freelance vertegenwoordigers

Pagina: 1
Acties:
  • 3.304 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139731

Topicstarter
Hey hallo,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen bij de volgende vraag.

Ik heb een klein reclame bureau.
We houden ons voornamelijk bezig met zowel reclame producten als met internet applicaties in de ruimste zin van het woord.

Nu ben ik op zoek naar freelance vertegenwoordigers.
Mensen die geheel zelfstandig opdrachten voor ons binnen halen en aan de hand daarvan hun geld verdienen.

Nu vraag ik me twee dingen af.

1 Zijn mijn commissies die ik de vertegenwoordigers geef hoog genoeg?
Laat ik daarvoor 1 voorbeeld geven. Mocht zo'n vertegenwoordiger een klant aandragen welke door ons een ecommerce oplossing op maat laat ontwikkelen dan is dit voor hem een commissie van zo'n 500 euro bruto.

2 Hebben jullie enig idee waar ik deze mensen kan vinden?
Ik heb al veel sites bekeken en ben wel een paar freelance sites tegen gekomen maar om dan een freelance vertegenwoordiger te vinden is me nog niet gelukt laat staan iemand die een beetje verstand heeft van internet en internet applicaties. (zo erg moeilijk is het overigens niet en natuurlijk gaan we ook een trainig geven) Daarnaast hoeven deze mensen niet fulltime aan de slag voor me ze bepalen eigenlijk zelf hoeveelk tijd ze er in stoppen.

Wat vinden jullie van die bedragen en weten jullie waar ik dergelijke vertegenwoordigers zou kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

paQ

interessant... want daar heb ik er ook 1 van nodig :)

wat betreft punt 1:
Ik ben meer voor het uitkeren van een x percentage van de order.
win-win situatie

hij/zij meer geld bij een grotere order, net als jij

[ Voor 61% gewijzigd door paQ op 13-01-2006 16:29 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar komt het eigenlijk ook op neer.

Bij grote orders zullen de bedragen natuurlijk ook hoger zijn. Maar omdat het bedrag bij een x percentage te laag uit komt bij een kleine opdracht heb ik er voor gekozen te kiezen voor een vast bedrag. Ik ben uit gegaan van 10 % maar dus bij kleine opdrachten geef ik dus meer dan die 10% omdat het ander simpelweg niet interessant is voor de vertegenwoordiger.

Vandaar het vaste bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nou ja weet ik niet.

ik zou niet met een minimum bedrag gaan werken.
dat is aan de freelancer zijn klanten te kiezen.

wat je wel zou kunnen doen is bij herhaal opdrachten wederom een (lager) percentage te bieden
1 of 2 % bijvoorbeeld.

OF

een andere stelling (maar is handel)
geef de freelancer een soort van marge.
alsof het een dealer van je is.

verkoopt ie het voor een hoger bedrag, verdient ie ook meer.
dan is de beslissing geheel aan hem hoeveel hij van zijn marge wenst in te leveren om de roder te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mmmm

volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal.
Ik geef een vast bedrag welke wel afhangt van de grote van de opdracht.
Is het een grote opdracht dan staat hier een ander bedrag tegenover.

Ga ik puur werken met b.v. 10% commissie dan is dit b.v. bij een kleine opdracht van laten we zeggen 1000 euro slechts 100 euro. Das niet interessant voor zo'n vertegenwoordiger.
Daarom heb ik daar dus een hoger bedrag van gemaakt.

Van die marge zou ook een idee kunnen zijn.

Maar dan nog moet ik eerst die freelance vertegenwoordigers vinden.

Dus iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Anoniem: 139731 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:29:
mmmm

volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal.
Ik geef een vast bedrag welke wel afhangt van de grote van de opdracht.
Is het een grote opdracht dan staat hier een ander bedrag tegenover.

