[testcase]Maastrichter straatjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Hierbij mijn eerste testcase gemaakt tijdens een dagje Maastricht. Alle fotos zijn gemaakt met 350d + kitlens en nabewerkt in photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/testcase/maastricht/straat1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/testcase/maastricht/straat2.jpg

#3 ( veranderd in kleurversie )
Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/testcase/maastricht/no-parking-color.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door DeoDupke op 14-01-2006 01:19 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
zeer mooi, je zou denken dat ze in het buitenland zijn gemaakt

vooral die laatste (gele strepen) vind ik erg mooi, de strepen springen er echt uit, en geven mooi contrast tussen nieuw en oud..

mooie diepte in je foto's, je zou eventueel kunnen proberen het 'diepste' punt iets uit het midden te plaatsten.. geeft leuk effectje

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
Lekker sfeertje ademen ze in ieder geval uit, beetje spookachtig bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

kvind de eerst twee echt mooi, de laatste vind ik niet bij het thema passen, die gele strepen in zo'n oude straat is misschien wel contrasterend, maar het spreekt me erg tegen

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Puik werk! Je hebt in mijn ogen de uitstraling van het oude Maastricht te pakken. Ik weet niet of je ook nog foto's hebt gemaakt van het centrum van de stad, want daar lopen diverse bruggen over de Maas heen en dat is typisch Maastricht. Ik wil wel meer foto's zien die je hebt gemaakt. De drie foto's die je hier laat zien geeft qua kleur het 'Mestreechter' idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Als complete serie valt 3 ontzettend buiten de boot. Het truukje (ja ik noem het ook zo ;)) past niet tussen de 1ste 2.
Over de 1ste 2 gesproken, ik vind ze helemaal niet verkeerd. Lekker nabewerkt! De positie van 2 bevalt mij het meest. De camera iets meer naar beneden, zodat je meer straat ziet, bevalt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
Die laatste is mooi, dat is net achter het vrijthof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
eigenlijk klopt het dat die laatste eruit valt, heb hem daarom nog maar als kleur versie bewerkt, dit was de oorspronkelijke versie die in de startpost stond:
Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/testcase/maastricht/no-parking.jpg

en heb de startpost dus geupdate met een meer in de seriepassende foto.

Helaas was dit dagje niet speicaal om fotos te maken maar om mijn vriendin een rondleiding door nederland te geven, en zijn dit eigenlijk een van de weinige fotos die ik heb gemaakt. Zonde.. ik weet het..

[ Voor 57% gewijzigd door DeoDupke op 14-01-2006 14:00 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotnetter
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-07 13:57

dotnetter

aka BamiSoep

Hey das bij mij om de hoek!
Mooie serie Deo, misschien heb je wat meer foto's om te posten ben wel benieuwd naar de rest van de serie..

(offtopic: ben jij toevallig de fotograaf die op deze foto staat?)

| Allemaal spulletjes | Ik flickr! >Hier<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
@dotnetter, nope dat ben ik niet

ok wat meer dan
Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/testcase/maastricht/straat3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/testcase/maastricht/straat4.jpg
die laatste is hetzelfde straatje als #1 alleen dan een paar meter naar achter.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Mooi sfeertje dat je weet te bereiken met deze foto's! Voornamelijk #1 straalt iets van eindeloosheid uit, somber doch interessant om naar te kijken. Erg prettige weglopende lijnen van de stoep, creërt veel diepte in de foto :)

De andere 2 mogen er ook zijn, maar vind ik lang niet zo leuk als #1 :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
DeoDupke schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:14:
eigenlijk klopt het dat die laatste eruit valt, heb hem daarom nog maar als kleur versie bewerkt, dit was de oorspronkelijke versie die in de startpost stond:

[afbeelding]

en heb de startpost dus geupdate met een meer in de seriepassende foto.

Helaas was dit dagje niet speicaal om fotos te maken maar om mijn vriendin een rondleiding door nederland te geven, en zijn dit eigenlijk een van de weinige fotos die ik heb gemaakt. Zonde.. ik weet het..
ik vind deze dus wel veel mooier dan de kleurversie uit de topicstart!! springen er veel mooier uit zo die strepen...

en van de topicstart vind ik de #2 het mooiste.......die heeft nog echt zoiets "ouds", #1 is minder speciaal, zo vind je tientallen straatjes in Maastricht,, maar toch erg leuk om eens foto's te zien van plaatsen waar ik regelmatig loop :P

[ Voor 7% gewijzigd door Noedelsupke op 14-01-2006 03:17 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Mooie foto's allemaal! Zeer herkenbare beelden als je Maastricht kent. #6 vind ik een stuk beter als #1, de lijnen van de stoep lopen mooier door de foto, en het feit dat er een persoon op staat maakt het net wat levendiger. #1 is wat dat betreft erg statisch, misschien was dat je opzet maar ik vind het levendige toch meer bij Maastricht passen. Alleen dat über lelijke verkeersbord is jammer, maarja daar kun je weinig aan doen :P
#2 vind ik ook erg lekker, met die vervallen geval op de voorgrond met die fiets er tegen aan. Goeie sfeer.
#3 op zich leuk met die strepen, maar probeer eens de kleur geel van de zwart-wit versie te combineren met de kleur versie. Dara vind ik het geel nu iets te fel. Zo als het nu is is de z/w naar mijn mening beter.

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
oejoej erg mooi! :) de kleuren en manier van fotograferen vind ik leuk gedaan! Leuk die lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Mooie foto's, ik heb alleen het idee dat het contrast net iets te hoog is, alsof het wit van de lucht aan de gevels van de huizen knabbelt..

Flickr

Pagina: 1