RIAD0 vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• ZaNe88521
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Aangezien mijn hardeschijf, een Samsung SP2004C, vol is ga ik er binnenkort eentje bijhalen. Het lijkt mij dan het beste als ik de schijven in RAID0 zet. Als ik de schijven in RAID0 zet ben ik dan alle data van de eerste schijf kwijt?
Ik heb al op de GoT gezocht maar heb geen antwoord op min vraag kunnen vinden. (Al stond er wel dat ik de schijven beter niet op de Silicon Image 3114R RAID-controller op mijnn Asus A8N-SLI Premium)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja (iig voor zover ik weet wel).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 03:59

Night89

Als je alles op een rijtje heb

ja die ben je dan kwijt, je maakt de array aan, en dan gooit hij bijde schijven helemaal leeg

ook een nieuwe windows installatie nodig dus

zorg ervoor dat je een floppy met raid drivers bij de hand heb bij die installatie van win xp :)

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

RAID FAQ

Je kan beter de data per schijf opslaan, het nadeel van Raid0 is dat als er 1 schijf mocht wegvallen, je je data ook kwijt bent.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb eergister nog een RAID0 array aangemaakt, en die data ben je dus kwijt :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het staat in de RAID FAQ beantwoord :) Tenzij je over hele dure RAID controllers beschik (Areca, etc), ben je de data sowieso kwijt.

Of je de volgende keer de FAQ's niet wil overslaan tijdens de research.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.