Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Heb een HP Jornada 568 PDA kunnen bemachtigen voor vrijwel niets. Het is het volgend toestel:

Afbeeldingslocatie: http://www.e-katalog.com.ua/jpg_zoom1/35762.jpg

Processor: Intel 206 MHzSA-1110
Installed RAM: 64 MB DRAM
Installed ROM: 32 MB Flash
Interface: USB, Serial, Infrared
Expansion Slot: CompactFlash (CF) Type I Slot
Screen Size: 3.5"
Screen Resolution: 240 x 320
Color Depth: 16-bit (64k colors)
Audio: 3.5mm audio plug, microphone and speaker

Ziet er al bruikbaar uit in mijn ogen :) Nu waarvoor ik dit topic heb gemaakt: ik heb geen PDA nodig (heb al eentje) en ik mod graag. Dus, wil ik dit in een PC-case gaan modden. Maar een PDA heeft weinig nut in een PC aangezien het juist bedoeld is om als zakagenda te gebruiken. Waar ik het voornamelijk voor wil gaan gebruiken, ligt aan de mogelijkheden. Het heeft een USB interface, daar moet al iets mee te doen zijn. Evenals de CF-sleuf. Zou het bv. mogelijk zijn een hardeschijf op die CF-sleuf te hangen ? En wat is nog mogelijk met die USB buiten synchronisatie ?

Verder vroeg ik me ook af of er speciale OS'en zijn voor PDA's die "andere functies" herbergen. Bv. een linuxbuild puur gemaakt voor MP3-speler ofzo. Is het misschien mogelijk functies van de PC te koppelen aan de PDA op één of andere manier ? Bv. als ik mail of een nieuw bericht in MSN heb, dat het ding dit weergeeft ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Een aantal dingen zijn inderdaad wel mogelijk, maar wat heb je zelf gedaan? Google eens en je zult een hoop dingen vinden die je vast wel interesseren, en ook antwoord geven op je vragen denk ik.

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik zal eens op zoek gaan naar de zaken. Zowiezo hoop ik dat anderen me hier ook ideeën kunnen geven, wat wel en niet mogelijk zou zijn :)

Heb juist gezocht naar een manier om een IDE HD aan te sluiten op de CF slot. Ik vind echter alleen het omgekeerde: CF-kaarten op een IDE slot. Is dat eerste wel mogelijk ?

[ Voor 41% gewijzigd door Phuncz op 13-01-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Zeer waarschijnlijk niet omdat de meeste PDA een maximum aan geheugenkaarten kennen. Of je moet een kleine hardeschijf hebben van max 1GB ;) . En dan nog is het best onwaarschijnlijk dat het gaat lukken denk ik.
Een search op google met de woorden "IDE to CF" leverde onderandere dit op ; http://www.cwlinux.com/eng/products/products_ide2cf.php. Maar misschien kun je met de USB interface wel een USB-HDD aansluiten... Deze moet natuurlijk wel compatible zijn met MPP2002, maar daar moet je zelf even op zoeken. (met linux kun je denk ik wel een grotere hdd mounten mits hij compatible is met linux)

Je hebt het over een bericht van msn te laten zien daarop, ik denk dat als je de PDA synchroniseert met de pc dat je ook wel via activesync kunt gaan internetten... en dus ook kunt msnen.

Nu over linux. Als ik op google in typ "linux on HP Jornada 568 PDA" komt google als eerste met deze site /project. Hier kun je misschien op rondkijken.
http://www.handhelds.org/projects/jornada56x.html.

Waarschijnlijk kun je ook wel laten streamen wat erop je monitor staat.

Veel succes en plezier ermee...

[ Voor 6% gewijzigd door martieadams op 14-01-2006 10:12 ]

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Bedankt, veel nuttige informatie ! Maar CF heeft toch een theoretisch limiet van 32GB ofzo ? Ik dacht dat de meeste PDA's wel meer ondersteunde dan 1GB. Maar als het via een linux install zou lukken, zou handig zijn. Had er eigenlijk nog niet aan gedacht een HD via USB te doen, had verwacht dat dit niet zou werken omdat de PDA geen hostbased USB heeft.

Bij het bezoeken van die link voor linux op de PDA:

To install linux on the Jornada 56x, you need the following:
* A serial cradle/cable (USB does definitely not work)

Dan heb ik een probleem, er zat alleen een USB-kabel bij voor de datacommunicatie :/ Ook geen geluid :/

Die link voor CF to IDE is hetzelfde als wat ik overal tegenkom: een CF-kaart als HD gebruiken, maar het moet dus omgekeerd, een HD als CF-kaart gebruiken :D Toch bedankt voor de moeite, ik ben al verder geholpen en wat ik nog vind, zal ik hier posten !

edit:
Heb al iets gevonden ivm. USB HD op PocketPC: http://www.freewareppc.co...sbmassstoragedriver.shtml

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 14-01-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Heb tot op heden nog niet veel gevonden om ermee te doen, een HD aansluiten dmv. de USB gaat niet omdat ie geen USB Host is of kan zijn. Via CF vind ik niets, tenzij CF Type II kaartjes om USB host actief te maken. Maar het toestel trekt alleen Type I. Dus waarschijnlijk zal het erop neer komen dat alles "speciaals" via webbased applicaties zal moeten runnen. Maar daar eindigt mijn kennis ook meteen ;)

Graag zou ik het toestel als statusscherm gebruiken, van alles wat mogelijk is om het zo maar te zeggen. Is dit mogelijk via activesync ?
Pagina: 1