Ga ik puur werken met b.v. 10% commissie dan is dit b.v. bij een kleine opdracht van laten we zeggen 1000 euro slechts 100 euro. Das niet interessant voor zo'n vertegenwoordiger.
Daarom heb ik daar dus een hoger bedrag van gemaakt.

Van die marge zou ook een idee kunnen zijn.

Maar dan nog moet ik eerst die freelance vertegenwoordigers vinden.

Dus iemand idee?
ik begrijp je prima hoor
maar als hij maar 100 weet te verdienen, dan heeft hij daar
A wellicht niet veel voor hoeven doen
B dat is zijn pakkie an, had ie een andere prospect moeten uitzoeken.

Ik neem aan dat jij je tijd ook liever besteed aan klanten die wat opleveren.
Is het lange termijn werk, dan kan dus in werking treden wat ik eerder aangaf; herhaal commissies bijv.

maar goed.
voorlopig zoeken we iemand ik heb eveneens geen idee waar zo iemand te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Persoonlijk lijkt 500 EUR mij niet echt veel.

Het is op freelance basis, dus er gaat nog heel wat aan belastingen vanaf. Zo vaak zul je geen opdracht binnen kunnen halen, dus er van leven gaat dan waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

-RenE- schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:45:
Persoonlijk lijkt 500 EUR mij niet echt veel.

Het is op freelance basis, dus er gaat nog heel wat aan belastingen vanaf. Zo vaak zul je geen opdracht binnen kunnen halen, dus er van leven gaat dan waarschijnlijk niet.
och ik weet niet.
Je lijkt me om te beginnen al een lousy freelancer als je maar 1 opdracht per maand weet binnen te halen.

haal er 12 binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen.

Zou ik zelf fulltime op zoek gaan naar nieuwe klanten en enkel hier 40 uur in de week mee bezig zijn dan zou het mij met onze commissies lukken om 4000 euro bruto aan commissies hier aan over te houden.

Dit lijkt mij toch wel voldoende.

Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Anoniem: 139731 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:52:
Laat ik het zo zeggen.

Zou ik zelf fulltime op zoek gaan naar nieuwe klanten en enkel hier 40 uur in de week mee bezig zijn dan zou het mij met onze commissies lukken om 4000 euro bruto aan commissies hier aan over te houden.

Tja, maar dan ga je er vanuit dat je dat aantal altijd haalt en verder geen kosten hebt.

Na afdracht van belastingen, pensioenpremie, ziektekosten (incl. werkgeversdeel), etc. houd je dan van je 25 EUR/uur waarschijnlijk minder dan 10 EUR over. Daar krijg je niet eens een student voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48
Anoniem: 139731 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:52:
Laat ik het zo zeggen.

Als je die 4000 per week bedoeld zit je goed, bedoel je 4000 per maand, dan zit je helemaal verkeerd.

Wanneer jij een verkoper op commissie basis inhuurt, zul je alle risico's en onzekerheid moeten verrekenen in de beloning. En bij een 100% succes is 15000 voor een maand dan zeker realistisch.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
grapjas,

15000 per maand.
Laten we het realistisch houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48
Anoniem: 139731 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:27:
grapjas,

15000 per maand.
Laten we het realistisch houden.
Ik ben realistisch. Ik heb vaker met het bijltje gehakt en de tarieven voor een goede verkoper die geen enkele garantie krijgt ligt wel degelijk op een niveau dat 'ie in een succesvolle maand die 15k binnenhaalt.

Een beetje verkoper in loondienst kost je tenslotte ook zo'n 7 à 8000 per maand.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
StevenK schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:33:
[...]

Ik ben realistisch. Ik heb vaker met het bijltje gehakt en de tarieven voor een goede verkoper die geen enkele garantie krijgt ligt wel degelijk op een niveau dat 'ie in een succesvolle maand die 15k binnenhaalt.

