Toon posts:

Fragvideo maken..

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik speel het spel Unreal Tournament 2004 en wil daarvoor een frag-video maken.
Daar heb ik een tutorial voor maar heb nog 1 probleem.

En dat is dat ik niet weet welk programma ik nodig heb om alles op te nemen.

Wat is een goed programma om UT2004 matches op te nemen, zodat je later de mooie kills er weer uit kan halen..?

(fraps heb ik al geprobeerd, maar volgens mij is dat geen praktisch programma :/ )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 16:59 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Heb je al eens gegoogled? of gezocht op got?

dit is echt een search vraag is al heel vaak voorbij gekomen

Verwijderd

Demorec videonaam ?

teminste zo werkt dat in 99 ;)

en om af te spelen demoplay videonaam , later kan je dit nog exporteren naar wmv (met de nodige tools)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:59:
Demorec videonaam ?

teminste zo werkt dat in 99 ;)
Klopt, maar dan moet ik dat .demo4 bestand dus in .avi omzetten wat veel tijd kost..

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
ik maak ook van die video's en gebruik daar gwoon fraps voor hoor... werkt gewoon goed

(kben r nu met een bezig, maar nog lang nie af) B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:00:
[...]

Klopt, maar dan moet ik dat .demo4 bestand dus in .avi omzetten wat veel tijd kost..
Ik denk dat dat beter is dan met fraps gaan werken, die spuugt er ruwe avi uit wat je ook later moet gaan comprimeren, even ter voorbeeld op mijn 3000+ / 2400mhz Athlon 64 met 1024MB ram en zelfs Raid 0 ( :o ) haalde ik een fps van 20 in ut99....

Verwijderd

tja helaas.. softwarematig realtime capturen van directx/opengl kost nou eenmaal ontzettend veel power

of je neemt de tijd dat je moet converterren voor lief, of je zoekt naar een hardwarematig oplossing...

denk aan s-video over scart via je videorecorder.. en dat vervolgens via een capturecard (tvkaart) weer opnemen

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:36

Technicality

Vliegt rechtsom...

Je kan als je een dikke pc hebt ook in Fraps opnemen, druk op f9 en hij neemt op...

Edit: spuit 11 |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Technicality op 13-01-2006 17:05 ]

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
precies :*) da doe ik dus

en dan heb ik een 35fps dus da is nog wel speelbaar.

p.s. ook in bf2, fear, en halflife werkt fraps goe genoeg hor...

[ Voor 29% gewijzigd door Florinsz op 13-01-2006 17:07 ]

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Softwarematig opnemen is voor de meeste PC's not done!

Ik maak zelf frag-movies van het spel medel of honor, daarvoor gebruik ik een Tv-kaart om het op te nemen. Een tv kaart heb je al voor +- 40 euro en dan kun je mooie kwaliteit opnemen, zonder veel fps verlies (bij mij scheelt het zo'n 10 fps)

Neem een tv-kaart met s-video ingang en je kunt rechtstreeks vanaf je tv-out van je videokaart opnemen

Mocht je er voor kiezen om een tv-kaart te gaan gebruiken zou ik je aanraden om het programme iuVCR te gebruiken, mocht je daar meer over willen weten, kan je me altijd mailen!

[ Voor 12% gewijzigd door krozzzkabouter op 13-01-2006 17:10 ]

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Verwijderd

WhiteViper schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:07:
precies :*) da doe ik dus

en dan heb ik een 35fps dus da is nog wel speelbaar.

p.s. ook in bf2, fear, en halflife werkt fraps goe genoeg hor...
Ja mischien moet ik ook maar es in wat mindere hogere resoluties gaan capturen :/

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Waarom is fraps geen praktich programma :?

Hij maakt ongecodeerde filmpjes. Virtual dub die DivX encoder erover heen gooien en je bent klaar.

Simpel :) (note, hij verlaagt de framerate wel naar 35 of 25 fps ;) )

wow turks.. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 13-01-2006 17:11 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

waarom zou fraps niet werken, ik gebruik het altijd voor demo-filmpjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:10:
waarom zou fraps niet werken, ik gebruik het altijd voor demo-filmpjes
uit de topicstart:
'fraps heb ik al geprobeerd, maar volgens mij is dat geen praktisch programma'

beetje suggestieve opmerking van je.. maar toch denk ik wel redelijk te begrijpen wat je bedoeld,
TS wat zijn de specs van je bak?

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Ik heb ook fraps geprobeerd, maar dan voor ut 99, mn fps in het spel dropte van 140 naar 30. Kon niet eens meer normaal spelen.

iemand het zelfde probleem met het inzakken van fps?

Verwijderd

FreeStyler schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:46:
Ik heb ook fraps geprobeerd, maar dan voor ut 99, mn fps in het spel dropte van 140 naar 30. Kon niet eens meer normaal spelen.

lezen :/

Ik krijg een enorme schijfoutput met het frapsen en games, je bent beter af met de demorec filenaam feature in ut dan met fraps al vind ik zelf ;)

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

FreeStyler schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:46:

Dat heeft iedereen, puur om de reden dat je software matig opneemt, dat vergt gewoon ontzettend veel kracht van je geheugen, cpu en harde schijf.

