Toon posts:

Zalman CNPS7700 montageprobleem op A8n32-SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond,

Ik heb een montageprobleem met mijn Zalman CNPS7700 Cu (die grote ZWARE waaier) op mijn Asus A8n32 SLI Deluxe.

Voor de montage van de koeler moet je aan de achterkant van het mobo een ondersteuningsplaatje monteren (zwart kunststof plaatje) met twee spacers aan de voorkant.

Er zit echter al een plaat (metaal) en die zit helaas ook nog eens stevig vastgeplakt op het mobo lijkt het en de schroefdraad is een andere tap dan de meegeleverde spacers van de koeler. :X

Nu kan ik de schroeven gebruiken die in de metalen plaat zaten (en waarmee dat plastic geval voor de stock-cooler vastzat). Na de boel zover als ik durfde aan te draaien kan ik de koeler alsnog zeer eenvoudig met 2 vingers deels roteren. :| Hij kan niet kiepen ofzo, daar zit hij goed genoeg vast voor, maar het feit dat de koeler dik 900 gram weegt baart me een beetje zorgen.

Ik kan me goed voorstellen dat ik niet de enige ben die hier tegenaan gelopen is...maar kon zo gauw via de search geen relevant topic vinden. Iemand tips/ervaring?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:18

DaWaN

'r you wicked ??

Gewoon wat meer kracht zetten om die backplate los te halen ? Ik heb wel eens vaker gedaan, ff flink wat kracht zetten dan komt ie wel los ! :) (Asus K8N that was)

[ Voor 7% gewijzigd door DaWaN op 13-01-2006 22:13 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
DaWaN schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:13:
Gewoon wat meer kracht zetten om die backplate los te halen ? Ik heb wel eens vaker gedaan, ff flink wat kracht zetten dan komt ie wel los ! :) (Asus K8N that was)
Dat durf ik niet.... :/

Als het een oud / goedkoop bord was zou ik het overwegen, maar heb deze net een uur of 6... en goedkoop was anders.

Verwijderd

Warm maken bijvoorbeeld met föhn oid. Hij moet er echt af!!
Ik had hem bij mij er op laten zitten, maar na enkele weken begon de cu 7700 zwaar te ratelen en bleek hij los te zijn gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:26:
Warm maken bijvoorbeeld met föhn oid. Hij moet er echt af!!
Ik had hem bij mij er op laten zitten, maar na enkele weken begon de cu 7700 zwaar te ratelen en bleek hij los te zijn gekomen.
Ahh das een erg goede tip!! thanks

Dalijk eens proberen. Ik vermoedde ook al dat het beter was om hem eraf te halen.

Zal de föhn van mijn vriendin even lenen, die is minder gewelddadig dan de mijne :)

edit:

OK, missie geslaagd dankzij Schoonheid :) 5 minuten met haar-föhn op 40 cm afstand en het ding kwam zonder enige moeite los. De koeler zit nu zoals het hoort (@ 30 graden idle)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 00:53 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 11:55
ik heb gewoon het mobo vastgehouden, een schroef in 1 van de pinnen gedraaid en daar weat tikjes tegenaan gegeven met een boek, binnen 3 seconden was ie eraf :)
Pagina: 1