Ik ben bezig een nieuwe pc in een netwerk te plaatsen en kom nu een heel vreemd probleem tegen.
De onboard NIC krijgt geen IP toegewezen vanaf de router. De router zelf werkt prima voor twee andere pc's. Ook de kabel is 100% goed, op deze pc werkt hij goed. Extern kan er dus weinig mis zijn.
Intern heb ik een tweede netwerkkaart erbij geplaatst, een 3com. Maar dit heeft geen resultaat. Ook dan krijgt de PC geen IP. Ik heb eerst in Windows de onboard NIC uitgeschakeld, dat hielp niet.
Toen heb ik in het bios de NIC uitgezet, zodat hij echt uit moest zijn. Dit heeft net zoveel resultaat, ik krijg nog steeds geen IP.
Op de pc staat een nieuwe windows installatie, en een firewall, Panda Platinum.
Maar ik neem toch aan dat deze er niet voor zorgt dat er geen IP wordt uitgegeven?
Ik ga zo in ieder geval even knoppix draaien, dan kan ik uitsluiten of het een softwarematig probleem is.
Oh, ik heb ook even gekeken of misschien de netwerkkaarten niet goed geinstalleerd waren, maar windows gaf niets aan in de device manager.
Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn?
Mijn ideeën zijn namelijk een beetje uitgeput, op OS na heb ik nu alles namelijk twee keer toegevoegd in het systeem (kabels, netwerkkaarten), maar het wil niet werken.
Edit:
Goed, dit topic mag alweer verwezen worden naar de prullenbak.
Knoppix bleek de netwerkkaart wel van IP te kunnen voorzien.
Toen was het eerste wat ik me kon bedenken de firewall.
Na de-installeren van Panda Platinum en reboot kreeg de pc direct een nieuw IP.
Ik vind het wel erg vreemd dat een firewall zo zwaar de boel blokkeert dat er zelfs geen IP aangevraagd kan worden, maar goed. Ik kijk wel uit naar een nieuwe firewall
Exorcist;
Je hebt helemaal gelijk, maar ik vond het iets te rigoreus van de Firewall om dat te doen.
Firewalls die ik meestal gebruik laten tenminste nog DHCP verkeer toe.
Misschien gebruik ik dan wel te slechte firewalls
De onboard NIC krijgt geen IP toegewezen vanaf de router. De router zelf werkt prima voor twee andere pc's. Ook de kabel is 100% goed, op deze pc werkt hij goed. Extern kan er dus weinig mis zijn.
Intern heb ik een tweede netwerkkaart erbij geplaatst, een 3com. Maar dit heeft geen resultaat. Ook dan krijgt de PC geen IP. Ik heb eerst in Windows de onboard NIC uitgeschakeld, dat hielp niet.
Toen heb ik in het bios de NIC uitgezet, zodat hij echt uit moest zijn. Dit heeft net zoveel resultaat, ik krijg nog steeds geen IP.
Op de pc staat een nieuwe windows installatie, en een firewall, Panda Platinum.
Maar ik neem toch aan dat deze er niet voor zorgt dat er geen IP wordt uitgegeven?
Ik ga zo in ieder geval even knoppix draaien, dan kan ik uitsluiten of het een softwarematig probleem is.
Oh, ik heb ook even gekeken of misschien de netwerkkaarten niet goed geinstalleerd waren, maar windows gaf niets aan in de device manager.
Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn?
Mijn ideeën zijn namelijk een beetje uitgeput, op OS na heb ik nu alles namelijk twee keer toegevoegd in het systeem (kabels, netwerkkaarten), maar het wil niet werken.
Edit:
Goed, dit topic mag alweer verwezen worden naar de prullenbak.
Knoppix bleek de netwerkkaart wel van IP te kunnen voorzien.
Toen was het eerste wat ik me kon bedenken de firewall.
Na de-installeren van Panda Platinum en reboot kreeg de pc direct een nieuw IP.
Ik vind het wel erg vreemd dat een firewall zo zwaar de boel blokkeert dat er zelfs geen IP aangevraagd kan worden, maar goed. Ik kijk wel uit naar een nieuwe firewall
Exorcist;
Je hebt helemaal gelijk, maar ik vond het iets te rigoreus van de Firewall om dat te doen.
Firewalls die ik meestal gebruik laten tenminste nog DHCP verkeer toe.
Misschien gebruik ik dan wel te slechte firewalls
[ Voor 23% gewijzigd door Paitor op 14-01-2006 23:35 ]
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele