Philips HTS3300/HTS3500: Progressive Scan niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 20:03
Ik sta op het punt om een DivX speler/Home Theater System aan te schaffen die alle typen DivX/XviD bestanden aankan en kijk hierbij naar de Philips HTS3300 en de Philips HTS3500. Het prijsverschil tussen deze systemen bedraagt ca. EUR 100,=

De technische specificaties van deze spelers verschillen niet zo veel, belangrijkste verschil is wel het ontbreken van de functie "Progressive Scan" in de HTS3300. Wel hebben beide spelers iets dat "4 x video upsampling" heet. De speler zal met een SCART kabel worden aangesloten op een Philips Cineos TV (CRT), die zelf ook over veel digitale beeldverbeter opties beschikt (Pixel Pus 2, etc). Is bij het deze configuratie nog nodig (of zinvol) dat de DVD speler over Progressive Scan beschikt?
De speler zal vooral worden gebruikt voor het afspelen van DivX, XviD, SCVD en Video DVD films.

Het is mij overigens ook niet duidelijk of Progressive Scan altijd werkt over een SCART kabel, of dat er altijd met een YPbPr verbinding moet worden gewerkt.

Helaas kan ik van geen van beide spelers te weten komen op welke chipset deze zijn gebaseerd (Mediatek/Zoran/ESS ?) en of er ook getweakte firmware versies beschikbaar zijn.

Zijn er tweakers die ervaringen met een van deze spelers hebben?

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-02 14:13
Ik geloof dat er heel erg weinig CRT tv's zijn met een component aansluiting (YPbPr).

Heb zelf ook een dvd speler met progressive scan maar dat stuurt hij alleen over de component uitgang en niet over RGB scart. Dacht eerst ook dat mijn tv dit wel aan zou kunnen (Sony KV 28FQ86b, heerlijk plat en scherp 100Hz tv), maar ben er achter gekomen dat dit niet zo is :P .

Is natuurlijk wel een leuke voorbereiding al je ooit van plan bent een Projector of LCD tv te kopen.
Maar 100 euro duurder is wel erg veel.

Ben trouwens erg tevreden met mijn home cinema set, zit ook een dvd speler bij die tot nu toe al mijn divx films/series afspeelt en een progressive uitgang heeft. Gaat om de Yamaha AV Pack 105 (jaja budget model, maarja ben slechts een arme student).

[ Voor 5% gewijzigd door Erik070 op 13-01-2006 21:45 . Reden: typo ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:04
Progressive scan wordt niet door je display ondersteund, dus je hebt het ook niet nodig, tenzij je op termijn een LCD of plasma wil gaan gebruiken (of één van de weinige CRT modellen van Panasonic, Toshiba en JVC die progressive scan ondersteunen).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• MaxLaadvermogen
Mijn TV is een 28PW9520/12 breedbeeld-TV met 100 Hz Digital Scan, Digital Crystal Clear en Pixel Plus 2, die op zich een zeer scherp beeld geeft. Dze TV heeft de volgende aansluitingen:
  • Extern 1 SCART : CVBS in/uit,
  • RGB Extern 2 SCART : CVBS in/uit,
  • S-video in,
  • AUX in,
  • constant niveau stereo uit.
Momenteel heb ik aan deze TV een Elta 8883 DVD/DivX speler via SCART aan gekoppeld. Deze speler heeft wel een Progressive Scan optie, wanneer ik deze aan/uit zet (met de A/B knop Y.Pb.Pr) zie gebeurt er wel "iets" met het beeld op mijn TV: meestal verdwijnen na het inschakelen enkele hinderlijk verschoven schaduwen of ghosts.

Heeft er iemand ervaring met een van de genoemde Philps DVD/DivX spelers en de beeldkwaliteit?
Werkt Progressive Scan inderdaad nooit over SCART ?? :?
Kann iemand meer vertellen over de chipset van deze spelers en de support voor ondertitels?

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Hey,

Ik heb inmiddels de hts3500s een half jaar in gebruik. Was een van de eersten daar een ouder type slecht leverbaar was. Ik heb hem aangesloten op een sharp lcd tv 32inch. Progressive scan wordt zeker ondersteund onder scart mits je een goede kwaliteitskabel gebruikt (lees een volledig bekabelde RGB) en hem bij je televisie op de rgb ingang steekt(bij philips is dit meestal de bovenste poort). Ik ben zeer tevreden over deze cinema set. Een prima geluid, en een alles speler. Ondersteuning voor divx 6 en ondertiteling.Mocht je nog meer info willen of gebruiktsinfo dan wil ik je gerust van dienst zijn. Ik kan je hem in elk geval zeer aanbevelen :Y)

• MaxLaadvermogen
Mgear schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:22:
Ik heb inmiddels de hts3500s een half jaar in gebruik. Ik ben zeer tevreden over deze cinema set. Een prima geluid, en een alles speler. Ondersteuning voor divx 6 en ondertiteling. Ik kan je hem in elk geval zeer aanbevelen :Y)
Nog een paar vraagjes:
  • Kun je de kleur/afmetingen en de positie van de ondertiteling goed instellen?
  • Gebruik je de originele Philips Firmware?
  • Heb je hem ook op de Audio OUT van je TV aangesloten, zodat deze set je TV geluid weergeeft?

Verwijderd

Ik heb zelf ook de 28 PW9520, en als ik mijn Xbox via een RGB scartkabel aansluit krijg zie ik in het tv menu (bij Digital Scan, Pixel Plus 2 enz.) opeens de optie Progressive Scan erbij staan. :?
Pagina: 1