Daarom kun je voor dit soort dingen naar mijn mening beter een TV kaart aanschaffen en daarmee opnemen, zoals ik mijn vorige post al zei (dan zakt je fps maar ongeveer met 10, in jouw geval van 140 naar 130 dus) :)

[ Voor 7% gewijzigd door krozzzkabouter op 13-01-2006 17:51 ]

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:13:
[...]

uit de topicstart:
'fraps heb ik al geprobeerd, maar volgens mij is dat geen praktisch programma'

beetje suggestieve opmerking van je.. maar toch denk ik wel redelijk te begrijpen wat je bedoeld,
TS wat zijn de specs van je bak?
P4 2,8Ghz, 512RAM, ATI 9600SE, 160GB

En UT2004 spelen met 25 frames lukt niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 19:25 ]

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
kwestie van demo's opnemen en die dan afspelen met fraps aan, dan moet het niet zo'n probleem zijn.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Met een 9600SE hoef je ook niet zo heel veel van je framerate te verwachten nee.

Als je geen tv-kaart wilt kopen lijkt het me het best om het spel eerst op te nemen met recdemo, en vervolgens af te spelen terwijl je hem opneemt met fraps
(zoals hieboven dus ook gezegd wordt :P)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal ik proberen, bedankt voor de reacties :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
als jij op 1024x768 speelt en direct opneemt gaat het vaak minder, als je eerst speelt en een demo opneemt, daarna de demo afspeelt op ene lage reso en dan (stukjes) record met fraps heb je geen last van lage fps terwijl je speelt

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Is het echt nodig om de demo daarna op een lage resolutie af te spelen..?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:30:
Is het echt nodig om de demo daarna op een lage resolutie af te spelen..?
Test het uit, kom je er snel genoeg achter :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een demo opgenomen op 1024x786 en deze daarna afgespeeld op 800x600.

Met fraps (settings voor opnemen: Half-Size, 25 FPS, Record Sound) heb ik een stukje van die demo opgenomen.

Dat uiteindelijke stukje duurde 3 seconden maar was al 14 MB groot.
Doe ik iets fout dat het zo groot is..?

(en ik zie ook linksboven in de hoek het aantal FPS, is dat weg te halen..?)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik dubbelpost, maar volgens mij wordt dat probleem opgelost door het bestand in windows moviemaker te zetten en het zo kleiner te maken.

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40
Dat is inderdaad geen fout, maar gewoon uncomressed (lees: niet kleiner gemaakt) videomateriaal, en in fraps kan je de fps counter uitschakelen. Met virtualdub (video verwerkingssoftware) kan je het omzetten en verkleinen naar divx, maar daarover kan je meer vinden met google.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Fraps neemt veel ruimte met het aanmaken van het bestand. Opzich allemaal geen probleem, omdat je dat later kan comprimeren e.d. Je moet dat alleen wel willen en tijd voor hebben :D

Ben bezig met een Joint Operations film, zie het Joint Ops topic, maar ik heb nu dus al meer dan 75GB aan fraps filmpjes.... Ik zet alles in Adobe en waneer ik een final film heb, gaat alles weg en comprimeer de film :) maar goed. Het is zo wel een gedoe EN je moet er de ruimte voor hebben... maar ik vind het goed te doen.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Staat notabene zelfs in de faq op fraps.com http://www.fraps.com/faq.php
Why is the AVI movie generated by Fraps so big? How can I reduce the size?
...

Verwijderd

Topicstarter
Aap schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:36:
Fraps neemt veel ruimte met het aanmaken van het bestand. Opzich allemaal geen probleem, omdat je dat later kan comprimeren e.d. Je moet dat alleen wel willen en tijd voor hebben :D

Ben bezig met een Joint Operations film, zie het Joint Ops topic, maar ik heb nu dus al meer dan 75GB aan fraps filmpjes.... Ik zet alles in Adobe en waneer ik een final film heb, gaat alles weg en comprimeer de film :) maar goed. Het is zo wel een gedoe EN je moet er de ruimte voor hebben... maar ik vind het goed te doen.
Jij zet dus eerst al die filmpjes van fraps met effecten enz bij elkaar, en daarna comprimeer je de hele boel..?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Doe dat dan niet?
maar volgens mij wordt dat probleem opgelost door het bestand in windows moviemaker te zetten en het zo kleiner te maken.
Misschien moet je je eens in gaan lezen in het begrip compressie; of de wereld van videobewerking. Je vragen gaan een kant op waar je ze met wat eigen onderzoek zelf heel snel had kunnen oplossen. Ik stel voor dat je wat eigen onderzoek gaat doen en de tips in dit topic gebruikt om er zelf uit te komen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.