MacOSX en de HP Laserjet 6P

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Weet iemand hier misschien een driver voor de HP Laserjet 6P? Ik wil graag kunnen printen bij mijn ouders thuis op de laserprinter, alleen als ik de 6P kies die standaard bij MacOSX komt. Krijg ik alleen maar prut uit de printer, je kent het wel een pak papier met allemaal gekke tekens erop. Ik weet dat het geen "mac printer" is maar er bestaat niet een mogelijkheid om hem toch te gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door alienfruit op 13-01-2006 17:45 ]

Verwijderd

dat is toch een postscript printer? zoja dat aangeven , en ander Gimp drivers proberen.
Die printer mag volgens mij geen probleem zijn.

ps. welke versie van OS X heb je?

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
10.4.4 gebruik ik en het is inderdaad geen postscript printer maar zo'n PCL printer ofzo. Ik zal eens kijken naar de GIMP drivers.

[ Voor 28% gewijzigd door alienfruit op 13-01-2006 17:53 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:04
Gewoon de OS9 PPD pakken en mapje maken: /library/printers/ppds/contents/Resources/Custom en PPD hier in zetten.
Dan naar printerconfiguratie en ipv dat je de computer de printerbeschrijving laat zoeken doe je het zelf handmatig en kies je deze PPD.

Thats it :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Hmm, waar kan ik zo'n OS9 PPD file downloaden? Ik kan het niet vinden op de website van HP, wel eentje voor OS/2....

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Hier nog even de handleiding van HP: http://h20000.www2.hp.com...=25477&objectID=c00364457 en hier het setje ppd's maar volgens mij heb je deze niet nodig: http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swItem=lj-29264-1 (ja de 6mp en p waren altijd 1 pot nat :)).

Verwijderd

Mocht je het op die manier niet aan de praat krijgen:
http://www.linuxprinting.org/macosx/hpijs/
Die twee dingen even downloaden en draaien. Ik heb er de Laserjet 1100 bij mijn ouders, en mijn psc2110 (via netwerk op Windows PC) prima werkend mee gekregen. De Laserjet 6P staat ook in het lijstje met ondersteunde printers.
Succes!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb dus een Mac mini en een Laserjet 1100. Deze hangt met een Intel PRO/100 printserver via IP aan het netwerk. Probleem is dat ik deze printer dus niet aan de praat kreeg, en netjes via Google heeb ik de hpijs driverpackage gevonden. Printen vanuit bijvoorbeeld word gaat werkelijk perfect. Een plaatje printen vanuit preview geeft ook geen problemen, echter wanneer ik ga denken aan PDF files print de printer op iedere pagina 1 streepje of een beetje rommel (soms ook alleen text (niet de text uit de PDF maar een soort van RAWdata wat naar de printer lijkt te worden gestuurd.))

Iemand een oplossing hoe ik dit makkelijk uitzoek? Printer staat op een andere locatie (wel binnen een LAN) maar vreet dus mijn hele papierbak leeg als ik een PDF opdracht geeft.

20*350ZO45°

Pagina: 1