[LCD TV] Philips 2xPF5320

Pagina: 1
Acties:

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 20:55
Hallo,

Ik wil een LCD TV kopen met hdtv ondersteuning dus ik heb mij hier even in verdiept en het internet afgestruind naar informatie. Aanvankelijk leken dit soort schermen mij te duur maar op internet zijn ze al vanaf ongeveer 730 euro te krijgen (23'') en dat vind ik nog wel te doen. Dit scherm is er in 3 formaten, 20'', 23'' en 26''. Ik heb de 20'' in de winkel gezien (bij de IT's in Alkmaar in de aanbieding voor 699,-) maar die vond ik toch wat te klein voor op mijn kamer, 23'' lijkt me net mooi maar ik heb dit formaat dus nog niet in het echt gezien.

De specs zien er goed uit en de hd ondersteuning is goed (ondanks het feit dat component en hdmi aansluitingen ontbreken) maar er zit wel DVI-i op dus via daar is hdmi alsnog mogelijk. Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is het beeld, op kieskeurig.nl zijn de reacties zeer verschillend en zeggen sommigen dat het beeld van een Sony Wega met dezelfe grootte beter is, (vooral over beeld via de analoge kabel zijn klachten) terwijl anderen het beeld perfect vinden.

Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen hier met dit scherm (liefst met de 23'') en kom gerust met andere suggesties :) . Hieronder ook nog even de belangrijkste specs:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/23/23PF5320_01_webImageFullSize.jpg

Beeld/Display
Hoogte-/breedteverhouding : Breedbeeld
Helderheid : 450 cd/m²
Contrastverhouding (normaal) : 450:1
Schermdiameter (inch) : 23 inch
Schermdiameter in centimeters : 58 cm
Schermtype : LCD WXGA Active Matrix TFT
Beeldverbetering : Crystal Clear III, Progressive Scan, 2D-combfilter, Active Control, Instelbare scherpte, Instelbare kleurtemperatuur
Schermverbetering : Scherm met anti-reflectiecoating
Kijkhoek (horizontaal) : 140 graden
Kijkhoek (verticaal) : 120 graden
Schermresolutie : 1366 x 768p
Responstijd (normaal) : 16 ms

Connectivity
Aantal SCARTS : 1
Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
Andere aansluitingen : IEC75-antenne, DVI-I, FM-antenne, PC audio in
Aansluitingen aan de voor- en zijkant : Audio in, CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-video in

[ Voor 3% gewijzigd door jap85 op 13-01-2006 23:11 ]

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 20:05
Heb geen ervaring met de TV, maar over die beeldreviews op kieskeurig. Dat van die analoge kabel ligt natuurlijk aan hoe de kabel kwaliteit is en hoe die afgestemd is. Bij de ene TV is het net een sneeuwstorm hier, bij mijn TV bijna perfect. Ook ligt het aan hoe je je tv instelt, hoe je het contrast enzo zet. Standaard is dit niet zo goed, en veel mensen weten niet hoe ze dit moeten veranderen.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 08:44

DouweGNL

Ik ben tof.

Voor dezelfde prijs heb je een LE26R51 van Samsung, met een snellere responsetijd, hogere contrastwaarde, HDMI aansluiting, VGA ingang en audio uitgang... Alleen een iets ander design :P

Scherm is verder best goed, hoor :P

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 10:03
Ik heb zelf de 26PF5320 en ben er erg tevreden over. Schitterend beeld op component -> DVI.
Je kunt gewoon HDMI -> DVI verloopjes kopen dus dat maakt mij niet uit.
Ik heb er nog geen echt HD spul op kunnen testen.
Ik ga binnenkort digitale tv bestellen omdat analoog drama is.
Was het altijd al op mijn kamer maar nu helemaal. Hopelijk gaat dat beter met digitale tv.
Geluid is redelijk maar niet als je een versterker gewend bent.
Voor mij is het van een 55 cm vissekom iig een hele verbetering :)
Trouwens de ATB vind ik te afschuwelijk voor woorden maar dat is mijn mening.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Verwijderd

Ik heb toevallig gisteravond bij een vriend een film op deze tv gekeken. Het eerste wat mij opviel (omdat ik net zelf een samsung LCD tv heb gekocht) is dat het het contrast slecht is, in mijn ogen dan. Nu lees ik dat dit beter ingesteld kan worden, maar standaard is het niet mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 12:16 ]