Een beetje verkoper in loondienst kost je tenslotte ook zo'n 7 à 8000 per maand.
Eindelijk iemand die het met mij eens is. 4000 EUR is echt peanuts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als het om dergelijk werk gaat, reclame/nieuwe media. Dan zou ik gewoon een paar mensen benaderen met een goed netwerk. Of iemand in dienst nemen als soort van account man/vrouw die het aqcuisitie gedeelte voor zijn/haar rekening neemt. Stuk goedkoper en je hebt er voor mijn gevoel meer aan.

Ik werk zelf op een reclamebureau en wordt regelmatig gebeld door bedrijven die een babbel willen komen houden (vaak nieuwe media dingetjes). Maar dan gaat het om mensen die bij de desbetreffende bedrijven zelf werken. Als je iemand anders nodig hebt om jezelf te verkopen in een branche waar communicatie het sleutelwoord is ben je naar mijn idee slecht bezig wanneer je daar een freelance oplossing voor gaat verzinnen. Is ook ongebruikelijk. Ik zeg in de regel al nee tegen dat geleur van bedrijven zelf, maar als ik de indruk krijg dat het ook nog een dodo is die op provisiebasis zijn verhaal komt doen dan komen ze er helemaal niet in.

Neem gewoon iemand aan die bij jullie in dienst komt en het new business verhaal gaat oppakken. Stuk goedkoper en desnoods geef je die wat leuke targets waarmee bonussen te halen zijn. Maar een derde gebruiken om je eigen communicatie gerelateerde bedrijf te profileren vind ik persoonlijk een slecht idee.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed.

Dit zijn zeker hele andere bedragen dan dat ik in mijn hoofd had. Nu kan ik hierbij natuurlijk altijd aantekenen dat het natuurlijk aan de vertegenwoordiger zelf zal liggen wat zijn commissie zal zijn.

Zelfs dat bedrag waar jullie het over hebben van 15000 euro, hoewel dit in mijn ogen toch echt niet realistisch is, is te halen. Ik ben in het voorbeeld uit gegaan van slechts 1 klant per week binnen halen. Dit lijkt mij niet echt hoog. Zou zo'n vertegenwoordiger er 4 per week scoren dan hebben we het ook over 16000 euro.

Is dit haalbaar?

Ik denk voor die goede vertegenwoordiger waar jullie het over hebben die die 15000 euro zou moeten verdienen haalbaar moet zijn.

1 dag afspraken maken. zeg 4 a 5 afspraken per dag
score 1 op 4 a 5.

Wat betreft de gedachte dat het niet slim is voor een bedrijf om het op deze wijze aan te pakken durf ik tegenin te gaan.

Voor een kleiner bedrijf is het in eerste instantie altijd interessant een vertegenwoordiger op freelance basis met no cure no pay vergoeding te laten werken. Dit kost hem namelijk in eerste instantie geen geld. Enkel wanneer deze vertegenwoordiger het ook daadwerkelijk voor elkaar krijgt kost het het bedrijf geld. Dit is op dit moment niet erg voor het bedrijf daar het ook daadwerkelijk geld aan de vertegenwoordiger verdient. Daarna kan het bedrijf altijd nog zien of het deze vertegenwoordiger vast aan wil nemen. Hij heeft op dat moment zijn kwaliteiten bewezen. Dit is natuurlijk een perfecte manier om de echte vertegenwoordigers eruit te halen. Dit is ook de perfecte manier voor een bedrijf om te kunnen groeien.

En over de opmerking
"Als je iemand anders nodig hebt om jezelf te verkopen in een branche waar communicatie het sleutelwoord is ben je naar mijn idee slecht bezig"
"Neem gewoon iemand aan die bij jullie in dienst komt en het new business verhaal gaat oppakken"

mmmmm

Beetje vreemd natuurlijk.
Je spreekt je zelf hier een beetje tegen.
Het enige verschil tussen een vertegenwoordiger in vaste dienst en een freelance vertegenwoordiger is de vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

even mijn visie

ik ben zelf 8 jaar buitendienst verkoper geweest.
de ene keer heb je 2 of 3 afspraken op een dag, de andere keer 2 in de week.

