SMTP instellen om email te verzenden vanuit USA

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 20:38
Sinds een week zit ik voor 8 maanden in USA op school. Ik wil vanuit hier e-mail kunnen versturen vanuit verschillende accounts. Helaas werkt het SMTP-adres die ik thuis altijd gebruikte (DEMON: post.demon.nl) niet als je niet via demon op internet zit.
Hier op school maak ik gebruik van een wireless netwerk. Ik heb al uitgevonden dat ze hier de internetprovider MCI gebruiken. Thuis gebruik ik echter weer een ander draadloos netwerk, van AT&T.
Beide providers vereisen authenticatie met inbel-gebruikersnaam en wachtwoord als je via een ander netwerk e-mail wil versturen. Deze gegevens heb ik natuurlijk niet...

Mijn vraag: Hoe kan ik vanuit hier e-mail versturen?

Webbased is een optie, maar dat betekend dat ik iedere keer op een andere plek moet inloggen om vanuit dat adres e-mail te versturen. Daarnaast houd ik graag een archief bij van alle e-mail correspondentie tussen mij en klanten en vrienden. E-mails die ik webbased verstuur ben ik dus kwijt. Allemaal niet handig dus... Maar ik zou niet weten hoe ik dit op kan lossen, of welke alternatieven er zijn.

Anyone?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
webbased is gewoon vervelend, want als je outlook/thunderbird/whatever gewend bent, dan heb je opeens geen log van je uitgaande en inkomende mail op je pc.

Ik gebruik zelf "local smtp relay server", omdat ik ook binnenkort tegen dit probleem ga aanlopen. Je smtp instelling wordt dan gewoon 'localhost' en je verstuurt de mailtjes zelf. Weet niet of je veel of weinig instelbaar wil hebben, maar dit programma is gewoon installeren en het werkt :)

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 13-01-2006 16:19 ]

• Wolf3D
Webbased is inderdaad geen fijn alternatief voor outlook.

Dat je zelf een eigen smtp-server kon installeren wist ik niet. Vanavond heb ik tijd om jouw opgegeven programma te testen. Het klinkt in ieder geval als een goede oplossing!

Bedankt voor de tip! Zijn er misschien nog andere aspecten waarmee ik rekening moet houden?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 22:57

slaay

Natuurbeleven.com

Kun je niet bij het versturen van mail via Demon instellen je gebruikersnaam en wachtwoord?
Een aantal providers laat op deze wijze toch toe dat je via een ander netwerk mail kunt versturen met de eigen smtp server.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Wolf3D
Helaas is dit niet mogelijk bij Demon. Tenminste, niet volgens de 'algemene' e-mail die ze me terugstuurden nadat ik mijn vraag had gesteld.

Het programmaatje Local SMTP Relay Server werkt wel! Niet perfect, want vaak krijg ik de melding dat e-mail niet verstuurt kon worden. Maar uiteindelijk worden ze wel verstuurt. Nice!!

Bedankt voor jullie hulp!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wolf3D schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:51:
Het programmaatje Local SMTP Relay Server werkt wel! Niet perfect, want vaak krijg ik de melding dat e-mail niet verstuurt kon worden. Maar uiteindelijk worden ze wel verstuurt. Nice!!
Besef wel dat lokaal SMTP draaien eigenlijk hetzelfde is als een spambot op je PC, en dat niet elk netwerk (provider) dat zomaar toestaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• qless
  • Laatst online: 13-02 15:52

qless

...vraag maar...

Daar gebruik ik webbased voor, maar dan wel met squirrel mail op mijn eigen imap server...heb ik ook netjes mijn uitgaande mail enzo.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• We Are Borg

We Are Borg

Wolf3D schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:51:
Dat heb ik dus nog nooit gehad, maar mijn pa (die het ook gebruikt) af en toe wel (mailt ook erg veel). Vraag me af waar het aan ligt: provider hier, externe provider (ontvanger), programma, virusscanner, etc. Eigenlijk geen idee :)

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Je kunt je locale SMTP servertje uiteraard zelf zo dichtspijkeren zodat je alleen zelf mail kunt versturen. Dan valt het spambotje spelen wel mee. Welk besturingssysteem hebben we het hier over??

Sign here against sigs

Verwijderd

je zou ook een goedkoop domein + webhosting pakket kunnen nemen (rond 25 euro per jaar schat ik) , de meeste zijn incl gebruik van mailservers

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:28:
je zou ook een goedkoop domein + webhosting pakket kunnen nemen (rond 25 euro per jaar schat ik) , de meeste zijn incl gebruik van mailservers
inkomend uiteraard wel, uitgaand kom ik meestal het zinnetje tegen "gebruik de instelling van uw internet provider" :)

• Wolf3D
We hebben het hier over windows XP. Ik heb in het programma Local SMTP Relay Server het vinkje geplaatst bij "Accept connections from this computer only". Ik hoop dat dit voldoende beveiliging is.

Het probleem van het niet willen versturen van e-mail is er nog steeds. Maar, na een hele tijd (uur ofzo) lukt het vaak toch om hem te versturen. Raarrr...

Ik heb meerdere domeinnamen en hostingpakketten, maar helaas moet het versturen van e-mail via eigen internetprovider lopen.

Maar, ik ben al blij dat het 'enigsinds' werkt!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Met Gmail kan je ook SMTP-en en andere domeinen gebruiken. Werkt goed. :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wolf3D schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:33:
Het probleem van het niet willen versturen van e-mail is er nog steeds. Maar, na een hele tijd (uur ofzo) lukt het vaak toch om hem te versturen. Raarrr...
Het is ook geen software probleem maar een netwerk "probleem" .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1