Toon posts:

"no signal" treedt op zodra XP desktop moet verschijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me suf gesearcht naar alle "no signal" topics.

Helaas gaan al deze topics over problemen die meteen ontstaan bij het aanzetten van de pc of dat de melding volstrekt willekeurig optreedt tijdens spellen ofzo.

Het betreft: asus a78nx-x met 512 pc3200 en een sempron 2600+. Hierop aangesloten een mycom L710M 17 inch TFT. Deze heeft maandenlang correct gewerkt totdat ik de monitor aan een andere pc heb gekoppeld om deze even te testen. Dit was een oudere pc, Athlon 700 mhz etc etc.

Toen dit gelukt was wilde ik de monitor weer op de sempron2600+ aansluiten. Dit leek ook weer helemaal in orde totdat ik van het winXP opstartscherm mijn desktop moest inrollen.

Juist hier gaat het nu elke keer fout; het beeld springt op NO SIGNAL zodra het winXP opstartscherm verdwijnt.

Ik krijg dus NIET de melding "OUT OF RANGE" omdat de resolutie/vernieuwingsfrequentie verkeerd staat. Volgens de handleiding betekent NO SIGNAL namelijk het volgende:

Het scherm "NO SIGNAL" wordt weergegeven als de D-sub signaal connector verbonden is, terwijl de status van de monitor in DPMS-modus is.

Wie dit kan vertalen naar normaal nederlands ben ik dankbaar.

Ik heb de computer opgestart in veilige modus/veilige VGA modus/foutopsporingsmodule en dit mocht niet baten. In veilige modus deed 640x480@60hz het keurig. Zo ook in VGA modus, alleen zodra de resolutie wilde aanpassen spingt het scherm weer op NO SIGNAL.. Ook de bios heb ik bekeken, daar is niks veranderd en niks vreemd te zien. Ook heb ik factory reset van de monitor geprobeerd. Inmiddels weet ik het niet meer. Graag hulp. :7 8)7

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het scherm "NO SIGNAL" wordt weergegeven als de D-sub signaal connector verbonden is, terwijl de status van de monitor in DPMS-modus is.
DPMS= Display Power Management System.
Dit is gemaakt/uitgevonden om het energie verbruik van je monitor te reduceren.
Na een bepaalde tijd van inactiviteit [zelf instelbaar hoelang] springt je monitor dan uit.
Dit is instelbaar in display properties->screensaver->monitor power [knopje power]
D-sub is gewoon die stekker die je in je videokaart drukt die hem verbind met de monitor.
Heeft denk ik verder niets met je probleem te maken.

-Wat voor grafische kaart heb je eigenlijk en heb je eventueel een andere monitor die je kunt proberen?

Is mss ook wel handig om in display properties ->advanced->grafische kaart->scherm resoluties & vernieuwings frequenties te kijken.
Zet hem daar eens op 60hz en dan stapje voor stapje de resolutie omhoog?

[ Voor 27% gewijzigd door LoneRanger op 14-01-2006 10:22 ]

Only fools are enslaved by time and space.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 15:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

LoneRanger schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:12:
[...]

DPMS= Display Power Management System.
Dit is gemaakt/uitgevonden om het energie verbruik van je monitor te reduceren.
Na een bepaalde tijd van inactiviteit [zelf instelbaar hoelang] springt je monitor dan uit.
Dit is instelbaar in display properties->screensaver->monitor power [knopje power]
D-sub is gewoon die stekker die je in je videokaart drukt die hem verbind met de monitor.
Heeft denk ik verder niets met je probleem te maken.

-Wat voor grafische kaart heb je eigenlijk en heb je eventueel een andere monitor die je kunt proberen?

Is mss ook wel handig om in display properties ->advanced->grafische kaart->scherm resoluties & vernieuwings frequenties te kijken.
Zet hem daar eens op 60hz en dan stapje voor stapje de resolutie omhoog?
leer jij eens lezen hij verteld toch duidelijk dat als hij in windows desk komt dat hij niks meer ziet ?
d0h

probeer eens veilige modus ? en anders installeer windows opnieuw ik heb het vermoeden dat je signal naar je tv-out ofzo gestuurd word(vooral om het feit dat je bij de login wel kunt zien en eenmaal ingelogd je scherm uitflikkert)

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-01-2006 10:38 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
zou inderdaad kunnen dat toen je de monitor eruit trok bij de sempron, hij deze in windows heeft gedisabled of naar een andere utgang heeft gestuurd

Verwijderd

ik heb sinds gister precies hetzelfde probleem als Blowhoofd. het gaat om een 19" crt aangesloten op een asus 6800gt met een DVI > VGA converter. ik heb de laatsta drivers (81.98), en voor een tijdje ging alles perfect. maar sinds gister bij booten krijg ik NO SIGNAL na het windows opstart scherm.

