Digitale Camera voor ongeveer €250

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 16:13
Hallo,

Ik ben op zoek naar een digitale camera voor mijn vader, als verjaardagscadeau. Het budget is zo'n €250. Echter heb ik totaal geen verstand van digitale camera's. Ik heb gehoord dat Canon wel een goed merk is? Hier maar wat wensen:

- Goede optical zoom, 4 of 5x zou leuk zijn
- Redelijk aantal Mpixel (niet teveel als het ten koste gaat van de kwaliteit)
- Mooie kleuren en hoge beeldkwaliteit
- Eenvoudig te gebruiken, en redelijk snelle sluiter reactie tijd ?!!
- Prijs rond de €250 dus :)

Wie weet een leuke camera die ongeveer aan deze eisen voldoet. Nogmaals ik weet er geen zak van, wat goede en wat slechte camera's zijn. Daarom heb ik hier geen zelf gevonden camera's gepost.

Alvast bedankt!

(P.S. Mocht er nog meer info nodig zijn, dan wil ik die uiteraard geven)

De wijzen komen uit het Oosten!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:26

ralpje

Deugpopje

^^^
Met hem.

* ralpje gaat binnenkort trouwens de Canon Powershot A610 halen.
€ 261,00 bij de goedkoopste in pricewatch, en lijkt me prima aan jouw eisen te voldoen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• NoepZor
Hmm daar staan 88.000 camera's in, en ik zou niet weten welke ik moet nemen :S
Heeft niemand suggesties, zonder meteen door te verwijzen naar zo'n onoverzichtelijk verzameltopic ?

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Als je nou bijvoorbeeld eens de topicstart van de eerste link die jvvv geeft kijkt, zie je deze link. Hier kan je opgeven welke eisen je hebt, en dan krijg je een mooi overzicht van camera's die aan jouw eisen voldoen. Ook staan er bij sommige een link naar een zeer uitgebreide review van dpreview zelf, en sowieso linkjes naar userreviews, van bezoekers van de site (tenzij de camera erg nieuw is).
Daarnaast geeft jvvv de linkjes omdat deze vraag eigelijk in dat topic thuishoord, en geen opzichzelfstaand topic behoeft. Als je bij de stickey's bovenaan dit subforum had gekeken, was je dat topic al tegengekomen :).

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• NoepZor
Whoah Information Overkill :X op die dpreview vergelijk.

Maar die A610 van Canon ziet er inderdaad goed uit. Leuke zoom en aardig wat Mpixel (zegt niet alles dacht ik, maar toch, gaat de ruis een beetje weg bij verkleinen :)) Is wel iets boven de €250 maar moet opzich geen probleem zijn. Als er nog andere suggesties zijn, hoor ik ze graag :)

Verwijderd

NoepZor schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:34:
meteen door te verwijzen naar zo'n onoverzichtelijk verzameltopic ?
Die verzameltopics zijn er volgens mij voor om het forum een beetje overzichtelijk te houden :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:28:
[...]

Die verzameltopics zijn er volgens mij voor om het forum een beetje overzichtelijk te houden :)
Precies :)
Nogmaals ik weet er geen zak van, wat goede en wat slechte camera's zijn. Daarom heb ik hier geen zelf gevonden camera's gepost.
Daar hebben ze nou reviews voor uitgevonden: mensen die er verstand van hebben die het dirty work voor je doen ;) Succes met uitzoeken wat bij je eisen en budget past :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.