Toon posts:

alt+tab vanuit een spel, zoals bij windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is iets waar ik al een erg lange tijd naar op zoek ben:
ik speel af en toe weleens RTCW:ET of QuakeIII, en ik vind het enorm lastig dat ik tijdens het spel niet gewoon ff kan switchen naar mijn desktop, om te checken wat er gebeurt op gaim bijvoorbeeld.
Wat is de simpelste manier om zoiets te realiseren?
Ik gebruik Debian Unstable, met fluxbox en Xorg 6.9

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
Je kunt de meeste spellen wel in windowed mode spelen, anders zou ik het zo niet weten?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

leuk voor de windows oplossingen, maar hij zegt toch duidelijk:
Ik gebruik Debian Unstable, met fluxbox en Xorg 6.9

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Euh ja met windows programma's ben ik niks natuurlijk :)
Het zou in principe moeten lukken door een tweede Xserver op te starten, en dan dmv ctrl+alt+F8 naar die 2e Xserver te switchen, en dan daar het spel op te starten...
Maar zo'n setup is mij nog nooit gelukt tot nu toe.
Bij CS:Source in windows kan ik gewoon ff alt+tab duwen, en na een tijdje gewoon terugkomen naar de game, geen probleem.
Dat is het enige wat ik echt mis van windows :(

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Je kunt elke app toch in elke window draaien?

(Anders draai je je game in XNest, alstie echt de root nodig heeft.)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij rtcw:et en QuakeIII volstaat het hier om met alt-enter windowed te worden, afhankelijk van de snelheid van je machine moet hij dan wel een tijdje laden, als je klaar bent met je andere dingen kun je met nogmaals alt-enter de game gewoon weer fullscreen maken.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Nu wil ik niet zeggen dat dat in Windows zo lekker werkt, maar in Xorg zuigt het in ieder geval behoorlijk. Dat alt+enter werkt in sommige spellen is wel fijn, maar er is geen fatsoenelijke consistente oplossing voor zover ik weet.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Topicstarter
Kheb net geprobeerd in QuakeIII, en het enige resultaat dat alt+enter mij geeft, is dat plots het level opnieuw begint te laden...
En tussendoor krijg ik flarden van mijn gaim venster te zien enzo...
Dat is dus niet wat ik bedoel :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
Kunnen de suggesties over Windows-tooltjes om dit te doen aub achterwege blijven? Het zal nogal duidelijk zijn dat deze natuurlijk volslagen irrelevant zijn voor elk willekeurig ander OS.

irondog heeft trouwens gelijk, dit is gewoon niet of niet goed algemeen geregeld in Xorg (nog niet anyway!). In Windows gaat het bij veel spellen ook niet goed overigens, maar dat is niet echt een excuus natuurlijk.

Edit: paar totaal irrelevante suggesties voor Windows-tooltjes verwijderd. Posthoeren doe je maar ergens anders hoor mensen.....kijk graag even naar het topic voordat je post.

[ Voor 56% gewijzigd door Wilke op 13-01-2006 16:38 ]

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Wilke schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:36:
Kunnen de suggesties over Windows-tooltjes om dit te doen aub achterwege blijven? Het zal nogal duidelijk zijn dat deze natuurlijk volslagen irrelevant zijn voor elk willekeurig ander OS.
Jep, met speciale Windows tooltjes zullen we weinig kunnen beginnen.
irondog heeft trouwens gelijk, dit is gewoon niet of niet goed algemeen geregeld in Xorg (nog niet anyway!). In Windows gaat het bij veel spellen ook niet goed overigens, maar dat is niet echt een excuus natuurlijk.
In Windows is er een handige manier die altijd zou moeten werken. Dit zouden we op zijn minst ook graag willen zien in Linux / Xorg. Tot nu toe ben ik op dit punt helaas nog nooit tegen een degelijke oplossing aangelopen. Omdat ik niet graag Linux / Xorg helemaal de grond in wil trappen, zet ik er tegenover dat het in Windows ook niet helemaal vlekkeloos werkt. Niemand heeft dus bewezen dát het goed kan werken. Het is niet dat ik daar direct aan twijfel, maar wel de reden dat ik Windows in mijn verhaal betrek :)

Maaruh, ik vraag me eigenlijk wel af hoe een dergelijk probleem op te lossen is. Naar mijn weten zijn window managers en d.e.'s (kde, gnome e.d.) niet in staat dit probleem te tackelen, in ieder geval niet zonder een Xserver die dergelijke acties ondersteunt. Hopelijk komen hier mensen die meer van dit probleem afweten... Interessant topic dus!

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
voor gentoo is er een tooltje xgame, wat je spel opent in een tweede X sessie, en dan wordt switchen al een stuk makkelijker :)

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:36

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik meen dat ik met UT2004 een combinatie met 'g' kon gebruiken, dus ctrl+g of alt+g, misschien dat het ook voor andere games opgaat.

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
ik zat ook al tte denken aan een tweede xserver, en die aan F8 ofzo te hangen, waarom zou dat niet werken? en kan je misschien niet een beetje creatief goochelen met virutal desktops, bijv in windowed mode helemaal maximizen, dat je dus nog net de borders ziet?

Compromises are for the weak

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Hmm, ik ben die hard Q3A gamer geweest, voornamelijk op Linux (de goede oude tijd :'( )

Ik deed het vanuit Qauke of met ALT+ENTER (wat gewoon werkte) maar beter zo:
(ff uit mijn hoofd hoor, het is alweer een tijdje geleden :P )

/bind TOETS toggle r_fullscreen

/bind ANDERETOETS vid_restart

Aangezien RTCW dezeflde enigne gebruikt moet het hier ook bij werken. Nu weet ik niet of mijn syntax helemaal juist is, maar zo moet het werken. Je kan hier heus nog wel een F6 en F7 aan binden ofzo. 2 toetsen indrukken switched je dus naar windowed / FS mode.

(ik gebruikte in Q3 elke toets op mijn keyboard, best raar eigenlijk dat dat een fluitje van een cent was om te onthouden en ik binnen 0.2 sec die toets kon aanslaan wanneer nodig. En ondertussen amper verjaardagen van vrienden/familie kunnen onthouden bijv. 8)7 )

[ Voor 24% gewijzigd door DeMoN op 17-01-2006 11:06 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Probeer de Q3minimizer een keer te downen op:

Here

Werkt voor elke Q3based engine, dus ook voor ET !

Greetz,
Rfki

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Ik ben bang dat je Wine nodig zal hebben om dit tooltje op Debian te draaien Rafiki.

Welkom in NOS :Y)
Pagina: 1