A8V problemen

Pagina: 1
Acties:

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 22:03
Hallo mensen,

Ik heb laatst nieuw geheugen gekocht (Corsair CMX512-3200C2PRO x2) omdat mijn oude kapot was gegaan (Corsair VS1GB400C3) en wilde het meteen inbouwen. Ik krijg alleen nu helemaal geen beeld meer als de computer opstart, de monitor springt meteen op stand-by. Ik heb geen id wat ik nu moet doen, ik heb al van alles geprobeerd: Topics doorgelezen, FAQS doorgelezen, info op de site van Asus en Corsair gezocht, maar niets heeft geholpen. Ook als het geheugen in andere sloten probeer, reageert mn pc nergens op :'(

Toen ik nog mijn oude geheugen had, kon ik er ook al niets bijplaatsen of veranderen, dan kreeg ik meteen weer hetzelfde verschijnsel. Met andere woorden: alleen mijn Corsair VS1GB400C3 draaide, de rest deed hij niks mee:( Weet iemand hier een oplossing voor? Ik denk dat mijn mobo dood is, maar hoe kan ik dat testen? ik heb verder geen andere procs of mobo's socket 939.
Hoe moet ik dit probleem oplossen :?

Nog wat specs:
Asus A8V WIFI-G Deluxe
AMD Athlon 64+ 3200
Club 3d GeForce 6600GT
Maxtor 80 GB harde schijf
400 Watt voeding

[ Voor 15% gewijzigd door GamemasterByte op 13-01-2006 19:22 ]

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 07:08

Theimon

Snapte!?

Je nieuwe geheugen staat wel in de lijst van getest en werkend RAM. Tenminste....op de PRO toevoeging na (maar ja wat is het verschil?). Welke BIOS draai je? Misschien kan een update werken. Ze zitten nu op 1017 Final (en 1018.001 Beta is ook uit, maar dat is dus een beta....)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• GamemasterByte
Hoe moet ik dat doen, als ik helemaal geen beeld meer heb :?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 13:25
Hoe weet je trouwens dat je oude geheugen 'kapot was gegaan'.

Kreeg je toen ook op een gegevenmoment geen beeld meer ofzo ??

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
een a8v heeft speech-dinges.. m.a.w speakers aan en luisteren... waarschijnlijk zegt ie vga-test-failed...

even de spanning van je kaart halen (stekkertje eruit dus), 10 minuten wachten en nog eens proberen..

dat heeft mij al meerdere keren geholpen!

iRacing Profiel

• GamemasterByte
MrBarBarian schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:55:
een a8v heeft speech-dinges.. m.a.w speakers aan en luisteren... waarschijnlijk zegt ie vga-test-failed...

even de spanning van je kaart halen (stekkertje eruit dus), 10 minuten wachten en nog eens proberen..

dat heeft mij al meerdere keren geholpen!
Ik heb dit geprobeerd, alleen zei hij cpu test failed
Iemand n oplossing :?

Verwijderd

Je zou nog eens kunnen proberen je processor eruit te halen en er opnieuw in te stoppen, ook zou je de koelpasta eventueel nog kunnen proberen te vervangen, maar ik ben bang dat je processor de geest heeft gegeven.

• GamemasterByte
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:37:
Je zou nog eens kunnen proberen je processor eruit te halen en er opnieuw in te stoppen, ook zou je de koelpasta eventueel nog kunnen proberen te vervangen, maar ik ben bang dat je processor de geest heeft gegeven.
Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd, maar ik denk dat mijn cpu dan tog dood is :'(

Bedankt nog voor de reacties

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
bios defaults al geladen?

iRacing Profiel

Verwijderd

Bios batterij eruit. Stekker eruit, schakelaar na 10 seconden even indrukken. Na een minuutje batterij er weer in en stekker erin.

Verwijderd

Let erop dat je bij dit moederboard je geheugen in slot 3 moet stoppen en niet in slot 1 !!
Als je dit niet doet zal hij namelijk melden CPU test failed.
Succes

• GamemasterByte
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 02:54:
Let erop dat je bij dit moederboard je geheugen in slot 3 moet stoppen en niet in slot 1 !!
Als je dit niet doet zal hij namelijk melden CPU test failed.
Succes
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Ook als ik maar een reepje geheugen erin stopte, deed hij het niet.
Ik heb mn mobo en proc teruggestuurd naar de winkel, dan zie ik wel wat ik terugkrijg. Er zat immers op beide nog garantie.

Toch bedankt voor de oplossingen mensen _/-\o_

• GamemasterByte
Ik heb inmiddels bericht gekregen dat mijn mobo kapot was, en dat ik een nieuwe kan uitzoeken, omdat ze mijn oude mobo niet meer leverde. Alleen, is het nu slim om voor een ander mobo te gaan met Pci-E, of voor de MSI K8N NFORCE3 Ultra NEO2 Platinum skt939. Ik moet, als ik een ander mobo neem, natuurlijk ook een andere videokaart hebben. Ik kan voor mijn club 3d 6600GT agp ongeveer 120 euro krijgen. Is de club 3d 6600GT Pci-E dan een goed idee? Deze kost iets meer, maar hij is wel sneller. Is dit een slim idee, of moet ik gewoon voor de MSI K8N Nforce3 Ultra gaan?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dat is inderdaad slimmer ja, als je later nog een keer wil upgraden. Het hangt er nu gewoon vanaf wat je budget is. Als je 2e hands een PCI-e kaart koopt, kun je misschien voor niets een PCI-e kaart krijgen.

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik zou voor een pci-e moederbord gaan en er dan een 6800 GS bij kopen. Deze kaarten kosten niet veel meer dan een 6600 GT, de Gigabyte 6800 GS heb je vanaf zo'n 180 euro. Op stock speeds haal je rond de 5100 punten met 3dmark05, maar na een (overigens zeer gemakkelijke) overclock scoor je met gemak 6000 punten. In mijn ogen is deze kaart het prijsverschil met de 6600 GT zeker waard.

• GamemasterByte
Ik heb eens een beetje rondgekeken en gesurft, en ik denk dat ik voor de MSI K8N SLI-FI S939 nForce4 ga, deze is niet veel duurder, en aangezien ik niet echt een ruim budget heb (hooguit €120) denk ik dat ik deze neem. Zou dit een goede keuze zijn?

Pagina: 1