Toon posts:

[XP] Pictogrammen desktop herladen*

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb een probleempje met me PC, laat ik beginnen met de Specs. :

Processor: AMD Athlon 3500+ Venice
Moederbord: ASUS A8N-SLI
Geheugen: Corsair TWINX C2 PRO 2x 512MB
Hard Disk: Western Digital Raptor 36 GB S-ATA 10.000 RPM & Maxtor 200GB S-ATA
Videokaart: XFX 6600 GT 256MB PCIe

Het probleem is het volgende : Als ik mijn PC reboot dan is er niks aan de hand, als ik dan een tijdje bezig ben met de PC hoor ik zo ineens de HDD rattelen waarop vervolgens alle iconen/pictogrammen op het bureaublad herladen worden. Dit zelfde geldt voor het configuratiescherm.

De WD Raptor heb ik erbij gekocht om te kijken of hiermee het probleem was opgelost ( wou sobiso een 2de HDD erbij ) maar helaas was dit dus ook niet het geval. Ik zoek het ook niet echt in de hardware. Vanwege het feit dat alles nieuw is, en de PC schoon.

Ik heb mijn PC al een aantal maal met verschillende XP versies geformatteerd, uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan StyleXP lag. Het leek even goed te gaan, maar helaas het kwam weer terug. Wie o Wie kan mij helpen met dit probleem.

Mvg M. Smit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 14:48 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Probeer eens de Rebuild Icons optie van Tweak UI uit, ik denk dan dat het probleem opgelost is.

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 13-01-2006 14:48 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:48:
Probeer eens de Rebuild Icons optie van Tweak UI uit, ik denk dan dat het probleem opgelost is.
Waar kan ik die vinden ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die is via diverse wegen te vinden, bijvoorbeeld de zoekmachine van Microsoft of Google. Op GoT is het wel de bedoeling dat je zelf ook actief op zoek gaat. [google=tweakui download] vindt al wat resultaten :)

Ik zet per de Windows Operating Systems - Policy nog even [XP] vooraan de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:11:
Die is via diverse wegen te vinden, bijvoorbeeld de zoekmachine van Microsoft of Google. Op GoT is het wel de bedoeling dat je zelf ook actief op zoek gaat. [google=tweakui download] vindt al wat resultaten :)

Ik zet per de Windows Operating Systems - Policy nog even [XP] vooraan de topictitel :)
Ik heb m al gevonden en tevens uitgevoerd, of t hiermee verholpen is vraag ik me af. Zelfs in de veilige modus krijg je er ze niet meteen voor tijdens de boot ?!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:23:
[...]

Ik heb m al gevonden en tevens uitgevoerd, of t hiermee verholpen is vraag ik me af. Zelfs in de veilige modus krijg je er ze niet meteen voor tijdens de boot ?!
Tijdens de boot :? Of tijdens het opstarten van Windows zelf :?
ijk eens onder het kopje prestaties (eigenschappen van deze computer bekijken) en vink daar eens wat dingen aan en uit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al verwacht had, Tweak UI heeft helaas geen impact gehad.

Ik had het verkeerd er neer gezet, als de pc is opgestart in veilige modus.

Ik heb bij prestaties gekozen voor ---> Beste Weergave, maar goed normaal gesproken hoor je hier toch helemaal niet aan te zitten ?

Zijn er misschien nog andere suggesties ........

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 16:19 ]

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 23:32

T-Junkie

user brain not connected...

Als ik het goed begrijp zie je de pictogrammen op het bureaublad (en als je het configuratiescherm (als je die open hebt)) opeens herladen?

Herladen? =
1. Opeens weg en dan stuk voor stuk weer tevoorschijn.
2. Opeens weg en weer zichtbaar.
3. Anders?

Ik denk eerder dat het een procces op de achtergrond is.

Taskmanager openen:
CTRL - ALT - DEL of Rechtermuisknop op taakbalk -> Taskmanager
En dan het 2e tabblad "Processes".

Zie je daar aparte dingen staan?
(Je kan de namen gewoon in Google invoeren, meestal krijg je dan een link naar http://www.liutilities.co...ntaskspro/processlibrary/
Waar je kan zien of het schadelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn opeens weg, vervolgens krijg je dat std. windows icoontje. En dan komen ze 1 voor 1 weer tevoorschijn....

Zie hier bijgevoegde foto --->

http://www.liquidtorrent.org/avatars/processen.JPG

Misschien kun je hier iets mee ???

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-02 23:32

T-Junkie

user brain not connected...

http://www.liutilities.co...o/processlibrary/pdsched/

Alleen die zou misschien iets kunnen zijn.

Of het is die worm.
Of het hoort bij dat programma, dat hij om de zoveel tijd een scan o.i.d. uitvoert. Ik ken het programma verder niet.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07
Tja het gebeurde bij ons ook regelmatig op een brakke XP-installatie. Aangezien hij toch al raar deed, heb ik Windows maar opnieuw geïnstalleerd. Ik zie dit regelmatig gebeuren (bij onze computers en bij andere mensen), vind het niet storend ofzo en maak me er ook niet druk om. Wat de oplossing echter is, ben ik wel benieuwd naar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt het wel storend, kijk je denkt een goed systeem te hebben aangeschaft.
Ik moet zeggen hij draait prima, maar dan gebeurt dat elke keer.
Ik gebruik tevens wel perfectdisk maar goed, het zijn std. instelling waar t toch niet aan mag liggen.
Hoop op een antwoord dat uitkomst bied.....

