Toetsenbord werkt niet in Boot menu

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-12 06:50
Hallo,

Ik wou vandaag eens mijn pc helemaal formateren en vervolgens Windows Xp op mijn 2 nieuwe Sata schijven (staan in raid 0) zetten...

Zo eerst de System specs:

Processors: AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB)
@ 3500+ speeds

Moederbord: Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Intern Geheugen: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2.5 (Twinmos, Speed Premium)

Videokaarten: Asus GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), N6600GT/TD
Core: 580 mhz Memory: 1120mhz

Harde schijf: Een IDE Seagate nog wat? Van 80gb (staat dus nu de win XP install op)
2x Samsung SP2504C in Raid 0
Toetsenbord: Saitek Eclipse USB

Ik heb laatst dus 2 samsung harde schijven gekocht en deze alvast in mijn pc geprikt. Tevens deze via de mobo in raid 0 gezet (dus niet in win xp via software). Dit werkt allemaal prima, ik krijg ook netjes na de boot pagina een raid pagina te zien waar ik dus ook in het raid menu kan komen.

Ik wou dus vandaag mijn OS install verplaatsen van mijn IDE schijf naar mijn 2 Sata schijven. Hiervoor dien je een Sata Diskette aan te maken. Dit staat ook heel duidelijk beschreven op de Asrock cd.

Nou daar gingen we dan:
- In boot up menu--> F11* (om boot device te kiezen)
- Juiste cd drive gekozen*.
En daar hoefde ik alleen nog maar op Y of N te drukken om de diskette te maken, eitje dacht ik.
Maar in dat menu dat je dus de diskette kan aanmaken werkt mijn tobo niet meer. Ik kan dus niet op ja of nee drukken ook Esc werkt niet meer. Alleen de pc uitzetten werkt nog...

* Hier werkt het toetsenbord dus gewoon nog.

Toen bedacht ik mij het zou goed aan het menu of aan mijn toetsenbord kunnen liggen.
Een oud ander tevens USB keyboard had precies hetzelfde probleem.
Dan het menu. Windows Xp cd erin en booten, maar in het menu: Press any key to boot from cd.... Kan ik tevens geen inputs geven. Daardoor laat hij het dus links liggen en start gewoon op.

Ik heb dus nu geen flauw idee waar het aan ligt, het enige wat ik kan bedenken: Nadat je boot vanaf een bron gaat hij niet direct naar dat menu. Ik krijg eerst de Raid 0 pagina te zien (waar ik dus in het raid menu kan komen) en vervolgens gaat hij pas naar de geboote device toe met bijbehorende menu'tjes. Het lijkt dus fout te gaan na de raid 0 pagina. Echter is mijn ervaring hiermee te beperkt om mijzelf hier zo maar van te overtuigen... 8)7

Samengevat:
Toetsenbord werkt prima in:
Bios, boot device menu en Windows zelf
Toetsenbord werkt niet in:
Het geboote menu zelf

Ik hoop dat ik het hier goed geplaatst hebt en dat jullie mij misschien verder kunnen helpen.

Alvast bedankt :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 09:02
heb je nog een oud tobo liggen met een PS2 aansluiting, even proberen volgens mij is het dan een eitje

• Banjy
AmdJunk schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:01:
heb je nog een oud tobo liggen met een PS2 aansluiting, even proberen volgens mij is het dan een eitje
Nee helaas niet, ik heb wel een PS2 omvormer en die geprobeert... Maar dan werkt hij helemaal niet meer. Ik weet niet of het een goede is want hij is groen en eigenlijk bedoeld voor de muis. (wel gewoon in de paarse tobo ps2 input van mobo gestopt)

Ik zal nog eens wat beter op zoek gaan... Vroeger werkte ps2 volgens mij wel namelijk...

Maar toch ook al zou het werken, het is toch een raar probleem? Ik had hier vroeger nooit last van. In geen boot menu of wat dan ook. Nieuwe bios installeren was toen geen probleem. Maar sinds Raid 0 (zo lijkt het) gaat het dus fout in dergelijke menu'tjes.

Thnx trouwens voor je zeeeer snelle reply :)

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Staat er nergens in de BIOS van USB keyboard support...

• Banjy
Zojuist een PS2 toetsenbord gevonden en deze getest! (dacht eigenlijk dat hij te nieuw was en usb had :o)

En verdomd dat werkte gewoon perfect. Ik moet trouwens nog even duidelijker zijn wanneer wel en wanneer het usb toetsenbord niet werkt:

Eerste menu (bios menu) --> Werkt --> F11
Raid menu (weet niet of die het dank doet in combinatie met F11) Werkt gewoon, maar je dient daarna opnieuw op F11 te drukken want hij reset na exit.
Boot device keuze menu --> Werkt
Opvolgend menu na keuze --> Werkt USB niet.

Ik begrijp mijn computer niet meer... Zojuist weer eens hetzelfde geprobeert met USB (PS2 er nog steeds in) en dat werkte. PS2 er uit nog eens--> Werkte nog steeds! Kon dus gewoon nu in dat menu met USB mijn keuze maken. :D

Ik begrijp nog steeds niet hoe dit verder kan, maar het werkt allemaal meer dus ik ben tevreden. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Banjy op 13-01-2006 16:25 ]

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
haha
Mij hebben ze altijd gezegd:
"Computers zijn als vrouwen; ze kosten massas geld en ze hebben soms hun kuren!"
Pagina: 1