[SPSS] Meerdere antwoorden niet mogelijk :S

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-07 21:56

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Het prob.
Ik heb een enquette voor school moeten houden (50 resp.) allemaal leuk en aardig & goed gelukt, Alleen nou lees ik dat meerdere antwoorden in SPSS niet mogelijk zijn...
(had ik niet bij stil gestaan, ik begin er namelijk net mee, en ging er eigenlijk gewoon van uit dat je "komma's" of wat dan ook zou kunnen gebruiken...

Nou zag ik dat er wel wat trucjes voor zijn...:

http://home.versatel.nl/sflight/spss_faq_meerantw.htm

Maar zijn er niet makkelijkere mogelijkheden?
vb. vraag:
5. Wat heeft u doen besluiten daar niets te kopen of niet met die winkel in zaken te gaan?
(max. 3 antwoorden)

o Slechte service
o Geen klantvriendelijkheid
o Te druk in de winkel
o Te rustig in de winkel
o Te duur
o Geen goede aanbiedingen
o Toestel niet op voorraad
o Ondeskundigheid personeel
o Profider werd niet verkocht door de concurrent
o Anders, namelijk,..........................................................................................

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 10:51

vinnie1908

Appel != peer

Nee voorzover ik nog weet van mijn SPSS is het heel lastig om semi-open vragen te gebruiken. Ik heb het opgelost door te vereenvoudigen tot:

Vondt u de service slecht ja/nee
Klantvriendelijkheid laag ja/nee

etc..

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Hmm ja zo kan het idd, maar daar ben ik nu echt te laat mee, als ik nu nog een keer 50 enquettes moet gaan doen :r

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Het bovenste is gelukt met Analyse --> Tables --> General tables ---> Mult. resp.

Maar nou heb ik nog een vraag

Als ik dus zo'n meerkeuze vraag ga uit werken in een grafiek kan ik er maar een paar gebruiken in "output", het lukt me so far... alleen nog via edit ---> graphics
Als ik het via analyse doe kan ik niet het meerkeuze bestand selecteren die ik in "General tables" heb aangemaakt.

Is er ook een mogelijkheid dat ik meerdere grafieken kan selecteren dus ook Boxplots/histogram etc etc want nu kan ik er maar uit een stuk of 6 kiezen geloof ik en daarvan is alleen Bar handig om te gebruiken...

Hopelijk is het te begrijpen wat ik bedoel, anders maak ik wel wat screens-shots

:? irri programma ik houd het maar voortaan gewoon op het M$ Excel wat een stuk makkelijker is.

[ Voor 19% gewijzigd door Underworld op 19-01-2006 18:28 . Reden: typo's + edit ]