Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel ingewikkeld probleem waar ik met geen mogelijkheid uit kom. Misschien hebben jullie ideeën:

Een tijd geleden heb ik windows XP op mijn oude computer geïnstalleerd zonder windows ME te verwijderen. Ik werk nu al een geruime tijd op windows XP dus ik dacht: Windows ME kan er wel vanaf, zodat ik meer schijf ruimte krijg.
Ik start mijn computer in windows ME, ga naar software en doe 'Windows Millenium Edition verwijderen'. Ik voer alle stappen uit zonder problemen. Als ik klaar ben herstart ik mijn computer maar dan doet hij iets raars: Hij start niet automatisch XP, hij vraagt niet welk besturingssysteem ik wil maar hij start automatisch windows ME weer op!
Dit is dus het tegenovergestelde van wat ik wil, maar wat ik wél wil, Windows ME eraf en automatisch in XP starten, doet hij niet :S. Ik kom met geen mogelijkheid meer in windows XP, ik dacht opstartdiskette maar dat gaat moeilijk zonder diskettedrive...

Om het nog even extra ingewikkeld te maken is tijdens de installatie van XP, de C schijf in 2 partities gedeeld: C en D, C voor windows ME en D voor windows XP. Helaas is de D schijf NTFS dus herkend windows ME.

Ik weet niet wat ik verder nog erbij moet vertellen, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Edit: Zie net dat ik vergeten ben een titel te geven :$. Sorry.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
XP cd'tje erin, reparatiemodus en dan fixmbr.

Gedetailleerde beschijvingen zijn met de search of Google te vinden aan de hand van bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet zo dat ik het register enzo dan weer kwijt ben?

En kan dit ook met een andere XP cd dan de cd waarmee XP is geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titelfix: [ME/XP] > [ME/XP] Na verwijderen ME start XP niet meer op, ME nog wel*

Je kan inderdaad repairmode draaien. Maar da's denk ik niet nodig. Je zal even een nieuw bootrecord moeten schrijven :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het best een bootrecord schrijven zonder opstartdiskette? Ben zelf niet erg handig buiten windows.

Bedankt voor het wijzigen van de titel :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 21:21 ]

Pagina: 1