MSI K8MM-V herkent Hitachi SATA schijf niet

Pagina: 1
Acties:

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 22:15
Ik heb onlangs een systeem samengesteld met de volgende specs:

AOpen Behuizing QF50D Zwart, Zilver, 300 Watt
MSI K8MM-V
AMD Sempron 64 2800+ 1.6 GHz, Boxed
Kingston ValueRam 512 MB, PC3200, 400 MHz
Hitachi Deskstar 7K250 80 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
LG GSA-4167RBBB
NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart
Logitech Cordless Desktop EX 110
Videoseven TFT E17PS

Ik heb dit systeem in elkaar geschroefd, en alles leek meteen te werken. Echter, toen ik windows probeerde te installeren, kreeg ik, net nadat de setup alle drivers had geladen, een melding dat windows geen vaste schijf stations kon vinden. Ik heb alle kabels gecontroleerd, en de sata-kabel in de andere aansluiting gedaan op het moederbord, maar hij herkent de harde schijf nog steeds niet. Tevens heb ik allebei de aansluitmogelijkheden van de voedingskabel op de harde schijf geprobeerd (normaal/sata voeding), maar ook dit mocht niet baten. In het bios staat SATA op 'enabled'.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
In de BIOS wordt de schijf wel herkend? Je weet ook zeker dat je de goede drivers laadt tijdens de installatie (d.m.v. F6)?

• Spollie
Het is geen raid setup, dus je hoeft verder toch geen drivers te laden? Dit was in ieder geval bij mijn andere pc ook zo. In het bios zie ik de harde schijf nergens staan, maar ik weet niet of dit normaal is.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:39

K-Jay

Klaas Jan

Als het goed is heb je een diskette bij de schijf gekregen. Als je opstart van de XP-CD krijg je op een gegeven moment de melding "press F6 if you want to install etc etc". Press dan F6 en stop die diskette er in, volg de instructies op het scherm.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

schijf wordt niet bij de hd geleverd natuurlijk, en vaak ook niet bij het mobo (alleen bij de top modellen rond de 150/200 euro soms).

Maar je kan het progje om de diskette mee te maken vinden op de driver cd. Even zoeken in de map met de drivers van de controller en daar zal dan waarschijnlijk ergens een .exe staan. Deze heet vaak makedisk.exe oid. Hiermee kan je de disk maken.

• Spollie
Ja er zit een floppy bij met de sata raid driver, die ga ik nu proberen. Bedankt!

Edit: yep, het werkt. Dit topic kan wat mij betreft dicht. Excuses voor de domme vraag ;) Dacht bijna dat m'n hdd DOA was.

[ Voor 46% gewijzigd door Spollie op 13-01-2006 19:09 ]

Pagina: 1