[S478] Ervaringen Vcore stabiliteit gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik heb nu een Asus P4P800 moederbord.

Met stock koeling kwam ik tot de 3,2 Ghz met het overklokken van een P4 2,8 Northwood
hierbij werd de CPU 55 graden stressed.

Na hier even op te hebben gedraait heb ik een aantal maanden geleden waterkoeling geinstalleerd.
Hierbij daalde de temp. tot 30 graden stressed.

Na wat verdere overklok pogingen kwam ik tot de 3,3 Ghz zonder noemenswaardige verhoging van de temperatuur. Na wat gezoek op GoT kwam ik er achter dat de P4P800 een probleem had met de stabiliteit van de Vcore.

(De overklok ging puur om de CPU snelheid en ik heb met dividers gewerkt, laten we het er op houden dat ik de overklok goed heb uitgevoerd en het over een moederbord hebben wat wel een goede stabiele Vcore kan leveren. Ook heb ik na aanschaf van een goede voeding geen beter resultaat gehad)

Nu is hier een voltmod voor uit te voeren, maar ik houd het liever op een nieuw moederbord.

Vandaar mijn vraag. Wat zijn jullie ervaringen met een moederbord voor S478 die een goede Vcore kunnen leveren. en dus hopelijk in mijn geval, een betere overklok.

Ik dacht zelf aan de MSI 875P NEO-FISR, 875P die hier in de pricewatch te vinden is :)

Ik hoop dat dit topic niet word dichtgegooid, ik heb eerst gezocht en dit leek mij misschien ook voor andere mensen een mooi naslagwerk opleveren.

Edit// en dan post ik hem met mijn domme hoofd in het verkeerde sub-forum
move to DOC pleaze?

Edit// thanks

[ Voor 6% gewijzigd door Extera op 13-01-2006 19:50 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG » DOC op verzoek dus :)

• Miagieek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05-2019
P4C800(-E)(DeLuxe) overclockt goed

met mun P4P800 deluxe ooit nooit last gehad van instabiele Vcore (met een P*kke goedkope voeding)

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
<redelijk offtopic>
Ik heb een P4P800 Deluxe, en ik kan mijn 2.8 Northwood makkelijk overclocken naar 3,66 Ghz met stock cooling ( stressed 59 graden dacht ik) en geen écht merkbare veranderingen in het vcore voltage . Ik wist dan ook helemaal niets van dit probleem af, maar je moet maar geluk hebben denk ik :? .

Maar ik zou even proberen te zoeken naar (OC-) ervaringen met dat moederbord op tweakers/google

[ Voor 17% gewijzigd door finsdefis op 14-01-2006 20:15 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde moederbord+precies hetzelfde probleem ;),

De voltages schommelen enorm, als ik de grafiekjes van Asus pc probe bekijk dan wordt je al bijna gek van de schommelingen.
Bijv. ik stel in de bios 1.5v in en bij full load zie ik daar 1.4xxv staan, en een paar min. later reboot, als de moederbord fatsoenlijke voltages kon geven weet ik wel zeker dat ik zon 200 Mhz hoger kan klimmen, maarjah zoals je al zei is een droopmod mogelijk maar niet door iedereen uit te voeren.

Kijk ook eens naar de ABIT-IC7Max >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 21:55 ]

• Extera
Waarom moet ik naar die abit kijken? (bedoel, wil je dat onderbouwen/reden geven)

ga dr vanuit dat je bedoelt dat het een goed bord is natuurlijk, en ga dr zeker even over rondneuzen, maar wil graag van je horen waarom jij dat vind :)

Verwijderd

Ik heb daar veel reviews van gelezen, en ik moet zeggen dat hij het uitkstekend doet, ook heeft ie een OTES systeem dat de mosfets koelt.

Heb er nog geen kunnen bemachtigen.

• Extera
Ik zie het, kan hem nergens vinden...

over de MSI 875 lees ik wel veel goeds tot nu toe..
denk toch dat dit een erg goede kanshebber is.

edit: en dan kom ik dit tegen:
topic over het niet kunnen verhogen van de Vcore buiten Core Center om
Aangezien core center dacht ik alleen bij 875 zat zal ik denk ik toch voor een 865 moeten gaan denk ik

met de Asus P4C800-E DeLuxe zie ik ook veel overklok's, maar ik wil eigenlijk best wel eens weten of deze nou een goede stabiele Vcore geeft.

Door te zoeken op droopmod misschien, als die er niet is, issie ook niet nodig misschien B)
of slechte redenering?

