Ik moet een lading 3D plaatjes maken van dvd-boxen die ik nu alleen nog maar in InDesign CS heb... Wat is de makkelijkste manier daarvoor? Het moet er wel strak en fotorealistisch uitzien! Ik zat aan Blender te denken (gratis en ook voor de Mac), maar de manual alleen al doet me duizelen... Het is mss iets te hoog gegrepen voor een simpel 3D packshot... Tips, anyone...?
Blender is er voor geschikt. Ik denk niet dat je een ziekelijk ingewikkeld iets hoeft te maken dus als je zoekt met de termen "boxmoddeling, smooth, chamfer en custom textures" kom je een heel eind. Voor het fotorealistisch gedeelte moet je wat opzoeken over belichten en textures in het algemeen.
Misschien dat dit wat makkelijker gaat:
http://www.nervepreserve.com/quick3dcover/
Hier was ook een freeware alternatief voor. Alleen weet ik daar de naam zo niet meer van.
http://www.nervepreserve.com/quick3dcover/
Hier was ook een freeware alternatief voor. Alleen weet ik daar de naam zo niet meer van.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Als je er nog achter komt... ik ben geïnteresserd.
Quick3DVCover is inderdaad leuk, maar 1. niet voor de Mac en 2. ik weet nu al zeker dat er niet de templates in zitten die ik nodig heb, omdat ik diverse nogal afwijkende formaten dvd-verzameldozen moet maken...
Blender kan veel, heel veel, maar als er nou een tutorial was die me liet zien hoe ik een 3D dvd packshot kon maken zou dat heeeeeeeeel handig zijn, want het programma is veel te ingewikkeld, of beter gezegd: de tijd die ik er in moet stoppen om alles te leren enkel en alleen om simpele packshots te maken staat niet in verhouding...
Heeft iemand hier wel eens packshots gemaakt met Blender...? Bestaat er mss templates voor Blender voor dit soort werk...?
Blender kan veel, heel veel, maar als er nou een tutorial was die me liet zien hoe ik een 3D dvd packshot kon maken zou dat heeeeeeeeel handig zijn, want het programma is veel te ingewikkeld, of beter gezegd: de tijd die ik er in moet stoppen om alles te leren enkel en alleen om simpele packshots te maken staat niet in verhouding...
Heeft iemand hier wel eens packshots gemaakt met Blender...? Bestaat er mss templates voor Blender voor dit soort werk...?
Als je geen Blender kunt, is het wellicht een beetje overkill om het in blender te doen inderdaad (tenzij je veel detail erin wilt hebben, maar dan moet je mooie belichting hebben, een nette UV-map etc. etc.)
[ Voor 75% gewijzigd door Mr_Kite op 14-01-2006 11:48 ]
met Photoshop kan dat ook achterlijk rap. Middels batch kun je em dan gewoon een lading covers voeren en zelf koffie gaan drinken. Ondersteunt Illustrator (nog net even een stapje beter ervoor) trouwens batch-shizzle?
Als je Illustrator CS hebt zou je daarmee een vector-doosje kunnen maken (CS ondersteunt toch extrude?) en vervolgens op je boxshot een transform>distort los kunnen laten.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:25:
Ik moet een lading 3D plaatjes maken van dvd-boxen die ik nu alleen nog maar in InDesign CS heb... Wat is de makkelijkste manier daarvoor?
Here's the trick - alle boxshots zijn allesbehalve fotorealistisch. De Mac-achtige spiegeling en schaduw? Komt totaal niet overeen met de werkelijkheid.Het moet er wel strak en fotorealistisch uitzien!
Je maakt een doos met het formaat van een DVD, een plat vlak met een spiegelende reflectie, en je zet op een strategische plaats een skylight en een paar omni's neer zodat je een mooie belichting en een zachte schaduw krijgt. Vervolgens vervang je de texture op de doos door elk volgend shot, en hop, renderen maar.Ik zat aan Blender te denken (gratis en ook voor de Mac), maar de manual alleen al doet me duizelen... Het is mss iets te hoog gegrepen voor een simpel 3D packshot... Tips, anyone...?
Geloof me, de Illustrator-oplossing is vele malen sneller, en de Photoshop batch-job ook.
teveel zooi, te weinig tijd
leukste is dat als je Illustrator hebt op de manier zoals dat hoort - officieel op CD - je op de bonus-cd zelfs een volledige howto vindt hoe je in illustrator 'realistische' 3d-stylo DVD-doosjes kunt bouwen. Snel, simpel en echt retegoed.
O...? En hoe werkt dat dan...?HunterPro schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:33:
met Photoshop kan dat ook achterlijk rap. Middels batch kun je em dan gewoon een lading covers voeren en zelf koffie gaan drinken. Ondersteunt Illustrator (nog net even een stapje beter ervoor) trouwens batch-shizzle?
O...? En hoe werkt dat dan...?Yoozer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:56:
[...]
Als je Illustrator CS hebt zou je daarmee een vector-doosje kunnen maken (CS ondersteunt toch extrude?) en vervolgens op je boxshot een transform>distort los kunnen laten.
Pffffffffff... je meent het!HunterPro schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:08:
leukste is dat als je Illustrator hebt op de manier zoals dat hoort - officieel op CD - je op de bonus-cd zelfs een volledige howto vindt hoe je in illustrator 'realistische' 3d-stylo DVD-doosjes kunt bouwen. Snel, simpel en echt retegoed.
Bijvoorbeeld zo: klikVerwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:13:
[...]
Weet iemand hier mss hoe dat dan zo makkelijk kan met Photoshop...?
En anders mail je ff een voorbeeldje van een DVD box die je wilt hebben dan zal ik ff kijken of ik een template in Blender kan maken zoals je hier aangeeft.
Mail-adres staat trouwens in mijn profiel.
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Pagina: 1