Toon posts:

[WWW] Volledige map downloaden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik weet niet of deze hier thuis hoort, maar ik stel hem toch:

Hoe kan ik een volledige map van een server downloaden?

Als ik zeg maar een groot aantal bestanden wil hebben, kan dit via HTTP per bestand. :(
Ik wil dus gewoon een volledige map kunnen downloaden.
Maar hoe?

PS: Ik weet niet echt waar ik op moet zoeken...

Verwijderd

Teleport pro/ultra :)
Google en je hebt het.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Je kan op de http server een document zetten (in ASP of PHP) om automatisch alle bestanden op te sommen die in de directory staan, en zo met een programma, als HTTRack dit document laten inlezen, en allemaal laten downloaden door dat programma.

Het gaat ook in HTML natuurlijk, maar dan moet jet zelf doen.

*EDIT* Gewoon op de IIS server (zal ook wel met andere servers lukke, maar ben daar geen expert in) aanzetten: "Directory Listing" werkt ook

[ Voor 22% gewijzigd door bartgabriels op 13-01-2006 21:36 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Lijkt me meer een software vraag ;)

W&G -> SA

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:28:
Teleport pro/ultra :)
Google en je hebt het.
Ik snap het programma niet helemaal hoor. :?
Hij download bij mij alleen index.htm
bartgabriels schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:31:
Je kan op de http server een document zetten (in ASP of PHP) om automatisch alle bestanden op te sommen die in de directory staan, en zo met een programma, als HTTRack dit document laten inlezen, en allemaal laten downloaden door dat programma.

Het gaat ook in HTML natuurlijk, maar dan moet jet zelf doen.

*EDIT* Gewoon op de IIS server (zal ook wel met andere servers lukke, maar ben daar geen expert in) aanzetten: "Directory Listing" werkt ook
Ik heb zelf geen controle over de server, ofzo...
Het zijn honderden files die ik in 1x moet downloaden.
Andere manieren dan HTTP zijn niet mogelijk.

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49

pmeter

Poes!

Dat kan met HTTrack. Deze download alle links en links van links etc. van een website en doet dat automatisch.

Er is ook nog Wgrabber. Hiermee kun je handmatig een gehele directorie downloaden.

Edit: en itt bovengenoemde (Teleport) zijn deze beide programma's wel gratis.

Edit2: heel lekker werkt ook Opera. Klik daarin tools en dan links. Dan komen alle links op de website onder elkaar te staan. Daar kun je bijvoorbeeld alle pdf'jes van een site selecteren en downloaden. Na 100 keer [ctrl+o] (opslaan) intypen (gaat snel) download hij alles. Echter wel tegelijk, dus om de vijf even wachten is wel zo netjes voor de server.

[ Voor 52% gewijzigd door pmeter op 13-01-2006 22:04 ]

Verwijderd

Als je niet de afzonderlijke URL's kent, en je kunt deze ook niet raden, is het niet mogelijk om via HTTP de bestanden te downloaden. Ken je wel de URL's, dan kun je deze in een tekstbestand zetten, en met bijvoorbeeld wget alles binnenhalen. Moet je ze raden, dan kun je waarschijnlijk beter een eenvoudig scriptje schrijven dat het werk voor je doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 21:47 ]

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:43

M-ThijZ

Riding on Rails

code:
1
wget --recursive (--no-parent)

Altijd dat gedoe met verschillende (shareware) programma's, gewoon lekker de standaard unix tools gebruiken. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij download maar 3 bestanden, maar niet de .php bestanden (alleen index.htm + 2 plaatjes)...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:47:
Als je niet de afzonderlijke URL's kent, en je kunt deze ook niet raden, is het niet mogelijk om via HTTP de bestanden te downloaden. Ken je wel de URL's, dan kun je deze in een tekstbestand zetten, en met bijvoorbeeld wget alles binnenhalen. Moet je ze raden, dan kun je waarschijnlijk beter een eenvoudig scriptje schrijven dat het werk voor je doet.
Hmmm, daar gaat het me eigenlijk om!
Jammer dan! :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou je je laatste bericht aan willen passen inplaats van 2 reacties achter elkaar te plaatsen? :)

Daarnaast; met bovengenoemde tools zou je er toch echt uit moeten komen; iets meer informatie zou dan ook wel handig zijn als je van ons enige nuttige tips bevat. Staan alle files wel echt op 1 server; of heb je server-spanning aangezet? Even inlezen in de materie is een goed idee ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:52:
Hij download maar 3 bestanden, maar niet de .php bestanden (alleen index.htm + 2 plaatjes)...
wil jij de echte .php files downloaden? dat zal niet gaan, die worden namelijk geparsed... ook zal er ergens een verwijzing MOETEN staan, anders kan wget niet rieken waar die files vandaan moeten komen...

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13
What he said ^^

PHP scripts en andere dynamische zut zoals ASP, CFM, Perl en dat soort spul word eerst aan de server kant gerund, waarna de output naar de client word gestuurd... Als die server toevallig van een klant/kennis is kan je natuurlijk vragen of je niet ff een FTP/SFTP/SCP/Rsync account kan krijgen om zo de site te downloaden.

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

erg handig hiervoor is Flashget. Doe rechtermuis knop in de map of webpagina en klik op Ontvang alles met Flashget. Hierna krijg je een lijst met alle bestanden waar alles aangevinkt staat. Vaak moet je dan enkele plaatjes/php files wegklikken waarna je alles kunt downloaden naar een bepaalde map op je pc!

Afbeeldingslocatie: http://www.amazesoft.com/images/flashget-revised.gif

Verwijderd

Maar dus niet de broncode van PHP bestanden, niet bestanden waar niet naar gelinkt wordt en wiens URL niet te raden is, en dus zinloos voor alles anders dan het zichtbare deel van een website mirroren. Dat kan zelfs wget nog wel.
Pagina: 1