Toon posts:

[Xp MC-A8N Premium] 1 en al problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, ik weet zelf niet meer waar ik aan begonnen ben:

Net voor kerst heb ik het volgende systeempje samengesteld:
-4200+ X2 (gekoeld door Freezer 64 pro)
-A8N SLI Premium
-Twinx 2048-3200C2 Dual channel kit (Memtest geen fouten)
-Asus 7800 GT (met een zeer irritante fan die konstant op volle toeren zit)
-2xHitachi 160 Gb s-ata II schijf
-Pioneer dvd brander
-(tijdelijk) Esi Maya 44
-Tagan 480W dual rail voeding

Systeem heeft vanaf begin af aan problemen:
Install windows traag ( Win XP media center ), werkelijk vanalles geprobeerd, ook Home geprobeerd, wilde maar niet slagen. Terug ermee naar de winkel, daar in eerste instantie ook geen vaart in te krijgen, maar naar een nieuw moederbord en nog wat andere zaakjes was het opgelost ... ok ... Ik dus blij het systeempje opgehaald, en alles draait goed. De dag erna wilde het systeempje echter niet meer normaal opstarten, naar wat gebel weer maar ermee naartoe, daar deed ie het wel goed, dus weer terug, dat is ook weer gefixt (waarom weet ik niet ...)
Er zijn echter ook nog een paar andere vage probleempje: 3d mark score blijft laag: Bij hoge resolutie hoge framerates, bij lage resoluties lage frames |:( ? En sommige stressprogramma's willen niet echt blijven draaien. Daar valt echter nog mee te leven want tijdens games draait ie gewoon heerlijk. (ik denk dat dit ook met Media center te maken heeft)

Nu is er weer een nieuw probleem ontstaan: Het onboard geluid: De linkerkant doet het grotendeels van de tijd niet, af en toe wel (Nvidiamixer stuurt altijd alles uit).
Dus ik denk, even m'n Esi maya 44 erin (professionele geluidskaart, zit normaal in een andere Pc met Xp home, draait daar perfect), hierin echter geen leven in te krijgen. Hij heeft hem gewoon goed geinstalleerd, alle drivers enz. hij ziet hem gewoon goed. Alleen als windows er iets op wil afspelen gaat dat heel traag, en de geluidskaart ontvangt ook niks. Ik wordt gek 8)7 .

Nu zit ik dus met een dilemma, bij de winkel denken ze weer als ik aankom van: Die gast heeft ook alleen maar problemen, daar is ie al weer. En ook nog grote kans dat daar het geluid het natuurlijk wel doet. Maar ik wordt ook gek dat Xp media center vage dingen gewoon niet goed ondersteund, is dat normaal |:( .

Maarja, ik zit ondertussen te denken en ik weet niet wat ik moet doen, het liefst heb ik op dit moment gewoon Xp home met een ander moederbord, maarja, hoe ga ik dit ooit voor elkaar krijgen ... Xp is al geregristreerd, hij staat al redelijk vol met van die programma's als virusscan enz.

Nu is aan mij aan jullie de vraag, wat zouden jullie doen?
Echt ieder idee of aanvulling is welkom, ik weet nu echt niet meer wat te doen, is er bijvoorbeeld de mogelijkheid windows nog te ruilen naar Regristratie ??? Ik weet het niet ... en waaraan kan het geluid liggen ( de linkerkant )

|:(

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 23:36
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:04:
...
-Asus 7800 GT (met een zeer irritante fan die konstant op volle toeren zit)
...
Weet je zeker dat je de goede drivers hebt.
Hij hoort op volle toeren te draaien tot je in windows komt en deze de regeling overneemt.

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Verwijderd

Topicstarter
GeniusJennis schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:10:
[...]

Weet je zeker dat je de goede drivers hebt.
Hij hoort op volle toeren te draaien tot je in windows komt en deze de regeling overneemt.
Dit zou door Asus smartdoctor moeten gebeuren, echter zegt deze vrolijk dat deze videokaart geen chip heeft om dit te regelen, zit ik dus ook lekker mee ... misschien dat het nog door de windows versie komt dat Asus smartdoctor niet werkt, misschien, dat weet ik ook niet ...