Toon posts:

Wireless router -> geen IP van Multikabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oude situatie:
- Kabelmodem van Multikabel
- Linksys Wireless router
- PC met wireless LAN kaart
- Laptor met Wireless LAN

Dit werkte perfect :)

Nieuwe situatie:
- Nieuwe kabelmodem van Multikabel (Webstar)
- Linksys Wireless router
- PC met wireless LAN kaart
- Laptor met Wireless LAN

Die nieuwe kabelmodem is er gekomen omdat m'n ouders besloten hadden een telefoonverbinding via Multikabel te nemen en was een nieuw modem noodzakelijk.
Toen de monteur het modem ging omwisselen was de situatie echter dat de router niet in gebruik was, maar direct een kabel was aangesloten aan m'n gewone PC LAN kaart. Toen de monteur weg was werkte internet ook gewoon op m'n PC.

Later wou ik alleen weer terug naar de oude situatie dmv van de router, maar toen kwam het gezeik. De router krijgt op geen enkele manier een IP toegezen van Multikabel. Modem resetten, router resetten, spanning er ff af -> Niks hielp en keek alleen maar tegen een 0.0.0.0 aan in het Linksys setupmenu, terwijl het bij m'n oude modem op die manier wel gewoon lukte. :{

Die monteur had nog wel een blaadje achtergelaten waar onder andere staat: MAC-address (in te vullen door monteur): <blabla>
Geen idee waar die beste kerel die cijfer+lettercombinatie het heeft ingevuld, ik kan het nergens vinden met ipconfig /all en was er destijds ook niet bij. Ik heb vervolgens nog het MAC-Address van de LAN kaart waarop de verbinding werkte nog overgenomen en ingevuld in de routersetup, maar ook dat was geen succes :N

Iemand een oplossing :?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Misschien limit Home de aan te kunnen pc's? En is dit nu actief bij jou dmv het nieuwe modem? (Zoals chello ook vroeger deed)

[ Voor 28% gewijzigd door MensionXL op 13-01-2006 18:04 . Reden: ik was de reden vergeten :D ]

Goedkoop bellen via VoIP

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Ik heb geen ervaring met dat modem, maar denk dat het blaadje waarop het MAC adres is ingevuld gebruikt wordt voor de multikabel administratie. Het is waarschijnlijk het mac adres van je modem, staat er achterop waarschijnlijk op een sticker.

Verwijderd

Topicstarter
Met een tip van een ander zowel het MAC-address van de monteur als de LAN-kaart ingevuld in de linksys setup, maar het ip blijft 0.0.0.0 :(

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Let ook eens op de volgorde van opstarten, alles uit, dan modum aan, wachten tot alle lampjes die aan horen te staan dat ook doen, dan de router aanzetten en dan pas de pc(s).
Mac adres van het modum komt in de router te staan, dat kun je in 2 manieren laten kiezen, het normale (modum) adres of het pc macadres, in de meeste gevallen de 1e.
Je kunt ook nog met, start uitvoeren, ipconfig, of winipcfg, eerst de release geven, alles vrijgeven, en dan als het moet na de start nogmaals intikken en dan alles vernieuwen aangeven.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! :)

Het bleek aan de kabel van modem naar router te liggen. M'n vorige modem vond de kabel blijkbaar wel ok, maar de nieuwe niet?!? Paar draadjes veranderd in de stekker en het werkt weer perfect :)
Pagina: 1