Aangezien ik nog maar koud anderhalf jaar bezig ben, kan en wil ik het me niet permitteren om nu iemand in vaste dienst te nemen.
Kan in de zin van: Momentopname-visie: ga ik de gok nog niet nemen
Wil in de zin van: wetend hoe het in het echt gaat en niet op papier.

Vandaar dat ook ik aan freelancer zat te denken ipv een vast personeelslid.
zie het al voor me... een auto / reiskosten / telefoon / werkplek + inrichting :? brrrr
Ik betaal liever iemand een commissie per gescoorde order, of geef hem/haar een (vast) percentage van de orderwaarde.
Dan is de keuze geheel aan de freelancer om te beslissen waar hij/zij prioriteit aan geeft.
Wordt er een grote order gescoord (en die kunnen variëren van 3500 EUR tot 250.000 EUR) dan verdien ik daaraan en de freelancer ook. En dan geldt voor ons beiden: hoe groter de order, hoe meer we eraan verdienen.

Verkoopt hij/zij niks, dan kost het me ook niks.
loon naar prestatie zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

"Als je iemand anders nodig hebt om jezelf te verkopen in een branche waar communicatie het sleutelwoord is ben je naar mijn idee slecht bezig"
"Neem gewoon iemand aan die bij jullie in dienst komt en het new business verhaal gaat oppakken"
Anoniem: 139731 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:02:mmmmm

Beetje vreemd natuurlijk.
Je spreekt je zelf hier een beetje tegen.
Het enige verschil tussen een vertegenwoordiger in vaste dienst en een freelance vertegenwoordiger is de vergoeding.
Absoluut niet, dat is voor veel mensen het verschil tussen gebeld worden door een viezige Telemarketeer of gebeld worden door je bank zelf of je misschien zin hebt in een afspraak om je financiële zaken even te bekijken. Zit echt een super groot verschil tussen. En dat is vooral een gevoels kwestie.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 08:54
Staar je niet blind op die 15K/maand. Dat is wat je kwijt bent in de topmaand, waarin hij 150K omzet regelt. Dan hou je zelf dus 135K over.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb even wat meer informatie ingewonnen bij mijn accountant.

Het uitbetalen van vaste bedragen is niet handig. Dat zou namelijk duiden op een arbeidsrelatie. Daarbij is het name belangrijk voor uitkeringsinstanties dat het duidelijk om een freelancer gaat, en niet iemand die op commissie basis 'in dienst is'.
Een 'freelancer' wordt daarom dan ook herkend aan het hebben van meerdere opdrachtgevers in dat segment.

De freelancer dient zich in te schrijven bij de kamer van koophandel en zo zijn commissie te factureren.

Dit alles ontslaat je als opdrachtgever nog steeds niet van alles risico's. De belastingdienst maakt het allemaal niet zoveel uit: die krijgen hun centen toch wel, maar het moet er niet op gaan lijken dat iemand voor je werkt, maar op declaratie basis wordt uitgekeerd zodát er geen premie betaald hoeft te worden.