[ Voor 75% gewijzigd door Extera op 16-01-2006 00:20 ]

• Miagieek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05-2019
goede redenering

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

ik heb hier hetzelfde probleem met mijn p4p800 deluxe. Speedfan en probe geven allebei 1.700/1.710 V in idle en 1.620-1.650V met 100% load. dat is 0.090 Volt verschil, en dat vind ik ook heel veel!
Ik kan in de bios alleen de spanning zien als de cpu idle draait, niet als hij 100% load is (iemand een tip daarvoor??). En het meten van de vcore met een goede multimeter gaat ook niet echt, ik weet niet waar ik bij de cpu moet meten :?

P 4 2.0 GHz @2.84 GHZ standaard 55 watt, volgens sisoft sandra nu 82 Watt maximaal

[ Voor 7% gewijzigd door Theo op 16-01-2006 19:56 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb de P4P800 SE waarvan de VCore ook erg instabiel is. Alleen kwam ik wel tot een stabiele overklok van 4.00GHz (standaard: 3.0GHz). Het verschil dat jij een Nothwood hebt en ik een Prescott moet niet zoveel uitmaken, lijkt mij.

Is het niet zonde om geld uit te geven aan een nieuw socket 478 moederbord? Zou je dan niet beter kunnen overgaan naar socket 939 met PCI-E?

• Extera
dat is nogal een verschil, een nieuw mobo van laten we zeggen 100 euro.

of een nieuw mobo, met cpu en graka.
nee dan heb ik liever nog een jaartje lol met het overklokken van dit systeem (wat zeker nog goed meekan, het systeem is dan wel 2 jaar oud. maar was toen een high end systeem)

ergens in december komt er weer geld vrij voor een nieuw systeem. weer een high end systeem. en ergens in de tussentijd wil ik een prom kopen. (en dus op dit systeem nog lekker hobby-en)

een nieuw mobo kan er makkelijk vanaf :)
ik hoor veel goede ervaringen met de MSI NEO 875, maar ik ga nog even zoeken over het core center verhaal. Lijkt me heel raar als je de Vcore niet kan verhogen hiervan.

• Extera
edit: ik ga het anders doen, ik ga eerst proberen een droopmod uit te voeren.

hiervoor vraag ik jullie hulp:

Ik heb deze site gevonden waar een plaatje staat van een droopmod.
helaas erg onduidelijk met weinig info. Wel kan ik de plek van de draadje's vinden op mij moederbord.
Mijn vraag. heeft iemand meer ervaring met deze mod?

in dit topic word er ook meer uitgelegd hierover. Hier word ook link gegeven naar een guide. Helaas werkt deze link niet meer

// dit was de link: http://www.malvescorner.com/p4p800.html

Als ik het goed begrijp moet hier een weestand tussen van 21.2Kohm
Afbeeldingslocatie: http://metku.net/reviews/asus_p4p800/p4p800_16.jpg

[ Voor 139% gewijzigd door Extera op 20-01-2006 14:49 ]

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Ik heb het probleem ook gehad,

Zonder droopmod had ik zeg maar een voltage van 1.45V IDLE, als ik ging bechen daalde de vcore met maar liefs 0.15V - 0.10V
Ik kwam ook maar tot 2.8E @ 3.2E en kwam echt niet hoger dan 3.30Ghz (ongeveer) is al weer een tijd geleden :P

Aan het begin had ik ook van alles geprobeert, waterkoeling nieuwe voeding geen results toen ik de droopmod tegen kwam.

Ik heb er een 21.2Kohm tussen gezet. De voltage is ietjes hoger dan normaal dacht iets van 0.05V ofzo, en als ik ga bechen zakt die nu misschien met 0.01V. heel weinig dus :)
Toen ik weer ging overclocken kwam ik maar liefs 3.65Eghz en dan helemaal stabiel, ik heb zelfs op 3.9Ghz gebecht (stabiel). Dat is een winst van 700mhz!!

Het plaatje wat je erbij gedaan hebt klopt, Daar tussen kan je een pot metertje tussen doen en dan afstellen naar jouw keuzen of gewoon en standaart weerstandje.

[edit] heb nog een oud fototje van mijn droopmod gevonden[edit] PS: is et nou dropmod of droopmod?? LOL
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.linden8/dropmod.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door zBEASTORz op 20-01-2006 22:41 ]

Blaad

Verwijderd

Hey, ikzelf heb een MSI 875P Neo-FISR. van alternate gekocht, Het is een mooi mobotje en overclockt goed met stabiele vcore. ALLEEN JE KUNT NIET DE VCORE IN DE BIOS VERHOGEN. vandaag dat ik het helemaal zat ben en voor een asus ga.