En wat is volgens jou een "Brakke XP-installatie" ?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 19:36 ]

Verwijderd

ook bij mij op de pc dezelfde probleempjes. heb ' bootvis ' geinstalleerd. heeft het probleempje behoorlijk opgelost. niet 100% maar wel bijna. ik zou dat maar es installeren en uitproberen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:29:
Ik vindt het wel storend, kijk je denkt een goed systeem te hebben aangeschaft.
Ik moet zeggen hij draait prima, maar dan gebeurt dat elke keer.
Ik gebruik tevens wel perfectdisk maar goed, het zijn std. instelling waar t toch niet aan mag liggen.
Hoop op een antwoord dat uitkomst bied.....

En wat is volgens jou een "Brakke XP-installatie" ?
Icoontjes op bureaublad waren verdwenen (een paar deden het nog, de rest had allemaal een standaard teken, rebuilden had geen zin), trage werking van dingen, programma's die niet wilden installeren en verwijderen of opstarten enz. Redelijk standaard dus na 6 maanden normale gebruikers erop ipv. een tweaker, en dat nog zonder spyware :P ;).

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm... heb nog wat std. settings uitgevoerd bij eigenschappen van deze computer.

Namelijk beste prestaties de prioriteit gegeven, moet zeggen dat het iets heeft geholpen maar nog steeds niet helemaal. Bootvis bied momenteel ook geen uitkomst helaas.

Nog andere suggesties ???

HELAAS geen andere suggesties............................

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 04:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien nog andere suggesties ??? Ik zit nog helaas nog steeds met hetzelfde probleem :'(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het echt alleen maar je iconen en niet ook je start-menu (die verdwijnt)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:19:
Is het echt alleen maar je iconen en niet ook je start-menu (die verdwijnt)?
Ja ook in het Start-Menu, de pictogrammen die niet ! aan het menu start vastzitten worden ook herladen. Configuratiescherm, daar waar je het verwacht, heb ik geen problemen mee ?!

• Outerspace

Outerspace

Het lijkt wel alsof explorer.exe hangt. Zet explorer.exe eens in je msconfig onder het tabblad opstarten. Misschien dat dit het probleem verhelpt.

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:23:
Het lijkt wel alsof explorer.exe hangt. Zet explorer.exe eens in je msconfig onder het tabblad opstarten. Misschien dat dit het probleem verhelpt.
Allemaal leuk en aardig, ben dus in het menu van msconfig. Wordt alleen nergens gemeld of ik iets kan toevoegen of verwijderen ? Klinkt maybe dom maar hoe voeg ik explore.exe toe ?! :)

• Outerspace

Outerspace

Hmm, maak anders een snelkoppeling van explorer.exe en gooi die in je start -> programma's -> opstarten mapje :) Dan zou je hetzelfde effect creëren :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Iconcache is waarschijnlijk iets mee, geen id wat, maar dan heb je iig een zoekterm om verder te zoeken.
Misschien shelliconcache eens weggooien en rebooten, dan wordt deze opnieuw aangemaakt.

[ Voor 30% gewijzigd door KillerAce_NL op 17-01-2006 02:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 02:06:
Iconcache is waarschijnlijk iets mee, geen id wat, maar dan heb je iig een zoekterm om verder te zoeken.
Misschien shelliconcache eens weggooien en rebooten, dan wordt deze opnieuw aangemaakt.
Bedankt voor de tip :) ! Deze heb ik al eens uitgevoerd, maar tot mijn grote verbazing werd deze niet opnieuw aangemaakt :( ... ?!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 02:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
:9 Schiet lekker op zo .. :9

• Outerspace

Outerspace

Heb je explorer.exe ook in je 'opstarten' mapje gegooid :?

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 15:01:
Heb je explorer.exe ook in je 'opstarten' mapje gegooid :?
Ja heb ik, opent die na de boot gelijk Mijn Documenten. Dus leek me ook niet de juiste oplossing :?

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:44:
[...]

Ja heb ik, opent die na de boot gelijk Mijn Documenten. Dus leek me ook niet de juiste oplossing :?
Maar ben je dat gedoe met die icoon opnieuw opladen kwijt :?
offtopic:
en ja, dat hij mijn documenten opent klopt niet helemaal

Verwijderd

Topicstarter
Als die opgestart is, doet die t 1x na 5 min. dan herlaad die alles.

Vervolgens is het goed. Dus het is minder maar nog steeds niet helemaal weg :?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 04:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, als ik de PC opnieuw heb opgestart gebeurt het 1 keer, dat ziet er als volgt uit --->>

http://www.liquidtorrent.org/avatars/fout.JPG

Vervolgens is het goed.

Het lijkt mij dat die Deze Computer & Prullenbak niet herlaad, maar ik kan me vergissen.

En dat met IconCache snap ik ook niet, als ik hem verwijder maakt die niet automatisch een nieuwe aan ? Of moet je hem verwijderen in veilige modus ofosw :S Ik snap er niets van !

Waar ligt dit nu aan :?

Met Tweak XP Pro kun je de grootte van de iconcache aanpassen, std. is 512.
Waar zou ik m dan op moeten zetten ?????

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lekker zo, als er niet gereageerd wordt ! Lag natuurlijk aan die foto !

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 14:13 ]

Pagina: 1