De freelancer dienst dus een VAR aan te vragen bij de belastingdienst. Een verklaring arbeids relatie. Hierin staat dan dat de opdrachtgever dus niet zijn werkgever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Absoluut niet, dat is voor veel mensen het verschil tussen gebeld worden door een viezige Telemarketeer of gebeld worden door je bank zelf of je misschien zin hebt in een afspraak om je financiële zaken even te bekijken. Zit echt een super groot verschil tussen. En dat is vooral een gevoels kwestie.
Zo'n vieze telemarketeer zoals jij het noemt welke voor een bank belt, werkt niet voor de bank maar voor het telemarketing bureau. Zo'n vertegenwoordiger werkt voor mij en niet voor een ander bedrijf. Zo'n vieze telemarketeer heeft totaal geen feeling met de bank, sterker nog hij kan jaren werk leveren voor de bank zonder 1 keer een voet bij die bank binnen te zetten. Zo'n vertegenwoordiger zal zeer veel direct contact met mij gaan krijgen. Vaak zelfs dagelijks. Dacht jij dat ik zo'n man zomaar zijn gang liet gaan zonder hier enige controle op te kunnen uitoefenen? Dacht jij dat ik zo'n man alleen de weg op liet gaan zonder dat ik zeker weet wat voor vlees ik in de kuip heb en zonder dat ik er een goed gevoel over heb... Hij vertegenwoordigt wel mijn bedrijf... Tuurlijk doe ik dat niet. Net zo als dat ik dat ook niet zo doen als ik hem vast in dienst zou nemen. Geheel zelfstandig betekend niet dat ik hem zijn gang maar laat gaan.

Vandaar mijn opvatting dat er geen verschil zit in een freelance vertegenwoordiger of een vertegenwoordiger vast in dienst. Sterker nog zo'n freelancer zal het waarschijnlijk beter en netter met de klant omgaan dan de niet freelancer. Die krijgt namelijk toch wel betaald.

Watbetreft die 2 a 3 afspraken op een dag of 2 in de week, de tijd dat ik zelf fulltime voor de zaak op de weg zat had ik 4 tot 5 afspraken per dag continu. Deze maakte ik dan inderdaad niet zelf, maar ik heb niet gezegd dat dat nu ook de bedoeling is. Mocht de freelance vertegenwoordiger moeite hebben met het maken van afspraken dan kunnen we deze ook aanvullen.

Over enige kosten welke me de vertegenwoordiger kost. Hoe meer ik aan de vertegenwoordiger moet afdragen hoe liver. Dit betekend natuurlijk ook dat hij mij meer geld gaat opleveren.
Ik betaal hem liever 100.000 euro per week dan slechts 10.000 per maand

In jou voorbeeld Msalters geef jij slechts 10%. Onze betalingen liggen sowieso hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M.b.t. het verhaal niet in de problemen te komen bij de belasting dienst...

Dit probleem is reeds opgelost al voor dat er uberhaubt een vertegenwoordiger is.

Ik ga namelijk niet alleen als opdracht gever met zo'n vertegenwoordiger werken, ik heb 2 andere bedrijven (waar ik in het dagelijks leven nauw mee samenwerk en welke producten leveren welke direct in het verlengde liggen van mijn producten) gevonden welke met mij mee gaan.
De vertegenwoordiger zal dus niet alleen voor mij opdrachten binnen halen maar ook voor die andere bedrijven.

Het mooie hiervan is dat ik niet in de problemen kom met de belasting.
Het mooie voor de vertegenwoordiger is dat de producten van de andere bedrijven direct in het verlengde liggen van mijn producten. Nu gaat hij dus niet alleen bij mij geld verdienen maar ook bij die andere bedrijven. Sterker nog het is heel goed denkbaar dat de vertegenwoordiger bij een en de zelfde klant voor alle drie de bedrijven een opdracht tekent.

Nu heb ik het m.b.t. de vertegenwoordigers fee alleen gehad over de fee welke hij van mij gaat krijgen, daar komt de fee van de andere bedrijven dus nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 14-06 16:34

miekol

erm

paQ schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:32:
Ik heb even wat meer informatie ingewonnen bij mijn accountant.
<knip>
De freelancer dienst dus een VAR aan te vragen bij de belastingdienst. Een verklaring arbeids relatie. Hierin staat dan dat de opdrachtgever dus niet zijn werkgever is.
Hier haalt paQ een belangrijk punt aan!

