Outlook 2003 tweaken naar eigen wensen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 22:25
Beste tweakers,

als tevreden Thunderbird gebruiker zag ik mij genoodzaakt om weer terug te keren naar Outlook 2003, ivm met Exchange server en synchronisatie met mobiele telefoon. Vroeger wel Outlook gebruikt, maar het irriteerd me meteen weer dat ik een aantal zaken niet kan aanpassen aan eigen wensen. Aangezien ik uit de forum afleid dat meerder mensen deze problemen tegenkomen, schrijf ik ze hier even op. In de hoop dat tweakers hier er oplossingen weten.

1. Outlook vandaag (Outlook today) agenda en taken aanpassen. Waarom kan je hier de standaard agenda veranderen voor bijvoorbeeld je Exchange agenda?

2. IMAP mail in standaard inbox laten bezorgen. Outlook houdt IMAP strict gescheiden van de andere mail. Dat wil ik niet.

3. De standaard agenda wissen. Ik gebruik alleen mijn Exchange agenda. Echter, Outlook opent standaard in de standaard agenda, maar niet in de Exchange agenda. Elke keer moet ik dus specifiek op mijn Exchange klikken om deze te bekijken. Omdat de standaard agena een 'speciale map' is, mag ik deze niet wissen. Hoezo niet?

4. Elke keer als ik Outlook opstart, moet ik mijn wachtwoord geven voor de Exchange server. Waarom kan Outlook niet mijn wachtwoord onthouden (zelfs als ik 'wachtwoord onthouden' aanvink)? Ik las dat dit ligt aan de Exchange server. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Misschien ben ik verwend met de aanpas-mogelijkheden van Thunderbird. Maar ik hoop dat iemand oplossingen weet voor deze topics.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
2. Berichtregels instellen (menu extra)

4. Kan gewoon, nog nooit problemen gehad.

Log jij wel in op de server met een domein account?

Verwijderd

kijk inderdaad eens of je wel met een domain account inlogt op je machine en of die machine wel in een domein hangt. Customizen van outlook today:
http://www.outlook-tips.net/howto/oltoday.htm

• badflower
Bedankt voor de link. Het is ook zo dat outlook today automatisch verwijst naar de bezorglocatie. Het is dus niet heel flexibel, maar die register-hacks gaan veel goeds doen!

nee, ik log niet standaard in op een domein en ik hang niet in een domein. Exchange Mail is van de TU Delft, ik zit thuis. Dus iedere keer vraagt hij om wachtwoord. Kan ik dit dan toch standaard instellen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verbind je dan via rpc over http? Of via imap? Dat wachtwoord invoeren zal je niet omheenkomen ben ik bang :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• djluc
Kan je ook geen VPN verbinding o.i.d. maken? Misschien dat je dan al geauthetificeerd bent op het domein?

• badflower
Ik verbind via RPC over HTTP.

Kan ook verbinden via IMAP, maar dan kan ik natuurlijk niet mijn Exchange functionaliteit gebruiken zoals agenda, contacten e.d. Via IMAP onthoudt hij natuurlijk mijn wachtwoord wel!
Toch vind ik het vreemd dat Outlook niet zoiets simpels als een wachtwoord kan onthouden, (ik heb dan ook niet veel verstand van de domeinen e.d.)

Ik las op de Microsoft site dat Outlook alleen het wachtwoord onthoud als er NTLM-verficatie plaatsvindt. Maar daar werkt de Exchange server hie niet mee. Al kan ik wel inloggen als ik NTLM aanzet, maar nog steeds onthoudt hij mijn wachtwoord niet.

@djluc Aan een VPN verbinding had ik ook gedacht, en dat kan ook wel. Alleen vind ik het een beetje omslachtige manier voor een simpel wachtwoordje onthouden.

• djluc
Als je ook bij je bestanden wilt e.d. is het opzich wel te overwegen. Verder heb je wat extra encryptie wat misschien een voordeel voor je is.

Verwijderd

misschien dat dit helpt bij het onthouden van je wachtwoord:
http://www.andreasroom.co...e/2005/06/17/RPCHTTP.aspx

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;820281

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 13:10 ]

Pagina: 1