Linux installeren op extended partitie?

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 16:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Is het mogelijk om Linux (Debian, maar ik denk dat dat in dit geval niet uitmaakt) in z'n geheel te installeren op extended partities, of zijn er dingen die op een primaire partitie moeten staan? En zo ja: wat dan? (/boot waarschijnlijk?) Ik heb al Windows XP op mijn systeem staan en wil GRUB als bootmanager gebruiken.
Ik heb gegoogled en de manuals van Debian en GRUB doorgenomen maar daar heb ik het niet kunnen vinden.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ja.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
XTerm says it all, really.

Waarom probeer je het niet gewoon? Okee, omdat het een beetje jammer is om een hele installatie te doen en er dan aan het eind achter te komen dat 't niet boot. Wat dat betreft niet zo'n gekke vraag ;)

XTerm (en anderen): wat denk je, maakt het in dit geval iets uit of je Grub in de MBR installeert of gewoon op de /boot partitie (die in de extended partitie zit), en dan deze logische partitie actief maakt zodat de MBR deze start? Waarbij dus de vraag is, snapt de standaard code in de MBR logische partities?

Grub zelf begrijpt ze sowieso wel dus als grub in de MBR staat moet het sowieso in elk geval werken.

Verwijderd

Wilke schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:43:
XTerm (en anderen): wat denk je, maakt het in dit geval iets uit of je Grub in de MBR installeert of gewoon op de /boot partitie (die in de extended partitie zit), en dan deze logische partitie actief maakt zodat de MBR deze start? Waarbij dus de vraag is, snapt de standaard code in de MBR logische partities?
Dat hij Linux op een logische partitie wil installeren betekent bijna automatisch dat hij er Windows / FreeBSD oid op heeft. Deze zetten allebei de bootflag naar hun eigen hand en daarom is installatie in het MBR sowieso nodig.

Het lijkt me niet dat je een logische partitie een 'boot-flag' mee kunt geven.

edit:
In het geval dat GRUB niet zou werken zou je ook de bootmanager van het primaire besturingssysteem (Ja, zelfs Windows) kunnen gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 17:20 ]