Als je 'freelancer' in de praktijk alleen voor jou opdrachten werkt en daar ook hoofdzakelijk van leeft wordt het door de belasting ws. niet erkend als freelance werk. Dan krijgt je 'freelancer' dus geen VAR verklaring en mag jij dus mooi allerlei verzekeringen e.d. gaan afdragen voor je freelancer die nu ineens werknemer is.

Tenminste, dat heb ik begrepen van het hele VAR verhaal, correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zo :)

ik ga officieel met iemand aan de slag :)

Ik heb gewoon wat bedrijven gebeld die ook freelancers zoeken en gewoon gevraagd hoe zij het gaan doen. Uiteindelijk bleek mijn eigen plan zo gek nog niet te zijn.

Ik heb een staffel gemaakt van 15 to 8 %, afhankelijk van het te factureren bedrag.
Bij herhaal orders heb ik een kleinere staffel van 8 tot 3 %.

bij de kleinere orders geef ik dus procentueel gezien iets meer weg en bij de grotere orders of klappers minder. Ik wil niet het risico lopen dat een freelancer een jaar niks gaat doen omdat hij zijn jaarsalaris al heeft verdiend...

Ik heb een vaste prijslijst opgesteld. Worden er kortingen gegeven, dan moet dat altijd in overleg. Daarnaast: hoe meer korting er gegeven wordt, hoe minder commissie. The knife cuts both ways.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 08:54
Anoniem: 139731 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:04:
[...]
Zo'n vieze telemarketeer zoals jij het noemt welke voor een bank belt, werkt niet voor de bank maar voor het telemarketing bureau. Zo'n vertegenwoordiger werkt voor mij en niet voor een ander bedrijf. Zo'n vieze telemarketeer heeft totaal geen feeling met de bank, sterker nog hij kan jaren werk leveren voor de bank zonder 1 keer een voet bij die bank binnen te zetten. Zo'n vertegenwoordiger zal zeer veel direct contact met mij gaan krijgen. Vaak zelfs dagelijks. Dacht jij dat ik zo'n man zomaar zijn gang liet gaan zonder hier enige controle op te kunnen uitoefenen?
Eh, ja. Want als je hem namelijk dagelijks controleert, dan ziet de belastingdienst jou als een werkgever. En als de belastingdienst beslist dat jij de werkgever bent, dan ben jij degene die de belastingen en sociale premies mag betalen. Zelfs als je alleen maar de mogelijkheid hebt om controle uit te oefenen is er sprake van een gezagsrelatie.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• paQ

paQ

vandaar dat je vooraf de regels duidelijk moet stellen, dan hoef je daarna je er niet om te bekommeren.... in weze...

het vreemde is trouwens dat de belastingdienst haar centen toch wel krijgt. of jij die nu afstaat of de freelancer, IB wordt hoe dan ook betaald.

de dwarsliggende partij in deze zal het UWV worden, alhoewel die niet bepalen hoe en wat. Dat zijn de enigen die premie 'mislopen', maar stom genoeg hoor je ze niet als ze niet hoeven uit te betalen omdat de freelancer zelf geen ww heeft afgedragen 8)7

lekker logisch land he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 873147

Hallo iedereen,

Ik ben vertegenwoordiger bij een verlichtingszaak, ik werk er al 10 jaar,heb een vast inkomen van 2100 euro en een commissie van 2%.

Gemiddeld doe ik een omzet van 110000 euro per maand.Dit komt ongeveer op 4000 euro per maand netto.

Verdien ik te weinig? Indien ik op zelfstandige basis zou werken hoeveel commissie moet ik dan ontvangen??

Graag een antwoord aub.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:08
Nieuw account, stockoud topic opgegraven en gekaapt met een vraag die slechts zijdelings met het topic te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Met ^^. Dit topic gaat daarom dicht: de vraag is niet voldoende gerelateerd aan het oude topic en het topic is al heel oud. Mocht je het alsnog een antwoord willen, dan kun je een nieuw topic openen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]