het probleem treedt niet op wanneer windows in safe modus opgestart wordt. maar in device manager zie ik mijn monitor dan helemaal niet staan. ik heb drivers opniew geinstalleerd maar het probleem gaat gewoon niet weg. de enige oplossing die ik heb kunnen vinden is nadat windows opgestart is de VGA kabel naar mijn grafische kaart uittrekken en paar seconden wachten en dan weer erin doen, dan krijg ik weer beeld, en wordt mijn monitor netjes gedetecteerd!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:25
Trek de stekker van je scherm uit, start je PC op en wacht lang genoeg (tot hij in windows zit). Steek dan pas de stekker van het scherm er terug in.
Ik heb het laatst gehad op een PC die net herinstalleerd was geweest in de winkel, dus heb ik ze deze workaround gegeven, zodat er kon gewerkt worden tot ze tijd hadden om te gaan klagen in de winkel. Oorzaak ofzo kan ik niet geven, en de afloop van het verhaal heb ik nog niet gehoord. Het was trouwens onder windows98SE.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:37:
[...]

leer jij eens lezen hij verteld toch duidelijk dat als hij in windows desk komt dat hij niks meer ziet ?
d0h
Wat ik zei kan toch gewoon in veilige modus.
Toegegeven ik had het er duidelijkheidshalve even bij kunnen zetten. ;)
Ik heb de computer opgestart in veilige modus/veilige VGA modus/foutopsporingsmodule en dit mocht niet baten. In veilige modus deed 640x480@60hz het keurig. Zo ook in VGA modus, alleen zodra de resolutie wilde aanpassen spingt het scherm weer op NO SIGNAL.
Dit kan je opvatten op 2 manieren en ik ben ervan uitgegaan dat wanneer hij de resolutie verhoogd in veilige modus dat hij als resultaat een No-Signal krijgt.
De andere uitleg kan zijn dat nog voor hij de resolutie aanpast hij een No-Signal krijgt.

Wat lees ik dan verkeerd?

Only fools are enslaved by time and space.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 15:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

niks sorry dude :P
ik had dat onderste zelf niet eens gezien :P
dat van veilige modus :P
sorry again

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11
Zitten de kabels er wel _goed_ in? En dan bedoel ik niet 'zitten ze in de goede aansluiting' maar 'heb je ze goed aangedrukt etc.' Beweeg de D-Sub kabel-connector in de monitor eens als je in Windows bent. Ik heb onlangs nog een TFT moeten installeren van welke de aansluitingen niet zo stevig waren gemaakt waardoor er ook no-signal optrad. Beetje wiebelen met de aansluiting en het signaal was goed.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

\Dit probleem heb ik ooit ook gehad met een 6800GT en een Asus A7N8X en een AMD Athlon XP3000+, hij deed het eerst maanden goed totdat ik er een andere pc op aansloot en daarna weer m'n eigen pc. Ik ben er toen achtergekomen dat mijn voeding (was onbekend merk) het toch niet helemaal trok, voeding heb ik toen vervangen met een Tagan 480 Watt U22 en het werkte weer als een trein.

Wat ook helpt is de pc aansluiten op een losse molex lijn (een lijn bestaat meestal uit 2 of 3 molex connectors, sluit je videokaart aan op de eerste molex connector en hang daar dan verder niets achter.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nog voor de replies, de oplossing bleek echter heel simpel te zijn. Ik heb voor het eerst in mijn leven via veilige modus een herstelpunt gebruikt. Hier dacht ik pas laat aan.

Die staat altijd uit op mijn eigen pc's, hier stond het nog aan en was zeer bruikbaar.

Het jammere is alleen dat ik nu de oorzaak van het probleem niet heb kunnen achterhalen.

Na het herstelpunt was alles weer normaal, ik kwam gewoon windows binnen.

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-07 08:22
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:36:
Bedankt nog voor de replies, de oplossing bleek echter heel simpel te zijn. Ik heb voor het eerst in mijn leven via veilige modus een herstelpunt gebruikt. Hier dacht ik pas laat aan.

Die staat altijd uit op mijn eigen pc's, hier stond het nog aan en was zeer bruikbaar.

Het jammere is alleen dat ik nu de oorzaak van het probleem niet heb kunnen achterhalen.

Na het herstelpunt was alles weer normaal, ik kwam gewoon windows binnen.
WindHoos he ;)

Verwijderd

WindHoos he ;)
Als jij een beter OS kan maken met minder bugs/eploits/veiliger/beter/sneller dan mag je zulke opmerkingen maken vind ik.. Zolang je nog geen OS onder GNU hebt uitgebracht kan je beter deze opmerking achterwegen laten :>

Verwijderd

leuk dat het voor jouw opgelost is, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem met mijn asus 6800gt. heb onlangs windows opniew geinstalleerd maar het probleem wil niet weg! :(

ik heb mijn systeem met een ander monitor getest en die ging oke en mijn monitor op een ander systeem gezet en daar ging en ook goed! |:(

nu weet ik het gewoon niet meer!

Verwijderd

Topicstarter
Klote man......... misschien leest nog iemand dit topic dankzij mijn nutteloze opmerking (schopje omhoog); ik kan je verder niet helpen! Maar wel frustrerend!
Pagina: 1