit is meestal nog weer los te breken mocht het nodig zijn.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mmmm ik kan alleen maar zeggen probeer inderdaad de connextor voorzichtig over de pinnetjes te schuiven. O, ja S-ATA is geen IDE. Overigens vindt ik de S-ATA connectoren over het algemeen, maar vragiele dingen, absoluut niet degelijk. Van dat betreft had het beter IDE kunnen blijven.

Ik heb een RAIDcore enterprise RAID5 S-ATA controller, zelfs op zo'n controller vindt ik de S-ATA aansluitingen nog vragiel. Ik gebruik nu dan S-ATA kabels met metalen klipjes wat er voorzorgd dat de connectoren wat beter vast zitten. De standaard kabeltjes die zitten naar mijn idee vaak veel te los.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:34

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb het gehad bij 1 van mijn 74GB Raptors, ik heb toen WD gemaild en ze zeiden dat ik hem gewoon per RMA kon opsturen, dus heb toen backups gedraatit. En de schijf per RMA opgestuurd een paar dagen later kreeg ik een nieuwe schijf met een produktie datum van een paar dagen daarvoor :D

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59
Heb precies hetzelfde met de 250gb versie. Ik heb de sata stekker maar goed bewaard, dit insteken en het werkt prima. ... misschien idd een idee om het RMA te sturen? ... lijkt me weinig kans maar als iemand het al is gelukt??

• natnek
  • Laatst online: 28-02 17:04
maurits82 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 02:16:
Heb precies hetzelfde met de 250gb versie. Ik heb de sata stekker maar goed bewaard, dit insteken en het werkt prima. ... misschien idd een idee om het RMA te sturen? ... lijkt me weinig kans maar als iemand het al is gelukt??
Ja bij mij is het gelukt, met hitachi 250gb sata 2
informatique wou hem niet terug nemen een schijf van 1 dag oud, valt niet onder garantie zeiden ze tegen mij.

Heb toen hitachi gebeld en moest een foto opsturen van de gebroken connector van de schijf.
Kreeg binnen een dag bericht dat ik mijn schijf kon opsturen via R.M.A en binnen 2 weken een splinternieuwe terug gekregen van hitachi. _/-\o_

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb voor m'n S-ATA schijven S-ATA kabels gekocht waarbij een van de conectoren 90o gedraait zit, hierdoor steken ze niet zo uit en lijkt me de kans op afbreken een stuk kleiner, misschien een idee? (Bij het monteren moet je nog wel oppassen natuurlijk)
natnek schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:26:
[...]

Ja bij mij is het gelukt, met hitachi 250gb sata 2
informatique wou hem niet terug nemen een schijf van 1 dag oud, valt niet onder garantie zeiden ze tegen mij.

Heb toen hitachi gebeld en moest een foto opsturen van de gebroken conector van de schijf.
Kreeg binnen een dag bericht dat ik mij schijf kon opsturen via R.M.A en binnen 2 weken een splinternieuwe terug gekregen van hitachi. _/-\o_
Goed om te weten dat ze daar niet moeilijk over doen! Hitachi(/WD/Maxtor whatever) hoeft alleen de printplaat te vervangen, die lijkt me niet al te duur maar toch aardig van ze :P .

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 15-01-2006 13:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:27:
Mmmm ik kan alleen maar zeggen probeer inderdaad de connextor voorzichtig over de pinnetjes te schuiven. O, ja S-ATA is geen IDE. Overigens vindt ik de S-ATA connectoren over het algemeen, maar vragiele dingen, absoluut niet degelijk. Van dat betreft had het beter IDE kunnen blijven.

Ik heb een RAIDcore enterprise RAID5 S-ATA controller, zelfs op zo'n controller vindt ik de S-ATA aansluitingen nog vragiel. Ik gebruik nu dan S-ATA kabels met metalen klipjes wat er voorzorgd dat de connectoren wat beter vast zitten. De standaard kabeltjes die zitten naar mijn idee vaak veel te los.
metalen clipjes? hmm?

404 Signature not found

Pagina: 1