:+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 11:46:
Hey, ikzelf heb een MSI 875P Neo-FISR. van alternate gekocht, Het is een mooi mobotje en overclockt goed met stabiele vcore. ALLEEN JE KUNT NIET DE VCORE IN DE BIOS VERHOGEN. vandaag dat ik het helemaal zat ben en voor een asus ga.

:+
Idd die malvins site bestaat niet meer, en welke verbindingen je moet zetten is niet helemaal duidelijk!!

Als je de v-core niet kan verhogen in de bios?? dan start je pc met de stock voltage?? en op 4 ghz start men pc niet op stock voltage hoe doe je dat dan??

• Extera
Zit nu nog eens goed naar mijn bordje te kijken, maar ik ben bang dat dit me niet gaat lukken...
ik heb best soldeer ervaring. maar zo klein als dit heb ik nog nooit gedaan.

Verwijderd

Extera schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:37:
Zit nu nog eens goed naar mijn bordje te kijken, maar ik ben bang dat dit me niet gaat lukken...
ik heb best soldeer ervaring. maar zo klein als dit heb ik nog nooit gedaan.
Ach joh, voordat ik een vmod op men R9700 zette had ik nog nooit een soldeerbout aangeraakt ;) , na paar kleine foutjes zit ie er toch nog op.

Als iemand de precieze plaats weet te geven wat ik waar moet solderen wil ik het best doen >:)

• Extera
na goed zoeken op mijn mobo, kan je linksonder je heatsink van je CPU de plaats zien.
(je ziet op de foto 2 rondje;s op het mobo, daar kan je makkelijk naar zoeken)

misschien dat ik het wat makkelijker zie door een kleiner koelblok..
iig, ik ga denk ik eerst oefenen op een gebakken moederbord wat ik nog heb liggen.
overklokken is nu eenmaal mijn hobby, en dan zal ik dit soort soldeer zaken zeker vaker tegenkomen.

dus kan het maar beter gewoon doen })

ga ik gelijk kijken voor een mooie nieuwe bout/station
iemand hier tips voor?

en iedere overklokker zal wel eens een mobo/cpu/graka hebben gesloopt. dat is gewoon 't risico van het vak :P

[ Voor 20% gewijzigd door Extera op 23-01-2006 18:16 ]

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Sorry dat ik geen andere foto heb,

meestal staat het er wel bij waar je het moet plaatsen, en zo niet, (doe ik dan) gewoon kijken waar zoiets ook op mijn bord zit, wel 10 keer checken :P

EN ja heb ook wel eens wat gesloopt, met men ouwe 9800-pro ook iets solderen kwamen 2 van die kleine ... dingen aan elkaar vast te zitten kreeg het mooi niet meer los en op het laast was de hele kaart verneukt :P

Maar neem gewoon een soldeerbout met een kleine punt, ik heb het gedaan met een 25watt soldeerboutje, zorg wel dat die goed heet is en geen vuil op de punt zit, En niet te lang te lang op die kleine dingen houden anders vallen ze eraf ;) en probeer hem dan maar weer eens te zoeken.
En altijd van te voren op de kabeltjes soldeertin erop doen. dan zit die zo vast.

Ben ook niet 1 van de beste, gewoon doen, doe ik ook :P
Fouten maak je altijd wel, ligt er gewoon aan hoe verzichtig je bent.

PS misschien beetje laten reachtie. misschien heb je er nog wat aan.

Blaad

• Extera
bedankt voor je hulp, ben toch blij dat ik even gemailt heb :)
ik ga van de week even kijken waar ik een soldeerbout kan kopen in Rotterdam (iemand tips?) bij conrad word ie wel heel duur met verzenden.

daarna ga ik gewoon oefenen op een oud moederbordje. En dan moet het goedkomen.
Ik zal wel wat foto's maken en ze hier posten. Al is het maar als naslagwerk in de search.

ik heb de puntje's wel gevonden op mijn moederbord trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Extera op 27-01-2006 18:53 ]

• Extera
Het is een tijdje geleden, maar ik ben begonnen aan de voltmod.

alles gaat goed, behalve dat ik mijn 25 Kohm pot niet hoger krijg dan 19,8 Kohm
wat voor gevolgen kan dit hebben op de mod?

is al gelukt :)
volgende keer het bereik van m'n multimeter gelijk goed zetten :+

Ik heb de Vmod uitgevoerd, de grootste spanningswisseling is nu 0,032 Volt. Geslaagd denk ik :)

[ Voor 36% gewijzigd door Extera op 09-03-2006 18:37 ]

Pagina: 1